2026-03-07, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pommel
Bråket är filmat i augusti 2025 och på färska bilder är de lyckliga. Hade det varit kris skulle media plockat upp ev. skilsmässa direkt. Ni får ju förfanken tänka till lite

Oj, oj, oj... PW är i stort sett aldrig ensam med honom. Åker de iväg är andra med, äter de ute är andra med, är hon ute på galej är han sällan med, etc.

Leenden på sociala medier betyder inte lycka.
Citera
2026-03-07, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Bara för att man ler på en bild behöver det inte innebära att man är lycklig.
Jag hoppas förhållandet håller,men tyvärr är de alldeles för olika. P kommer inte att ändra sitt schema med bubbel,vänner och div jobb. C kommer ständigt känna att han kommer i andra hand. Svartsjuka,irritation,gräl brukar inte leda till lycka.
Hoppas hon skrivit äktenskapsförord.

Säger samma sak och förmodligen är det därför han "bråkar" med henne för han vet att han blir tomhänt i en ev. skilsmässa.

PW ska stå på sig och fortsätta sätta hårt mot hårt för han är ingen myskille direkt.
Citera
2026-03-07, 12:11
Medlem
Citat:
Du får läsa detta

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Pd4l90/pernilla-wahlgren-och-christian-bauer-i-storbrak-i-wahlgrens-varld

Det är en promille av Wahlgrens liv som visas i WV. Teamet filmar inte 24/7. Det
har schemalagda dagar per vecka och får filma fritt. Inget är stageat. Det som sker sker. I post har sedan Pernilla, Bianca och övriga i familjen sista ordet vad som ska visas i final cut.

😂 Ja, vad fan ska hon säga?

Ja, de godkänner allt men att det handlar om att de också bråkar köper jag öht inte.

Både PW och BI saknar riktigt bra konsekvenstänk - glöm inte det.

Är rätt säker på att CB knappast haft sista ordet här heller och i familjen Wahlgren är det ju ändå han som har mest hybris så han ser nog inte något problem med att detta sänts.
Citera
2026-03-07, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Instämmer.
Christian är för bra för Pernilla. Han är värd någon bättre. Hon bör leva tillsammans med sina barn och barnbarn.

Pernilla är för bra för Christian. Hon är värd något bättre. Han bör leva tillsammans med sina barn och barnbarn.

Nej, vänta!! DE vill nog inte det... 😂 Hans yngsta dotter - som han förvägrade underhåll - syns knappt längre och den äldre är avsevärt nedtonad. Borde inte hon ränna där hemma med barnbarnen 24/7 om han nu var så fantastisk?

PWs relation till barn och barnbarn är inte svenskt konventionell men glöm inte att hennes pappa var 50% italienare och hennes exmake 100% (osäker här om hans föräldrar ÄR italienare eller har annat påbrå). De har liiiiite annat tänk med sig när det gäller familjedynamik.

OT: Jag har påbrå från annat land och vi värdesätter generationellt umgänge väldigt högt.
Citera
2026-03-07, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Bara för att man ler på en bild behöver det inte innebära att man är lycklig.
Jag hoppas förhållandet håller,men tyvärr är de alldeles för olika. P kommer inte att ändra sitt schema med bubbel,vänner och div jobb. C kommer ständigt känna att han kommer i andra hand. Svartsjuka,irritation,gräl brukar inte leda till lycka.
Hoppas hon skrivit äktenskapsförord.
Det sorgliga är att han inte kommer i andra hand utan i absolut sista hand trots äktenskap och lova varandra att finnas för varandra "i nöd och lust". Förstår inte varför man gifter sig om man inte förstår vad det innebär att lova varandra detta. Meningen är ju att man blir "ett", "vi mot världen", då kan man inte placera sin äkta hälft i sista hand efter t.o.m vänner, jobb, djur etc. Det är pinsamt att hon inte ser hur hon beter sig. Hon har aldrig älskat honom. Hon tycker att han ska vara tacksam för att hon har sin humor och säger till honom att "passa sig" medan hon "hytter med näven/pekfingret"..
Sen är han ett kontrollfreak som beter sig som en tonåring, gubbfan är trots allt 60 år. Nej dessa två har verkligen ingenting gemensamt och det var dömt att misslyckas från allra första stund.
Senast redigerad av divadnil 2026-03-07 kl. 12:20.
Citera
2026-03-07, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Men vad skulle han göra utan henne?
Flytta ut till Attefallsstugan i Åkersberga?

