2026-03-05, 16:37
Medlem
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ploofz
Det går visst att ta bort sig från sidorna med personuppgifter. Lite halvkrångligt för man måste skicka mail till vissa och hänvisa till GDPR men det går. Jag är helt borttagen från alla sidor
Du är knappasst bortagen ifrån upplysning, lexbase eller krimfupl, du är ej heller bortagen ifrån dun & bradstreet ssom köpte och sålde dina personuppgifter ifrån skatteverket ifrån början till alla de här siterna.

Gå in kolla på SPAR vilka som köpt dina personuppgifter ett tipss bara, jag är mycket insatt
Citera
2026-03-05, 22:58
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessed81
Du kan inte ta bort dig på alla sidor på nätet, och skyddade personuppgifter är väldigt svårt att få det räcker inte med medlemskap i BSK om du tror det. Det ställs stora krav på få det och då hade han inte kunnat vara kvar i BSK tex

Tro mig jag vet, då jag prövat och haft sekretess markering.

Du kan absolut ta bort dig från de flesta sidor som är länkade till folkbokföringsregistret. Jag har själv hjälpt några med detta och då inte på grund av att de är kriminella på något sätt. Att få skyddade personuppgifter är något svårare men allt beror på anledningen, och nä jag tror inte heller att det räcker med medlemskap i Brödraskapet eller liknande "organisationer" Nåväl inte för att jag tror att det gällde den här gossen men det finns förmodligen betydligt fler infiltratörer i dessa gäng än man tror. Det har blivit en etablerad strategi att bekämpa bland annat MC-gäng och den dag de hoppar av kan jag mycket väl tänka mig att det blir fråga om skyddade identiteter. Ok lite OT kanske för det gäller säkert inte i detta fall. För övrigt verkar han ju inte ens ha blivit mördad efter senaste nytt om ärendet. Fast tagit ner skylten har han väl i alla fall, av någon anledning.
Citera
2026-03-05, 23:10
Medlem
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LennyMacKenzie
Du kan absolut ta bort dig från de flesta sidor som är länkade till folkbokföringsregistret. Jag har själv hjälpt några med detta och då inte på grund av att de är kriminella på något sätt. Att få skyddade personuppgifter är något svårare men allt beror på anledningen, och nä jag tror inte heller att det räcker med medlemskap i Brödraskapet eller liknande "organisationer" Nåväl inte för att jag tror att det gällde den här gossen men det finns förmodligen betydligt fler infiltratörer i dessa gäng än man tror. Det har blivit en etablerad strategi att bekämpa bland annat MC-gäng och den dag de hoppar av kan jag mycket väl tänka mig att det blir fråga om skyddade identiteter. Ok lite OT kanske för det gäller säkert inte i detta fall. För övrigt verkar han ju inte ens ha blivit mördad efter senaste nytt om ärendet. Fast tagit ner skylten har han väl i alla fall, av någon anledning.
Frågan var finns inget med det namnet i sverige, och ja du kan ta bort dig ifrån de flesta sidor dock ej alla.
Så i det här fallet så är uppgifterna falska är min ståndpunkt.

Finns folk som heter jonas eriksson men ej jonas erikson parva som uppgavs
Citera
2026-03-06, 01:25
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Frågan var finns inget med det namnet i sverige, och ja du kan ta bort dig ifrån de flesta sidor dock ej alla.
Så i det här fallet så är uppgifterna falska är min ståndpunkt.

Finns folk som heter jonas eriksson men ej jonas erikson parva som uppgavs

Jo nog finns han alltid han Jonas Eriksson Parva.
Fanns t.o.m nämnd i utredningen om trippelmordet i Uddevalla.
(Den avrättningen bröderna S@liba åkte för)
Parva har han släppt och för adress finns bara en jobbadress
En tidigare ”arbetsplats” i Uddevalla stämmer nog bättre…..
Citera
2026-03-06, 05:59
Medlem
RoyCohn1927s avatar
https://www.facebook.com/profile.php?id=61581657311454

Verkar vara senaste aktiva facebook-konto han hade.
Citera
2026-03-06, 15:45
Medlem
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Jo nog finns han alltid han Jonas Eriksson Parva.
Fanns t.o.m nämnd i utredningen om trippelmordet i Uddevalla.
(Den avrättningen bröderna S@liba åkte för)
Parva har han släppt och för adress finns bara en jobbadress
En tidigare ”arbetsplats” i Uddevalla stämmer nog bättre…..
Har du länk?
Citera
2026-03-06, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LennyMacKenzie

Jag har haft skyddad identitet i över 6 år nu, namnbyte direkt efter jag gick godkänt med skyddad identitet så allt är borta överallt. Även om någon skulle försöka hitta mig via mitt gamla namn i någon läcka skulle de inte gå! Riktigt skönt iallafall.
Citera
2026-03-06, 16:02
Medlem
Citat:
Du kan inte ta bort dig på alla sidor på nätet, och skyddade personuppgifter är väldigt svårt att få det räcker inte med medlemskap i BSK om du tror det. Det ställs stora krav på få det och då hade han inte kunnat vara kvar i BSK tex

Tro mig jag vet, då jag prövat och haft sekretess markering.

Nu ljuger du allt, skyddade personuppgifter är absolut inte svårt att få. Jag har haft skyddad identitet länge nu och det var mycket enklare än vad folk verkar tro att få.
Citera
2026-03-06, 16:19
Medlem
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 019Orebro
Nu ljuger du allt, skyddade personuppgifter är absolut inte svårt att få. Jag har haft skyddad identitet länge nu och det var mycket enklare än vad folk verkar tro att få.
min flickvän har det, första kraven är flytta och inte röra dig i dina gamla områden, gör du inte den makuleras det.
Citera
2026-03-07, 03:50
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Har du länk?

Är lite lustigt detta då han faktiskt har varit skriven på samma adress i 6 år, men inte blivit offentligt folkbokförd där förrän januari i år.
Skyddade uppgifter försvann när han gifte sig och gjorde ett tillägg i efternamnet, misstag???
Död är han i alla fall, om någon klippte honom eller bara i panik dumpade honom vet ingen.
Citera
2026-03-07, 08:48
Medlem
Blessed81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Är lite lustigt detta då han faktiskt har varit skriven på samma adress i 6 år, men inte blivit offentligt folkbokförd där förrän januari i år.
Skyddade uppgifter försvann när han gifte sig och gjorde ett tillägg i efternamnet, misstag???
Död är han i alla fall, om någon klippte honom eller bara i panik dumpade honom vet ingen.
Jag är väldigt skeptisk till skatteverket delade ut skyddade personuppgifter till en gängkriminell.

Speciellt om han bodde kvar där han bodde och är kvar i samma gäng, det är de första krvaen de ställer nämligen.
Senast redigerad av Blessed81 2026-03-07 kl. 09:18.
Citera
2026-03-07, 11:24
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Intressant!
De ser absolut ut som drägg, töntiga hoodies med "im hard tough" tryck på. Har MC-gängen förlorat sin gloria? Är dom enbart alkade knarkare? Man läser och hör väldigt lite om dom.

Eller är ett nytt MC krig på gång? Kan vi kanske få nöjet och se mer "svensk" brottslighet framöver?

Vet ej, men speciellt BSK är ju rent avfall färdigt för soptippen.
De förstörde en lägenhet i Stigen, sysslat med inbrott, knark, vapen och sprängningar men de verkar knarka upp det de ska sälja..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in