2026-03-06, 18:52
Medlem
” Polisen omhändertog ditt körkort den 28 december 2025, på grund av misstanke om rattfylleri med alkohol och/eller narkotika i blodet, samma dag. Analysbeskedet visar att det fanns narkotika i blodet. Du hade också 0,12 promille alkohol i blodet”, står det i beslutet.”

Jag är inte sämre än att jag kan säga att jag hade fel i det här fallet. De säger inte kokain. De säger narkotika.

Förändrar dock inte utgången. Narkotika i blodet (och givetvis vet TS att det är en klassad substans eftersom de fått den uppgiften från polisen) och hon kommer dömas.
Citera
2026-03-06, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spitvenom
Foliehatt ? Du är rolig.

Det jag skrev är dels hur det fungerar vid den här typen av ärenden och dels det som skrivits i tråden. Har du annan info det vill säga att hon verkligen blåste negativt ute på plats så visa den för så vitt jag minns står det inte någonstans.

Ja, definitivt ännu en obildbar här i tråden. Du kanske skulle läsa lite UTANFÖR tråden också, i media t.ex. Det framgår där.

Det har förvisso framgått i tråden också, liksom att informationen i tråden kommer från media, så om du hade läst tråden hade du vetat det ändå.

Läs på för fan om de mest grundläggande välkända fakta i tråden istället för att hålla på med ditt foliehattstrams!
Citera
2026-03-06, 18:53
Medlem
Citat:
” Polisen omhändertog ditt körkort den 28 december 2025, på grund av misstanke om rattfylleri med alkohol och/eller narkotika i blodet, samma dag. Analysbeskedet visar att det fanns narkotika i blodet. Du hade också 0,12 promille alkohol i blodet”, står det i beslutet.”

Jag är inte sämre än att jag kan säga att jag hade fel i det här fallet. De säger inte kokain. De säger narkotika.

Just det, du sprider en massa felaktiga påstående. Skärp till dig och kom upp på banan istället för att bära dig åt som en barnunge!
Citera
2026-03-06, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Ja, definitivt ännu en obildbar här i tråden. Du kanske skulle läsa lite UTANFÖR tråden också, i media t.ex. Det framgår där.

Det har förvisso framgått i tråden också, liksom att informationen i tråden kommer från media, så om du hade läst tråden hade du vetat det ändå.

Läs på för fan om de mest grundläggande välkända fakta i tråden istället för att hålla på med ditt foliehattstrams!
Var står det att hon blåste negativt i dräger ute på plats? Detta står ingenstans som jag hittar.
Citera
2026-03-06, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Jaha så då blir det värsta mörkläggningen sen Palme mordet menar du ?

För en sketen riksdagsledamot?

;-) ;-) ;-)

Många andra som bla kommer få sina körkort tbx med skadestånd ?
Det har väl inte med saken att göra.. det jag menar är att denna åklagare var välkänd för lägga ärenden på hög så dom vart så gamla och avskrevs, Finns på nätet VLT gjorde reportage om det.. denna åklagare var även inblandat i fallet Karl Hedin och tydligen frimurare.. Som jag skrev jag gissar han som vanligt haft fel försöker göra damage kontroll släpper detta till påsk. MEN det är min gissning som jag skerv.
Citera
2026-03-06, 19:07
Medlem
Citat:
Var står det att hon blåste negativt i dräger ute på plats? Detta står ingenstans som jag hittar.

Du är helt hopplöst. Hur enkelt som helst att hitta t.ex. hos Aftonblaskan!
Och som sagt, har rapporterats och diskuterats i tråden redan!

Citat:
Polisens alkomätare gav inget utslag men när Nyberg kroppsvisiterades på polisstationen hittades en zippåse med vitt pulver som misstänks vara narkotika, enligt åklagaren.
Citera
2026-03-06, 19:22
Medlem
Skiljer sig från detta med andra ord

Citat:
Katja Nyberg säger i en skriftlig kommentar till SVT att hon inte känner igen sig i uppgifterna

”Under mellandagarna råkade jag ut för en viltolycka med bilen. I samband med detta fick jag åka ner till polisstationen och blåsa för alkohol som då inte visade något utslag.
Här fick hon ”åka ner till polisstationen och blåsa” vilket tyder på att hon blåste positivt på plats för annars åker man inte till polisstationen. Hade hon blåst negativt ute på plats hade det inte funnits någon anledning att fortsätta utredningen om alkoholpåverkan inne på polisstationen då misstanken redan fallit genom ett negativt blås.

Det jag citerade var från Katla själv. Det du skrev var något Aftonbladet skrivit.

