2026-03-06, 10:17
Medlem
Finnj-vels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Så jävla hjärtlöst!
Vad är det för pundhuvuden som väcker åtal?
Har man kommit till en viss milstolpe i sin cancerkarriär, eller vad det aktuella nu är, ska staten högaktningsfullt skita i vad en olycklig sjuk person har för sig.
Så om han serievåldtagit ett spädbarn så är det okej?
Citera
2026-03-06, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel
Så om han serievåldtagit ett spädbarn så är det okej?

Nej, din dumme jävel. Det är en jävla skillnad och det förstår alla icke-autister med iq över 75.
Citera
2026-03-06, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Det går inte att dra en sådan slutsats utifrån en artikel. Du kan inte veta, såvida du inte är bekant med kvinnan.
Kvinnans hallick kan mycket väl tvinga henne att hävda att det var frivilligt.
Och om det inte finns en hallick bakom, så är det ändå mycket tveksamt att prata om ”frivilligt”. Myten om den glada horan, är inget annat än en myt. Sexsäljande kvinnor har så gott som alltid en bakgrund med fattigdom, sexuellt utnyttjande i unga år, våld och hot. Att tala om frivillighet beträffande trasiga kvinnor, är att blunda för att de inte har något annat val än att sälja sig.

Jag tror att en del av kvinnorna som står i Red light district i t.ex Köpenhamn och Amsterdam, inte håller med dig.

Vad gäller just det här fallet, så vet varken du eller jag vad som gäller.
Citera
2026-03-06, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ludvig.Rudolf
Äsch, kom igen nu. Mannen är dödssjuk i cancer och ville knulla en sista gång innan han lämnar jordelivet. Förklara vad som är så ”vidrigt” med det.
Läs nedan.
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman
Tyskland: Det mest kända exemplet. Genom Prostitutionsgesetz (2002) och senare skärpningar är verksamheten strikt reglerad.

Nederländerna: Här är bordellverksamhet laglig sedan år 2000, under förutsättning att verksamheten har tillstånd.

Österrike: Prostitution är lagligt och reglerat på liknande sätt som i Tyskland.

Grekland: Lagligt och reglerat; sexarbetare måste vara registrerade och genomgå regelbundna hälsokontroller.

Lettland: Lagligt i reglerad form, men bordeller är förbjudna.

Du menar att det pågår våldtäkter i dessa länder 24/7.. Och EU tillåter det?
Intressant
Sätt inte ord i min mun, jag har aldrig påstått att det är våldtäkt. Som jag sa så ska man inte kunna köpa sig sex ifall man inte förtjänar det, vilket man uppenbarligen inte gör ifall man måste betala för det. Fula, lata typer som inte vill anstränga sig för att få ligga får dra en runk istället. Detsamma gäller thaiknullare som åker jorden runt för fitta eftersom kvinnorna i Sverige spyr när dom är i närheten.
Detta handlar inte om kvinnans känslor över huvudtaget.
Citera
2026-03-06, 11:27
Medlem
Kalaskula544s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Varför är det en synd och ett lagbrott att må bra i Sverige? Aldrig förstått det. Varför är det kriminellt att ha sex om en av sexhavarna får en klubba efteråt av den andra som tack?
Vad i hela helvete har staten med det att göra?! Sjuka moraldiktatur…

I Sverige lönar det sig med kriminalitet, Sveriges största arbetsgivare.
Citera
2026-03-06, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adekvatkausalitet
Nu handlar detta sannolikt inte om en pundare och jag vet sexköpare fungerar, det är inga sociala interaktioner vi snackar om. Jag kan sätta allt jag äger på att den här mannen inte berättat att han var sjuk innan dom sågs. Möjligtvis berättade han det när kvinnan redan var på plats.

