Citat:
Rice är väl magkänslan. Visst han har kanske några matcher där han sett utbränd ut, ett fåtal misstag (målet han bjöd på mot Spurs) men överlag har han satt en hög nivå och presterat väldigt bra. Offensivt har ju ingen av spelarna höjt sig över mängden, flera av dem Saka/Martinelli/Trossard har presterat bättre tidigare t.ex. Madueke mest rotation. Gyökeres har väl varit OK som bäst. Defensivt finns ju flera namn som Gabriel eller Saliba men där är väl känslan att de kanske slår ut varandra lite. Olika personer kan säga att den enda har varit bättre än den andra, inte så att alla är överens om vem av de 2 som är bäst.
Arsenal-fansen verkar ju väldigt nöjda med Zubimendi, tycker själv han har blandat och gett väldigt friskt när jag har sett Arsenal. Även Raya har darrat till några gånger under säsongen. Rice är väl den som både Arsenal-fans och motståndarfans har hyllat mest under säsongen.
Arsenal-fansen verkar ju väldigt nöjda med Zubimendi, tycker själv han har blandat och gett väldigt friskt när jag har sett Arsenal. Även Raya har darrat till några gånger under säsongen. Rice är väl den som både Arsenal-fans och motståndarfans har hyllat mest under säsongen.
Gabriel och Saliba har varit ungefär jämlikes i kvalité tidigare säsonger, men jag tror ändå många Arsenal fans kan hålla med om att Gabriel varit en större pjäs i en potentiell ligatitel denna säsongen.
Det här är Gabriels bästa säsong i Arsenal hittills skulle jag säga. Defensivt en klippa i princip alla matcher han spelar, samt gjort 3 mål och 4 assist i ligan för att vara en mittback. Han är också tredjekapten efter Øde och Saka, och visar sig alltid vara en ledare på planen oavsett om han bär bindeln eller inte. Tror han senast vann sin 10:e player of the match pris för säsongen.
Jag tror också Rice antagligen hyllats mest av alla i Arsenal denna säsongen, finns nog lite engelsk bias i media för det också, men han hade absolut förtjänat det.
Raya kan göra dumma misstag ibland, men som tur är har defensiven hjälpt oss ur många av dessa tillfällen också. Han har dock räddat oss så otaligt många gånger denna säsongen med makalösa räddningar, att man ändå måste nämna honom. Han har skapat målchanser också med sina snabba och långa utkast, läser spelet bra.
Zubimendi gör en bra första säsong med extremt många spelade minuter, men inte den bästa. Även Hincapie har spelat upp sig som en otrolig viktig del av laget i andra halvan av säsongen.