2026-03-05, 22:25
Medlem
Trots namnbytet fortsätter dem med att vara helt stenkorkade. Nytt inlägg från Vårdkasen på X som talar om vad som är viktigt för Sverige i och med allt kaos i Mellanöstern. Bland annat nämns hur vi ska säkra billig energi och drivmedel för svenskar.

Lösningen för alla normalt tänkande människor är mycket enkel. Vi har en rik granne i öst som kan förse oss med detta till ett rimligt pris.

NEJ NEJ NEJ, det funkar inte för firma Eriksson & Söderman som tycks få någon psykos av tanken på bra relationer och affärer med Ryssland även om det gynnar svenskarna. Superbra nationalism dem bedriver.

Dem har militant bedrivit anti-ryssland linjen och tagit i med hårdhandskarna mot oss som förespråkat sanning, diplomati och handel i dem fall det kan gynna Sverige.

Helt bisarrt att dem lyfter den frågan när dem militant motsätter sig den enda rimliga lösningen. Det är alltså enligt firma Eriksson & Söderman bättre att svenskarna går på knäna med höga kostnader för energi och bränsle istället för att göra affärer med Ryssland och på det sättet göra livet bättre för svenskarna. Så inte nationalistiskt det kan bli.

HEJA VÅRDKASEN, FÖRE DETTA DFS!
Citera
2026-03-06, 16:37
Medlem
Kan tillägga att jag nu är blockad av Vårdkasen på X före detta Twitter efter att ha påpekat detta.

Förståeligt att man tappar förankring med verkligheten när man sitter isolerad i Älgarås.
Senast redigerad av iksirius1907 2026-03-06 kl. 16:47.
Citera
2026-03-06, 17:41
Medlem
-Hengpung-s avatar
Varför är Dan & Magnus fortfarande tjocka och överviktiga? Hur många år sedan var det som Svenskarnas Gym öppnade nu i huset där i Älgarås? 8? En sund själ i en sund kropp talade man om. Både Dan och Magnus hade påbörjat träningen sa man. Det var viktigt med högsatta mål från början och inte ta det stegvis i att få en bättre kropp – "sikta mot stjärnorna" sa Dan. 8 år senare så är båda ta mig fan fortfarande två vandrande fettklumpar. Vad gör de under träningen? Äter bullar?
Citera
2026-03-06, 18:24
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Man förklarade all tidigare nationalism misslyckad och menade att man skulle bygga en ny nationalism för 2000-talet, var blev den av? Vad för nya ideologiska förslag har kommit från dessa herrar?
Citera
2026-03-06, 19:07
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Man förklarade all tidigare nationalism misslyckad och menade att man skulle bygga en ny nationalism för 2000-talet, var blev den av? Vad för nya ideologiska förslag har kommit från dessa herrar?

Herrarna har helt rätt att deras tidigare nationalism var totalt misslyckad. Magnus var ute och slogs och Dan var med i ett pyttelitet parti som sedan lades ner.
Citera
2026-03-06, 19:37
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Herrarna har helt rätt att deras tidigare nationalism var totalt misslyckad. Magnus var ute och slogs och Dan var med i ett pyttelitet parti som sedan lades ner.

Eftersom deras eget projekt har utlovats inte kommer att bära frukt förrän lågt in i framtiden, förmodligen långt efter deras död, så kommer de ju själva aldrig att kunna kallas misslyckade.

Men vad gäller själva ideologin har jag inte sett något nytt. Förvisso kanske tankarna kring den 2000-talets nya nationalism bara snurrade då SvP fortfarande existerade och även den förklarad misslyckad efter nedläggningen, varpå DFS fick ta vid istället.
Citera
2026-03-06, 20:17
Medlem
Beefcake-Charlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Varför är Dan & Magnus fortfarande tjocka och överviktiga? Hur många år sedan var det som Svenskarnas Gym öppnade nu i huset där i Älgarås? 8? En sund själ i en sund kropp talade man om. Både Dan och Magnus hade påbörjat träningen sa man. Det var viktigt med högsatta mål från början och inte ta det stegvis i att få en bättre kropp – "sikta mot stjärnorna" sa Dan. 8 år senare så är båda ta mig fan fortfarande två vandrande fettklumpar. Vad gör de under träningen? Äter bullar?

Jag tycket att det är problematiskt när företrädare för svensk nationalism feta, och tyvärr är det inte helt ovanligt. Magnus Söderman ser ut att ha gått ner femtio kilo. Även om han fortfarande är pinsamt fet har han kommit en bra bit på vägen.
Citera
2026-03-06, 23:24
Medlem
WTF865s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beefcake-Charlie
Jag tycket att det är problematiskt när företrädare för svensk nationalism feta, och tyvärr är det inte helt ovanligt. Magnus Söderman ser ut att ha gått ner femtio kilo. Även om han fortfarande är pinsamt fet har han kommit en bra bit på vägen.

Så han väger bara 150 kg nu då? Utövar fettot fortfarande naken- yoga med rövhålet vidöppet för solens strålar?
Citera
2026-03-07, 01:45
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beefcake-Charlie
Har Magnus verkligen gått ner i vikt? Tycker han verkar vara lika fet som alltid?

Håller med föregående talare om att det är lite pinsamt att ha ledare som inte ens kan låta bli att överäta och förstöra sina kroppar genom frosseri.
Citera
2026-03-07, 23:05
Medlem
Ja det är ju komiskt att ledare för svensk nationalism som dessutom skulle infiltrera EU eller vad fan dem snackade om inte kan kontrollera en så grundläggande sak som vad som kommer in i deras mun.

En fråga jag undrar så här på ett valår är vad firma Söderman & Eriksson ska rösta. Jag har fått för mig att dem sagt någonstans att dem röstar SD.

SD har alltså släppt igenom könsbytarlagen, gör inget åt en fortsatt hög invandring samt stöttar ZOG i alla krig, fortsatt enormt skatteslöseri på allt ifrån invandring till meningslösa myndigheter.

Dem tar avstånd från AFS på grund av deras Ryssland åsikter men ser mellan fingrarna med SD:s stöd för Israels terror.

Ska vi får ytterligare 4 år där firma Eriksson & Söderman sitter isolerade i Älgarås och mular i sig semlor och beklagar sig över den vänsterliberala politik dem själva röstat för?
Citera
2026-03-08, 21:31
Medlem
electiondays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iksirius1907
Ja det är ju komiskt att ledare för svensk nationalism som dessutom skulle infiltrera EU eller vad fan dem snackade om inte kan kontrollera en så grundläggande sak som vad som kommer in i deras mun.

En fråga jag undrar så här på ett valår är vad firma Söderman & Eriksson ska rösta. Jag har fått för mig att dem sagt någonstans att dem röstar SD.

SD har alltså släppt igenom könsbytarlagen, gör inget åt en fortsatt hög invandring samt stöttar ZOG i alla krig, fortsatt enormt skatteslöseri på allt ifrån invandring till meningslösa myndigheter.

Dem tar avstånd från AFS på grund av deras Ryssland åsikter men ser mellan fingrarna med SD:s stöd för Israels terror.

Ska vi får ytterligare 4 år där firma Eriksson & Söderman sitter isolerade i Älgarås och mular i sig semlor och beklagar sig över den vänsterliberala politik dem själva röstat för?

Har de uttryckligen tagit avstånd från AFS? Vad jag vet så har Gustav Kasselstrand besökt Svenskarnas hus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in