2026-03-06, 13:11
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adekvatkausalitet
Ja? Ingenting av set du säger är av relevans. Du kan fortfarande leva ett helt normalt liv, för många även under en behandling. Du vet att alla som får cancerbehandling inte ligger hemma och spyr? Det finns många som jobbar och lever som vanligt.

Dessutom är dett patienthotell precis som vilket annat hotell som helst med skillnaden att dom har avtal med regionen. Du bor alltså inte där om du behöver vara under ständig vård, dvs inneliggande. Det torde säga en del om att han var i skick att ta hand om sig själv.

Det är ganska många cancerpatienter som använder patienthotellen då de klarar sig bra själv, men måste besöka sjukjhuset kanske flera gånger per dag. Då är det bekvämt med patienthotell istället för vanlig hotell eftersom man slipper långa resor. Sen är ju fördelen med patienthotell att man även kan ha anhörig med där. Sen om man hyr den "anhörige" är en annan femma..
Citera
2026-03-06, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det är ganska många cancerpatienter som använder patienthotellen då de klarar sig bra själv, men måste besöka sjukjhuset kanske flera gånger per dag. Då är det bekvämt med patienthotell istället för vanlig hotell eftersom man slipper långa resor. Sen är ju fördelen med patienthotell att man även kan ha anhörig med där. Sen om man hyr den "anhörige" är en annan femma..
Kan folk på flashback överhuvudtaget läsa eller har ni fullständigt tappat allt vad läsförståelse innebär?
Jag har inte sagt att det inte är så, jag sa att hotellet är som vilket hotell som helst men med avtal med regionen och ssk som bemannar reception. Dvs att en person bor där betyder inte automatiskt att personen är sjuk.

Var det något i det jag skrev som var svårt för dig att förstå?
Citera
2026-03-06, 13:17
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Kan folk på flashback överhuvudtaget läsa eller har ni fullständigt tappat allt vad läsförståelse innebär?
Jag har inte sagt att det inte är så, jag sa att hotellet är som vilket hotell som helst men med avtal med regionen och ssk som bemannar reception. Dvs att en person bor där betyder inte automatiskt att personen är sjuk.

Du får inte bo på ett patienthotell utan pågåënde vårdbesök med undantag för inhyrd/gästande personal där man hyr korttidsboende. Det är alltså inte riktigt som ett vanligt hotell. Det finns dock vanliga hotell med avtal, men de är inga rena patienthotell.
Citera
2026-03-06, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Du får inte bo på ett patienthotell utan pågåënde vårdbesök med undantag för inhyrd/gästande personal där man hyr korttidsboende. Det är alltså inte riktigt som ett vanligt hotell. Det finns dock vanliga hotell med avtal, men de är inga rena patienthotell.

Haha jo det får du. Vem som helst kan boka ett rum på hotell björken. Jag föreslår att du kollar upp saker innan du skriver inlägg där du skämmer ut dig BRUTALT!

Förslår t ex en snabb googling på hotell björken + hotels.com så ser du snabbt att du kan boka ett rum hur enkelt som helst.

Ja för att vara extra tydlig då, hotell björken är patienthotellet i umeå. Men inte lätt att ha koll när man ägnar sitt liv åt att killgissa på flashback.

Tillägg för att förtydliga ytterligare: patienter som bokar vid pågående behandling betalar inget, men vem som helst kan alltså gå in på t ex hotels.com och boka ett rum till ordinarie pris.
Senast redigerad av Adekvatkausalitet 2026-03-06 kl. 13:27.
Citera
2026-03-06, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skohorn23
Läs nedan.

Sätt inte ord i min mun, jag har aldrig påstått att det är våldtäkt. Som jag sa så ska man inte kunna köpa sig sex ifall man inte förtjänar det, vilket man uppenbarligen inte gör ifall man måste betala för det. Fula, lata typer som inte vill anstränga sig för att få ligga får dra en runk istället. Detsamma gäller thaiknullare som åker jorden runt för fitta eftersom kvinnorna i Sverige spyr när dom är i närheten.
Detta handlar inte om kvinnans känslor över huvudtaget.

