Citat:
Ursprungligen postat av
divadnil
Det sorgliga är att han inte kommer i andra hand utan i absolut sista hand trots äktenskap och lova varandra att finnas för varandra "i nöd och lust". Förstår inte varför man gifter sig om man inte förstår vad det innebär att lova varandra detta. Meningen är ju att man blir "ett", "vi mot världen", då kan man inte placera sin äkta hälft i sista hand efter t.o.m vänner, jobb, djur etc. Det är pinsamt att hon inte ser hur hon beter sig. Hon har aldrig älskat honom. Hon tycker att han ska vara tacksam för att hon har sin humor och säger till honom att "passa sig" medan hon "hytter med näven/pekfingret"..
Sen är han ett kontrollfreak som beter sig som en tonåring, gubbfan är trots allt 60 år. Nej dessa två har verkligen ingenting gemensamt och det var dömt att misslyckas från allra första stund.
Whoa! "Vi mot världen..." är inte bara extremt naivt utan också väldigt kvävande.
Ja, jag har varit gift och med en "CB" dessutom och det där tramset fick jag ta ur honom.
Fullständigt livsfarligt... "Att bli ett..." på 2000-talet?! Hon är ju "hela Sveriges Pernilla" by choice så varför i hela världen skulle hon anpassa sig efter hans mediokra liv innan de träffades?
Jag vidhåller - han har fått JACKPOT de luxe och behöver fatta det. Hon valde honom för att han speglade henne i början men den fasaden har börjat krackelera med råge nu.
PW är stark och står på sig men det tär och det vet han... Golddigger är han. Lat och entitled.