2026-03-06, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blacklodge77
nej, jag är färdig med SD. Jag har röstat på dom sedan 1998 men de lever inte upp till sina löften eller ens försöker så jag är klar med det partiet.

Man kan gå över till det "nya SD". Dvs KD. The Bush administration!!!
Citera
2026-03-06, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det finns förmodligen inte förutom nån enstaka gata lite varstans. Har jag påstått nåt annat?

Ja du påstår aktivt något annat när du säger att "ingen stör sig" på att invandrare börjar flytta in i deras områden.

Enligt dig så vill invandrarna också flytta till "finare" områden precis som svenskarna, vad tror du händer när dessa hamnar i majoritet i dessa områden? Förblir de då "finare" som du själv kallar dem?

Börjar du då se ett mönster mellan "risiga" och "finare" områden som du själv kallar dem?
Citera
2026-03-06, 14:24
Medlem
Nu har man fått igenom det paus tills vidare
Citera
2026-03-06, 14:29
Medlem
Citat:
Medelklassen har blivit mycket bredare de senaste 50 åren. I dag kan vanliga knegare ha bil, bo så att alla barn får egna rum, åka till fjällen på vintern och till Grekland på sommaren. Det var lyx som vanliga knegare oftast inte hade råd med för 50 år sen.

för 50 år sen kunde en knegande familj ha två bilar och sommarstuga
Citera
2026-03-06, 14:30
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Man kan gå över till det "nya SD". Dvs KD. The Bush administration!!!
Afs
Till och med en röst på NMR är att föredra. Skulle dessa få, säg, ens 0.7% skulle det skaka kappvändarna.

Inget parti i nuvarande riksdag kommer att förändra någonting.
Citera
2026-03-06, 14:30
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
https://www.dn.se/sverige/jimmie-akesson-pausa-tonarsutvisningarna/

Är ni SD-väljare nöjda med detta?
Självklart kan man inte vara nöjd med det beslutet. Men. SD är trots allt det enda alternativet i väntan på en ny konstnär med lustig mustasch.
Citera
2026-03-06, 14:35
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Ja du påstår aktivt något annat när du säger att "ingen stör sig" på att invandrare börjar flytta in i deras områden.

Enligt dig så vill invandrarna också flytta till "finare" områden precis som svenskarna, vad tror du händer när dessa hamnar i majoritet i dessa områden? Förblir de då "finare" som du själv kallar dem?

Börjar du då se ett mönster mellan "risiga" och "finare" områden som du själv kallar dem?

Ja vi har olika åsikter om vad som utgör ett finare område. Du anser att det är bristen på invandrare som gör ett område finare och det håller jag inte med om.
Citera
2026-03-06, 14:37
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
för 50 år sen kunde en knegande familj ha två bilar och sommarstuga

Men man bodde mindre och hade inte råd att åka till fjällen och utomlands varje år och en tv hade man i 30 år tills att den brann upp. Vanligt folk har blivit mycket rikare de senaste 50 åren.
Citera
2026-03-06, 14:41
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
https://www.dn.se/sverige/jimmie-akesson-pausa-tonarsutvisningarna/

Är ni SD-väljare nöjda med detta?
Inte SD-väljare, men det där hintade han om redan i intervjun 30 Minuter. Inga större konstigheter, tror det är ett smart drag att sätta frågan på hold över valet.
Citera
2026-03-06, 14:42
Medlem
Citat:
Ja vi har olika åsikter om vad som utgör ett finare område. Du anser att det är bristen på invandrare som gör ett område finare och det håller jag inte med om.

Om du anser att jag har fel så borde du enkelt kunna peka ut områden i Sverige som består av invandrare i majoritet som du själv skulle klassa som "finare", men det kunde du inte.

Enligt dig råkar detta alltså bara vara ett sammanträffande att samtliga områden där invandrarna är i majoritet inte klassas som "finare"?
Citera
2026-03-06, 14:42
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Afs
Till och med en röst på NMR är att föredra. Skulle dessa få, säg, ens 0.7% skulle det skaka kappvändarna.

Inget parti i nuvarande riksdag kommer att förändra någonting.

Ingen normalt funtad människa röstar väl på ett loser-parti som Afs, nästa val är det Allard och Örebropartiet som gäller.
Citera
2026-03-06, 15:09
Medlem
Hela den här utvisningskarusellen borde aldrig införts från början. När de väl infört systemet och såg att den blev missriktad så borde den stoppats mycket tidigare.

Jag vet att många SD:are (som så många andra) ser allting svart och vitt vad gäller invandringen. (Pun intended). Jag har själv röstat på SD i många val, men är inte av typen som tycker att alla invandrare ska utvisas.

Men varför jag röstar på SD är för vad de står för, dvs en reglerad invandringspolitik. Det betyder att invandrare med rätt skäl har rätt att bo i Sverige.

Att tonåringar som är uppväxta och i många fall födda i Sverige ska utvisas är ju helt galet och dessutom motsägelsefullt sin egen politik.

Att det tog så lång tid att stoppa dessa utvisningar dock kanske inte har direkt med SD att göra utan med svenskhet. Svenskar är ju de mest lama folk när de kommer till att fatta beslut. Så när man väl tagit ett beslut så tar det givetvis en evighet att upphäva den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in