Vem är du att säga vem som förtjänar sex?
Om någon hellre har en thai-fru så är det none of your business.

Vem är du att bestämma över vad kvinnor gör med sina kroppar?
Det är ju lagligt för bövelen.
Grina mer
Citera
2026-03-06, 13:29
Avstängd
Jag tar stöd av mitt tidigare inlägg. Alla kan drabbas av cancer. En av tre gör det.

Man gör vad som helst för att slippa dödångesten. Tro mig, jag vet. Allt man gör är inte perfekt men man vet inte vad man ska ta sig till. OK?
Citera
2026-03-06, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Jag tar stöd av mitt tidigare inlägg. Alla kan drabbas av cancer. En av tre gör det.

Man gör vad som helst för att slippa dödångesten. Tro mig, jag vet. Allt man gör är inte perfekt men man vet inte vad man ska ta sig till. OK?
Jaha och? Han har köpt sex och dömts för det tidigare, detta är inte en desperat handling för att slippa dödsångest. Det är något han gjort upprepade gånger, cancerkortet funkar inte för honom.

Ja en av tre drabbas av cancer men extremt få försöker ursäkta sexköp, som man dessutom har en vana att göra sedan tidigare, med att man har cancer.
Citera
2026-03-06, 13:38
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:

Vi vet vad du står i frågan. Tolv inlägg i tråden. Låt folk leva sina liv utan inblandning från myndigheter i varenda fråga. Sverige och svenskarna hade varit mycket lyckligare utan samhällets jävla förmyndarskap och moralism
Citera
2026-03-06, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Vi vet vad du står i frågan. Tolv inlägg i tråden. Låt folk leva sina liv utan inblandning från myndigheter i varenda fråga. Sverige och svenskarna hade varit mycket lyckligare utan samhällets jävla förmyndarskap och moralism
Vi vet var du står också, visste inte att flashback gick ut på att sluta kommentera när man visat var man står i en fråga.

Det är inte förmyndarskap att skydda den majoritet som är extremt utsatta. För det är ju sanningen, majoriteten i prostitution är tvingade eller på annat sätt extremt utsatta.

Det är ingen rättighet att köpa sex.
Citera
2026-03-06, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman
Vem är du att säga vem som förtjänar sex?
Om någon hellre har en thai-fru så är det none of your business.

Vem är du att bestämma över vad kvinnor gör med sina kroppar?
Det är ju lagligt för bövelen.
Grina mer
Jag bestämmer inget alls, jag har åsikter. Jag är ganska säker på att även du har åsikter om saker, det är ju rätt mänskligt. Utöver det så är vi på ett diskussionsforum där folk diskuterar och utbyter åsikter. Tycker du att det är konstigt är du nog på fel ställe.
Citera
2026-03-06, 14:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Tycker du är lite oklar här. Menar du att det är mer ok om kvinnan inte har någon hemsk bakgrund eller menar du att de inte är ok då heller men att det finns de som tvingats sälja sex så då är det extra hemskt? Tycker du att det är fel att sälja sex om man helt frivilligt gör det på eget bevåg för att det kan vara en lukrativ affär eller tror du att alla som säljer sex har något sorts fel och mår dåligt och därför gör de det?

Jag tycker att du borde fokusera på att sexköp är förbjudet sen många år tillbaka och att det inte finns något "frikort" att bryta mot lagen bara för att någon råkar vara sjuk.

Hur skulle det se ut om människor bryter mot olika lagar med hänvisning till att de är obotligt sjuka?
Citera
2026-03-06, 14:01
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rogare.pontare
Du vet inte vad du snackar om.

Du verkar inte känna till att vi har en sexköpslag.

Den gäller både för friska och sjuka människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in