Citat:
Ursprungligen postat av
HomoDeus
Jo, jag hörde strategin uttalas av Irans Baghdad Bob häromdagen. Men det är en omöjlig strategi med ett utdraget krig.
Inflationen är redan hemsk och priserna på mat katastrofala, enligt rapporter från exiliranier. När folket lider och svälter p.g.a ett utdraget krig så vänder man sig mot regimen ganska snabbt. USAs/Israels tillgång till interceptors kommer inte att ta slut eftersom Iran får iväg allt färre och färre robotar varje dag.
Här har du General Michael Clarke och han har rätt. Finns regimen kvar efter kriget så har Iran vunnit även om Iran ser ut som en soptipp.
https://www.youtube.com/watch?v=XQKU3SwJ6Wo
Enligt Iranierna slåss de mot Satan, så kan de bara överleva har de vunnit. Så det kan sluta med att alla har "vunnit", utom iranska folket.
Frågan är kommer folket göra uppror eller kommer någon annan gå in med en landarmé och sparka bort regimen. Om inte så kommer regimen överleva och vinna. De kommer vara kungar över en soptipp. Kineserna kommer vara glada
PS Alla pratar om kurderna, Jag misstänker att det är spel för galleriet. I stället försöker USA i bakgrunden få Iranska armen att resa sig. Det är rena gissningar. Men det skulle vara mer logiskt. Jag kan ha helt fel jag sitter inte i Pentagon eller i Trumps hjärna (hemsk tanke)