Att man blåser positivt på plats och sen förment inne på stationen är hur vanligt som helst. Dräger visar POS och den är känslig. Sen visar evidenzern inne på stationen under 0,2 och misstanken faller. Låter ju på Katja själv att så var fallet.
Senast redigerad av spitvenom 2026-03-06 kl. 19:26.
Citera
2026-03-06, 19:28
Medlem
Citat:
Du är helt hopplöst. Hur enkelt som helst att hitta t.ex. hos Aftonblaskan!
Och som sagt, har rapporterats och diskuterats i tråden redan!
Med stor sannolikhet har du inte förstått. Vem är förvånad? Se inlägget ovan.

Aftonbladet syftar uppenbarligen på evidenzern inne på stationen och alltså blåste hon inte negativt ute på plats.
Senast redigerad av spitvenom 2026-03-06 kl. 19:38.
Citera
2026-03-06, 20:00
Medlem
Citat:
Skiljer sig från detta med andra ord

Här fick hon ”åka ner till polisstationen och blåsa” vilket tyder på att hon blåste positivt på plats för annars åker man inte till polisstationen. Hade hon blåst negativt ute på plats hade det inte funnits någon anledning att fortsätta utredningen om alkoholpåverkan då misstanken fallit.

Det jag citerade var från Katla själv. Det du skrev var något Aftonbladet skrivit.

Att man blåser positivt på plats och sen förment inne på stationen är hur vanligt som helst. Dräger visar POS och den är känslig. Sen visar evidenzern inne på stationen under 0,2 och misstanken faller. Låter ju på Katja själv att så var fallet.

Så du har talat med Katja alltså? Spännande, när gjorde du det?

Knappast! Vilka fula retoriska knep du försöker med.

Det du citerade var något SVT skrivit, där de sägs citera Katja.
Det jag citerade var något AB skrivit, där de sägs citera åklagaren.

Polisens sållningsinstrument ger inte positivt utslag för en halt motsvarande 0,12 promille. Det är liksom hela idén.

Om du kan hänvisa till information att Katja blåst positivt så gör då det!
Jag kan inte påminna mig att jag sett det någonstans. Det jag sett är att både Katja och åklagaren säger att alkotest inte givit utslag.
Det var blodanalysen som visade 0,12 promille.
Citera
2026-03-06, 20:03
Medlem
Citat:
Med stor sannolikhet har du inte förstått. Vem är förvånad? Se inlägget ovan.

Aftonbladet syftar uppenbarligen på evidenzern inne på stationen och alltså blåste hon inte negativt ute på plats.

Ja, du är lika obildbar som det andra puckot i tråden.

Aftonbladet har inte påstått något, de har citerat åklagaren.

Har du någon annan information än vad såväl åklagare som Katja angett, så lägg fram den då!

Men nej, det har du ju inte. Bara en massa trams och imbecilla ifrågasättanden bara för att du själv har noll koll. Skärp dig!
Senast redigerad av Veridictores 2026-03-06 kl. 20:34.
Citera
2026-03-06, 23:01
Medlem
Citat:
Ja, du är lika obildbar som det andra puckot i tråden.

Aftonbladet har inte påstått något, de har citerat åklagaren.

Har du någon annan information än vad såväl åklagare som Katja angett, så lägg fram den då!

Men nej, det har du ju inte. Bara en massa trams och imbecilla ifrågasättanden bara för att du själv har noll koll. Skärp dig!

Jag vet inte varför du tar att folk inte gillar att Katja kör rattfull personligt.

Men narkotikaanvändning är bevisat. Alkohol i blodet bakom ratten är bevisat.
Påsen kommer med största sannolikt innehålla narkotika.
ANtagligen kokain eftersom det är det hon bevisats ha tagit.

Så vi har rattfylla och narkotikabrott.
Med stor sannolikt också innehav.

Ser illa ut för SD som satte henne i justitieutskottet och illa ut för rättsväsendet som har en kokainist som rådgivare till SÄPO och rikspolisstyelsen.

Mardröm att utreda.

Var fick hon kokainet ifrån?
Kurdiske Räven eller Shottaz? Hur nära kontakt har hon med den organiserade brottsligheten?
Citera
2026-03-07, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Nu sitter ju du och tokrunkar ikapp med trådens utveckling och sprutade väl precis i din mammas matlåda, men om du lyfter handen från kuken och slår den i pannan, så kanske det går upp för dig att ingen av dina runkfantasier är riktigt i mål ännu.

Att narkotikatestet skulle vara positivt, även efter rundan i labbet var vi många som förutspådde, och mycket riktigt kom det tillbaka och bekräftade att Katja använt kokain.

Rattfylla och narkotikabrott är därmed något hon kommer bli fälld för.

Nu väntar vi bara på att påsen med kokain kommer vara bevisat kokain, andledningen till att det dröjer är antagligen att det tillkommer en massa extra utredning kring varifrån Katja fick kokainet ifrån, och hur det utnyttjats/påverkat hennes arbete i justitiutskottet, som rättspolitisk talesperson för SD, rådgivare till säpo etc

Det är oroväckande att en person så högt upp i rättsväsendet är insyltat i kokainhandel, eftersom den undantagslöst går via den organiserade brottsligheten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in