2026-03-04, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Nåja, skit i det. Har du ngn uppfattning om bitcoin-kursen i slutet av mars?

Poker verkar ju vara för svårt för dig..

Egentligen inte, eftersom det är avhängigt för många faktorer varav många är kopplade till pågående krig.
Citera
2026-03-04, 22:52
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Egentligen inte, eftersom det är avhängigt för många faktorer varav många är kopplade till pågående krig.

Det var ett bra, diplomatiskt svar.

Dock inte ett dugg matnyttigt.

Ge mig ett tips på uppstuds.
Nåt har du väl i rockärmen?
Citera
2026-03-04, 23:04
Medlem
EgoistNs avatar
Det är lätt att briljera i bear när man har varit för trög i roten åt helvete för länge.. 🙄
Citera
2026-03-05, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Det var ett bra, diplomatiskt svar.

Dock inte ett dugg matnyttigt.

Ge mig ett tips på uppstuds.
Nåt har du väl i rockärmen?

Mitt tips är att du funderar över varför du är så triumferande när BTC fortfarande är under seglarens snittinköpspris …

För att inte tala om under snittpriset för att ”tillverka” en BTC.
Citera
2026-03-05, 08:27
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Jag avbryter mitt dagliga autoköp här och igångsätter det igen om vi åker tillbaka ner under 70k.

Den kan vara under 70 i övermorgon, och då börjar du köpa igen. Och den kan vara på 90 om typ 6 veckor, och då har du missat massa köp på vägen?

Det finns en grundtanke där någonstans, men exekveringen känns tveksam i detta fall.

RSI är inte överköpt på varken dagliga eller veckan, så det finns fortfarande uppsida de kommande veckorna. Ingen bearish divergens heller på någon av de relavanta upplösningarna ännu. Om den skall under 70k igen innan den fortsätter uppåt är hyfsat irrelevant på det stora hela.
Senast redigerad av Leaston 2026-03-05 kl. 08:56.
Citera
2026-03-05, 09:53
Medlem
Citat:
Nästan 9k bitcoin försvann från börserna senaste dygnet, 19k senaste veckan. Till och med senaste 30 dagarna ligger på minus nu, vilket inte var fallet för några dagar sedan.

https://www.coinglass.com/Balance

Detta är konsistent med min tes att det i botten är ett safe haven-köpande som driver uppgången.

Och nu har det tagits ut 30k bitcoin senaste dygnet, vilket är extremt.
Citera
2026-03-05, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Den kan vara under 70 i övermorgon, och då börjar du köpa igen. Och den kan vara på 90 om typ 6 veckor, och då har du missat massa köp på vägen?

Det finns en grundtanke där någonstans, men exekveringen känns tveksam i detta fall.

RSI är inte överköpt på varken dagliga eller veckan, så det finns fortfarande uppsida de kommande veckorna. Ingen bearish divergens heller på någon av de relavanta upplösningarna ännu. Om den skall under 70k igen innan den fortsätter uppåt är hyfsat irrelevant på det stora hela.

Min grundidé är att köpa under 200 WMA. Nu passade jag på att snappa upp lite ovanför men nära detta medelvärde, mest för att det var så billigt och för att lättare hantera dippen psykologiskt.

70k är bara en godtyckligt vald gräns. Men det är enkelt att åter aktivera autoköpet om vi halkar ner igen.

Sutte jag på mycket fiat och bara lite bitcoin, så skulle jag nog ha agerat annorlunda. Det är ju fortfarande ett bra pris jämfört med för ett par månader sedan och jämfört med t.ex. ädelmetaller.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2026-03-05 kl. 10:08.
Citera
2026-03-05, 10:20
Medlem
Citat:
Nästan 9k bitcoin försvann från börserna senaste dygnet, 19k senaste veckan. Till och med senaste 30 dagarna ligger på minus nu, vilket inte var fallet för några dagar sedan.

https://www.coinglass.com/Balance

Detta är konsistent med min tes att det i botten är ett safe haven-köpande som driver uppgången.

Citat:
Och nu har det tagits ut 30k bitcoin senaste dygnet, vilket är extremt.

Inflödet till ETF:erna är inte i närheten av att kunna förklara det stora utflödet från börserna: https://www.coinglass.com/etf/bitcoin
Citera
2026-03-06, 20:39
Medlem
68an är tillbaka lagom till helgen!

Kommer ni ihåg den gamla goda tiden när 88an var hetaste glassen på BTC-himlen?

Vad tror vi: kan Tether få till lite "organisk" tillväxt genom att printa lite stablecoins out of thin air?
Citera
2026-03-06, 21:58
Medlem
Jag igångsätter mitt lilla dagliga autoköp igen här.
Citera
2026-03-06, 22:39
Avslutad
Fick nyligen ett arv på 2M$ från en amerikansk släkting, satte in alltsammans på BTC nu ikväll när vi gick under 70K.

Buy the dip!
Citera
2026-03-07, 00:01
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
68an är tillbaka lagom till helgen!

Kommer ni ihåg den gamla goda tiden när 88an var hetaste glassen på BTC-himlen?

Vad tror vi: kan Tether få till lite "organisk" tillväxt genom att printa lite stablecoins out of thin air?

Jag minns 88. Det var på den nivån jag gjorde en första vinsthemtagning i kryptorelaterat.

Minns att jag fick en del gliringar för det, dock inte från dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in