2026-03-05, 22:36
Medlem
Tottenham åker nog garanterat ur PL. Trots ett desperat läge så radar man upp förluster, usla insatser och röda kort på de få nyckelspelare som är skadefria och behövs som mest just nu.

West Ham har vaknat till liv och lagen ovanför drar ifrån. Ser inte bra ut. Har redan förlikat mig med tanken så att jag slipper bli besviken.
Citera
2026-03-05, 22:54
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Tottenham åker nog garanterat ur PL. Trots ett desperat läge så radar man upp förluster, usla insatser och röda kort på de få nyckelspelare som är skadefria och behövs som mest just nu.

West Ham har vaknat till liv och lagen ovanför drar ifrån. Ser inte bra ut. Har redan förlikat mig med tanken så att jag slipper bli besviken.
Ja, Tottenham kommer troligen att ramla ner till Championship - samtidigt som vi (Arsenal) kommer mer en troligen att få lyfta den tunga PL-bucklan.

Som jag har poängterat i flera veckor nu, Tottenham 25/26 är som att se en (dålig) kopia av Newcastle 08/09.
Citera
2026-03-05, 23:11
Medlem
Drickbacks avatar
Neto, Chelsea anmäld av FA för sitt uppträdande efter sitt röda kort.
Citera
2026-03-06, 02:09
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna

Japp rent bedrövligt alltihop..

Finns fan inte ord för hur uselt allt är.

Bara bygga om hela klubben och komma tillbaka starkare.
Citera
2026-03-06, 04:55
Medlem
hazard simpsons avatar
Lite tråkigt för Arsenal,Chelsea och Liverpool när spurs åker ur. 6 säkra poäng försvinner, men Manchester city kan andas ut.
Citera
2026-03-06, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Lite tråkigt för Arsenal,Chelsea och Liverpool när spurs åker ur. 6 säkra poäng försvinner, men Manchester city kan andas ut.
Den var bra
Citera
2026-03-06, 07:53
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Yup håller med om Øde, tycker det är synd att han fått så mycket skit den senaste tiden. Visst han har varit mer ojämn de två senaste säsongerna, men när han väl är i toppform är han världsklass i mina ögon. Det här laget har i mångt och mycket varit byggt kring honom de senaste åren, både offensivt och i presspelet. Det är inte så konstigt att kreativiteten och Sakas produktion dippar lite när han varit borta stora delar av säsongen.

Jag hörde att han har knäskada igen tror jag, men Arteta sa att han är tillbaka snart igen, möjligtvis till nästa ligamatch. Känns onödigt att riskera honom redan i FA cupen i ett så enkelt möte.

Mm men man märker vilka som tittar på matcherna och vilka som inte gör. Folk har satt hans poängskörd från 22/23 som någon sorts standard för honom.. Den säsongen hade han en mycket mer offensiv roll och i ett lag som hade jävligt mycket mer fri yta att röra sig på i offensiven. Att han även denna säsong är i topp 5 mest kreativa/90min säger mer om hans standard. Hade han varit i bra form och skadefri så tror jag att han också fått in mer poäng.

Det är samma knä som han övertänjde tidigare. Kom nog tillbaka på planen lite för tidigt förra gången.
Citera
2026-03-06, 09:27
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson

Vänta och se när City dras på poäng och följer med till CS
Citera
2026-03-06, 11:12
Medlem
Drickbacks avatar
Farke, Leeds avstängd från att leda i FA + £8k i böter.. han skulle skyllt på språksvårigheter trots inget sagt..
Citera
2026-03-06, 13:30
Medlem
HycklarSveriges avatar
Om Arsenal skulle vinna ligan, vem skulle då bli utsedd till säsongens lirare i PL?

Lite svårt att tänka på nån som verkligen sticker ut mest i Arsenal. Finns goda argument för att Gabriel, Rice och Raya förtjänar det. Gyökeres har ju gjort flest mål i Arsenal, men skulle inte säga att han varit en av de bästa spelarna.
Citera
2026-03-06, 13:46
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Om Arsenal skulle vinna ligan, vem skulle då bli utsedd till säsongens lirare i PL?

Lite svårt att tänka på nån som verkligen sticker ut mest i Arsenal. Finns goda argument för att Gabriel, Rice och Raya förtjänar det. Gyökeres har ju gjort flest mål i Arsenal, men skulle inte säga att han varit en av de bästa spelarna.

Rice är väl magkänslan. Visst han har kanske några matcher där han sett utbränd ut, ett fåtal misstag (målet han bjöd på mot Spurs) men överlag har han satt en hög nivå och presterat väldigt bra. Offensivt har ju ingen av spelarna höjt sig över mängden, flera av dem Saka/Martinelli/Trossard har presterat bättre tidigare t.ex. Madueke mest rotation. Gyökeres har väl varit OK som bäst. Defensivt finns ju flera namn som Gabriel eller Saliba men där är väl känslan att de kanske slår ut varandra lite. Olika personer kan säga att den enda har varit bättre än den andra, inte så att alla är överens om vem av de 2 som är bäst.

Arsenal-fansen verkar ju väldigt nöjda med Zubimendi, tycker själv han har blandat och gett väldigt friskt när jag har sett Arsenal. Även Raya har darrat till några gånger under säsongen. Rice är väl den som både Arsenal-fans och motståndarfans har hyllat mest under säsongen.
Citera
2026-03-06, 14:04
Medlem
Drickbacks avatar
Arsenal behöver sälja högprofilerad/e spelare i sommar enligt Telegraph för ta igen förluster, den såg man inte komma för några år sedan när man undrade hur Arsenal hade råd med spelarköp utan några egentliga försäljningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in