2026-03-04, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppyfather
Frosttåliga är dom också, så tänkte plantera ut dom i mitten på april.

Återkommer om några dagar för att se om dom grott ordentligt.

Körde dom förra året. Blev väldigt stora och fina, tåliga var dom med!

Har lite frön kvar så blir nog samma i år men skulle behöva fler frön.
Citera
2026-03-05, 06:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cebralpares
Körde dom förra året. Blev väldigt stora och fina, tåliga var dom med!

Har lite frön kvar så blir nog samma i år men skulle behöva fler frön.
Låter bra, antar att det var bra drag i dom.
Citera
2026-03-06, 18:18
Medlem
AlltidPåverkads avatar
Citat:
PAPAVER SOMNIFERUM 'BRITISH PHARM. #3 [PURE*]' [Ex. Surrey, England] 200+ SEEDS

https://www.kykeonplants.co.uk/shop/PAPAVER-SOMNIFERUM-BRITISH-PHARM-3-PURE*-Ex-Surrey-England-200-SEEDS-p780466598
Du måste vara försiktig med dessa!
Det är nämligen så att farmaceutisk odlad vallmo innehåller alldeles för höga halter av tebain & oripavin för oss glada amatörer att kunna berusa sig på sådana kapslar.
-Det är bättre att köra på gamla hederliga sorter som Danish flag, Papaver Orientale, Hens & Chics ect ect...
....säger detta i all välmening för det är många som gjort "räder" i sådana odlingar (vallmo för medicintillverkning) och sen faktiskt dött. Googla på det om du inte tror mig.
Citera
2026-03-06, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidPåverkad
Du måste vara försiktig med dessa!
Det är nämligen så att farmaceutisk odlad vallmo innehåller alldeles för höga halter av tebain & oripavin för oss glada amatörer att kunna berusa sig på sådana kapslar.
-Det är bättre att köra på gamla hederliga sorter som Danish flag, Papaver Orientale, Hens & Chics ect ect...
....säger detta i all välmening för det är många som gjort "räder" i sådana odlingar (vallmo för medicintillverkning) och sen faktiskt dött. Googla på det om du inte tror mig.
Jo jag har också gjort lite efterforskningar i dagarna, jag tror jag håller mig till santa maria man köper på ica, dom gror ju väldigt lätt och är lättodlade och mycket svagare.

Så jag skrotar mina planer med medecinvallmon.

Bra att du skriver ut det här så folk vet.

Planen var mest för prepping och nån vallmo te nångång i månaden, så då är nog santa marias bättre.
Citera
2026-03-06, 20:02
Medlem
AlltidPåverkads avatar
Citat:
Jo jag har också gjort lite efterforskningar i dagarna, jag tror jag håller mig till santa maria man köper på ica, dom gror ju väldigt lätt och är lättodlade och mycket svagare.

Så jag skrotar mina planer med medecinvallmon.

Bra att du skriver ut det här så folk vet.

Planen var mest för prepping och nån vallmo te nångång i månaden, så då är nog santa marias bättre.
Absolut, det är tillräckligt med död & elände i världen som det är så ingen nyfiken "botaniskt" ska behöva stryka med i onödan.
Citera
2026-03-07, 11:16
Medlem
Oxytorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlltidPåverkad
Absolut, det är tillräckligt med död & elände i världen som det är så ingen nyfiken "botaniskt" ska behöva stryka med i onödan.

Vad tror vi om vallmo odlad i Ungern säljs torkade kapslar som typ är till för prydnad och pyssel. Har tidigare köpt från samma leverantör då från deras egna fält i holland. Har alltid varit nöjd tidigare, funderar nu på om jag skulle prova från Ungern då dom tydligen ska innehålla mer morfin.
Citera
2026-03-12, 12:50
Medlem
Finns det sorter av opiumvallmo som är inaktiva? Köpte nämligen ett kilo torkade kapslar från en holländsk sida med stort sortiment, men har gått upp till 20 kapslar nu i en tekopp och känner inget.
Citera
2026-03-12, 13:58
Medlem
Oxytorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhes
Finns det sorter av opiumvallmo som är inaktiva? Köpte nämligen ett kilo torkade kapslar från en holländsk sida med stort sortiment, men har gått upp till 20 kapslar nu i en tekopp och känner inget.

Gissar att vi handlar från samma sida (myflowers), har alltid varit nöjd dom gånger jag köpt där ifrån. Fick du ingen effekt överhuvudtaget? Har du tidigare erfarenhet av opiater eller tolerans från något annat?

Jag brukar mala ner hela kilot till fint pulver, sen tar jag ca 2-3 matskedar i en kopp. Brukar bli kanonbra.
Citera
2026-03-12, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxytorsk
Gissar att vi handlar från samma sida (myflowers), har alltid varit nöjd dom gånger jag köpt där ifrån. Fick du ingen effekt överhuvudtaget? Har du tidigare erfarenhet av opiater eller tolerans från något annat?

Jag brukar mala ner hela kilot till fint pulver, sen tar jag ca 2-3 matskedar i en kopp. Brukar bli kanonbra.
Ja, samma sida. Känner mig möjligen något tröttare men ingen eufori eller ångestdämpning mm.
Borde inte ha tolerans nu men åt stora mängder kratom dagligen i ca 7år tills det förbjöds.
Vilken sort köper du?
Stort tack för svaret!
Citera
2026-03-12, 14:24
Medlem
Oxytorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhes
Ja, samma sida. Känner mig möjligen något tröttare men ingen eufori eller ångestdämpning mm.
Borde inte ha tolerans nu men åt stora mängder kratom dagligen i ca 7år tills det förbjöds.
Vilken sort köper du?
Stort tack för svaret!

Jag tog också stora mängder Kratom under ca 2 år fram tills det blev bannat. Nu efter ca ett år får jag fortfarande dåligt effekt av dom flesta opiater men känner ändå utav teet.
Hitintills har jag köpt deras L kapslar men funderar på att köpa redan nedmalda från Ungern som dom hade nu såg ja. Dock kan man ju inte lika lätt skylla på att man ska ha det till dekoration om det fastnar i tullen.

Du har möjligen inte beställt Kratom från utlandet efter det blev förbjudet? Saknar K som fan faktisk ibland.
Citera
2026-03-23, 17:40
Medlem
Någon som har en bra sida för potenta fröer?
Citera
2026-03-24, 10:24
Medlem
BackToHegels avatar
I år testar jag att odla vallmo för första gången. Fröerna jag använder är främst vanligt vallmofrö köpt i stora ett- eller två-kilos-påsar från Amazon. Samt något som inte kallades hen and chickens men som såg ut som det, inköpt i mindre mängd från en vanlig svensk fröhandel. Där hittade jag även "danska flaggan" och fjädervallmo som StorMamma nämner i trådstarten.

Jag har även lite drygt kilot frö från ett par myflower-beställningar, där kapslarna blivit till te.

Mina förutsättningar är inte de bästa, men det ska bli intressant att se resultatet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in