Så jo du behöver verkligen uppdatera din verklighetsuppfattning om du genuint tror att sexköpare och prostituerade har normala konversationer innan sexköpet sker. Föreslår att du läser valfri FUP kopplat till liknande fall så ser du att konversationerna brukar vara typ följande:

Kund: hej såg dig på xx, vad erbjuder du

Kvinna: erbjuder xx, yy, zz till xx priser

Kund: jag vill boka en timme

Därefter bestäms tid och plats. Om du då tror att man antingen är en prostituerad som kräver långa ingående samtal med massa verifikationer eller så är man en pundare så är du totalt verklighetsfrånvöänd
"En äldre man som vårdades för obotlig cancer i Umeå åtalas misstänkt för att ha köpt sex av en kvinna inne på ett patienthotell." om man stämmer träff på ett patienthotell då borde hon kanske fundera på varför han är där? Hon borde väl även se att han var sjuk, beror i och för sig på hur långt gången cancern var och vilken typ av cancer det är
Citera
2026-03-06, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Man kan även fråga sig vad det är för kvinna som säljer sex till en sjuk människa samtidigt som hon medverkar till att en annan människa bryter mot lagen?

En sexarbetare?
Citera
2026-03-06, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
"En äldre man som vårdades för obotlig cancer i Umeå åtalas misstänkt för att ha köpt sex av en kvinna inne på ett patienthotell." om man stämmer träff på ett patienthotell då borde hon kanske fundera på varför han är där? Hon borde väl även se att han var sjuk, beror i och för sig på hur långt gången cancern var och vilken typ av cancer det är

Patienthotellet i fråga är ett helt vanligt hotell, det är inte reserverat för patienter på NUS utan vem som helst kan boka ett rum där. Du kan söka på hotell björken så kanske bilden klarnar för dig.

Du kan boka ett rum där inatt om du vill, jag kan boka ett. Det handlar om att hotellet har ett avtal med regionen och jag tror t ex receptionen ska bemannas med en ssk. Annars är det som vilket hotell som helst. Så att påstå att hon skulle ha reflekterat över det för att han bodde där visar hur dålig koll du har.

Sen så även om hon, när hon mötte honom fick veta att han hade cancer, vad spelar det för roll? Ska hon säga nej för att han har cancer? Han borde väl bara låta bli att köpa sex om han nu är så sjuk. Tror för övrigt inte hon hade varit med honom om har var ett vrak, då hade han dessutom varit på en avdelning och inte på ett hotell.
Citera
2026-03-06, 11:49
Medlem
Helt sjukt. Låt honom njuta en sista ligg för fan!
Citera
2026-03-06, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Det går inte att dra en sådan slutsats utifrån en artikel. Du kan inte veta, såvida du inte är bekant med kvinnan.
Kvinnans hallick kan mycket väl tvinga henne att hävda att det var frivilligt.

Och om det inte finns en hallick bakom, så är det ändå mycket tveksamt att prata om ”frivilligt”. Myten om den glada horan, är inget annat än en myt. Sexsäljande kvinnor har så gott som alltid en bakgrund med fattigdom, sexuellt utnyttjande i unga år, våld och hot. Att tala om frivillighet beträffande trasiga kvinnor, är att blunda för att de inte har något annat val än att sälja sig.

Om de inte har något annat val, vad ska de göra då? Och vad händer med en man som inte har den sista utvägen?
( om det nu är som du säger)
Man kan ju skänka kvinnorna pengar. Gör du det?
Citera
2026-03-06, 12:22
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det finns inget frikort som gör att lagar upphävs bara för att man är sjuk? Vad är det för störda tankegångar?

Artikeln är dessutom låst och vi vet ingenting om kvinnan som sålde sex, hon har kanske hallickar och människohandlare bakom sig eller så lider hon av psykisk ohälsa, trauma eller ekonomiska problem?

Menar du att det är ok att köpa sex av en utsatt person bara för att kunden är sjuk?

Tycker du är lite oklar här. Menar du att det är mer ok om kvinnan inte har någon hemsk bakgrund eller menar du att de inte är ok då heller men att det finns de som tvingats sälja sex så då är det extra hemskt? Tycker du att det är fel att sälja sex om man helt frivilligt gör det på eget bevåg för att det kan vara en lukrativ affär eller tror du att alla som säljer sex har något sorts fel och mår dåligt och därför gör de det?
Citera
2026-03-06, 13:03
Avstängd
Stackars man. Han borde ha rätt till att göra det han önskar innan han dör. Däribland ha sex, äta god mat, resa om han orkar, köpa nya kläder -- leva upp varenda krona som de (säkert dreglande) barnen och barnbarnen sitter och väntar på.

Dör min make före mig tänker jag sätta sprätt på allt -- har inga barn men styvbarn utomlands.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in