Kommer ICA behålla honom om de separerar?

Han börjar väl bli lite för gammal för Dressmannreklam?

Exakt!!
Citera
2026-03-07, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Det sorgliga är att han inte kommer i andra hand utan i absolut sista hand trots äktenskap och lova varandra att finnas för varandra "i nöd och lust". Förstår inte varför man gifter sig om man inte förstår vad det innebär att lova varandra detta. Meningen är ju att man blir "ett", "vi mot världen", då kan man inte placera sin äkta hälft i sista hand efter t.o.m vänner, jobb, djur etc. Det är pinsamt att hon inte ser hur hon beter sig. Hon har aldrig älskat honom. Hon tycker att han ska vara tacksam för att hon har sin humor och säger till honom att "passa sig" medan hon "hytter med näven/pekfingret"..
Sen är han ett kontrollfreak som beter sig som en tonåring, gubbfan är trots allt 60 år. Nej dessa två har verkligen ingenting gemensamt och det var dömt att misslyckas från allra första stund.

Whoa! "Vi mot världen..." är inte bara extremt naivt utan också väldigt kvävande.

Ja, jag har varit gift och med en "CB" dessutom och det där tramset fick jag ta ur honom.

Fullständigt livsfarligt... "Att bli ett..." på 2000-talet?! Hon är ju "hela Sveriges Pernilla" by choice så varför i hela världen skulle hon anpassa sig efter hans mediokra liv innan de träffades?

Jag vidhåller - han har fått JACKPOT de luxe och behöver fatta det. Hon valde honom för att han speglade henne i början men den fasaden har börjat krackelera med råge nu.

PW är stark och står på sig men det tär och det vet han... Golddigger är han. Lat och entitled.
Citera
2026-03-07, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Whoa! "Vi mot världen..." är inte bara extremt naivt utan också väldigt kvävande.

Ja, jag har varit gift och med en "CB" dessutom och det där tramset fick jag ta ur honom.

Fullständigt livsfarligt... "Att bli ett..." på 2000-talet?! Hon är ju "hela Sveriges Pernilla" by choice så varför i hela världen skulle hon anpassa sig efter hans mediokra liv innan de träffades?

Jag vidhåller - han har fått JACKPOT de luxe och behöver fatta det. Hon valde honom för att han speglade henne i början men den fasaden har börjat krackelera med råge nu.

PW är stark och står på sig men det tär och det vet han... Golddigger är han. Lat och entitled.
Han har aldrig speglat henne. Hon tyckte det var bra med en rövslickare som gjorde som hon sa till honom. Hon fick en städare, vaktmästare, hushållerska, taxichaufför, knullkompis och han fick tillgång till kändisar och fick ett bra boende. Hon trodde att han skulle nöja sig med den dealen men det var aldrig hans plan. Om man älskar varandra så håller man ihop och då placerar man inte sin partner sist i kö. Båda är dumma i huvudet på sitt sätt. Har sagt hela tiden att de inte passar ihop. Han är för tråkig och för pedantisk och hon är för slarvig och flamsig. De är två ytterligheter. Skulle inte stå ut med någon av dem.
Citera
2026-03-07, 13:06
Medlem
Citat:

Ja, de godkänner allt men att det handlar om att de också bråkar köper jag öht inte.

Är rätt säker på att CB knappast haft sista ordet här heller och i familjen Wahlgren är det ju ändå han som har mest hybris så han ser nog inte något problem med att detta sänts.

Vad du tror är irrelevant.
Citera
2026-03-07, 15:17
Medlem
Hotandsecretsantas avatar
Citat:

Jag tror absolut han godkänt att sända allt, han är så korkad och narcissist lagd att han inte fattar att det han säger och gör är fel.
Citera
2026-03-07, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil

Är benägen att hålla med .....
De två verkar inte som klippt och skurna för varandra direkt och så otroligt dränerande att tjafsa så mycket som de två verkar göra.🫣

P säger i en intervju (inte säker men tror det var hänt) att det blev så mycket bättre mellan henne och C efter det där bråket och att hon tror att många där ute känner igen sig.

Kanske lättades det rejält på trycket....?
Who Knows?

Man slutar aldrig att förundras över vuxna människors självförvållade relationsproblematik.
Citera
2026-03-07, 15:50
Medlem
Citat:
Vad du tror är irrelevant.

Oj, triggad? 😄 Du är också lika irrelevant, "kompis".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in