2026-03-06, 09:00
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Kebbeh på säsongslångt lån till Giffarna.

Hoppas det blir bra, enda risken är att Giffers är så usla att det hade varit bättre att stanna i HTFF
Citera
2026-03-06, 09:42
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Hoppas det blir bra, enda risken är att Giffers är så usla att det hade varit bättre att stanna i HTFF
Hans 8+3 på 13 matcher visar väl att han har vuxit ur HTFF.
Citera
2026-03-06, 09:44
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Hans 8+3 på 13 matcher visar väl att han har vuxit ur HTFF.

Ja jag tvekar inte en sekund på att han är tillräckligt bra för en högre nivå, frågan är bara om giffers är en högre nivå.. Jag är inte så säker.
Citera
2026-03-06, 09:55
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ja jag tvekar inte en sekund på att han är tillräckligt bra för en högre nivå, frågan är bara om giffers är en högre nivå.. Jag är inte så säker.
De kommer ju möta bättre lag, således är det väl högre nivå. Såg dock noll sekunder giffboll förra säsongen. För många nior i truppen för att han skulle få stanna eller behöver han en säsong till på lån?
Citera
2026-03-06, 10:01
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
De kommer ju möta bättre lag, således är det väl högre nivå. Såg dock noll sekunder giffboll förra säsongen. För många nior i truppen för att han skulle få stanna eller behöver han en säsong till på lån?

Frågan är snarare hur mycket en nia kan göra i ett lag som får agera slagpåse för hela serien. Jag tycker det vore kul om giffers kom upp i allsvenskan igen så hoppas att jag har fel men det lilla jag sett har inte varit vackert.

Har inte kikat HTFF heller men som du säger är ju poängproduktionen otrolig och han är nog precis på gränsen, men samtidigt har vi Paulos, Kaboré och Vasic så det är för jävla trångt där. Att låna ut honom är perfekt i det hänseendet, och vi verkar ha ett dugligt samarbete med Giffers med ganska många utlån senaste åren.
Citera
2026-03-06, 10:08
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Frågan är snarare hur mycket en nia kan göra i ett lag som får agera slagpåse för hela serien. Jag tycker det vore kul om giffers kom upp i allsvenskan igen så hoppas att jag har fel men det lilla jag sett har inte varit vackert.

Har inte kikat HTFF heller men som du säger är ju poängproduktionen otrolig och han är nog precis på gränsen, men samtidigt har vi Paulos, Kaboré och Vasic så det är för jävla trångt där. Att låna ut honom är perfekt i det hänseendet, och vi verkar ha ett dugligt samarbete med Giffers med ganska många utlån senaste åren.
Lite det problemet vi hade förra säsongen, hur mycket utvecklas man av att springa och jaga och sen enbart stå och stångas med mittbackar? Men inte säkert att det är så de kommer spela enbart.
Citera
2026-03-06, 10:15
Medlem
skogsburkans avatar
Trazke favoriten Buddah på väg till Solna dödarna Västerås på lån.
Citera
2026-03-06, 10:26
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Helt sjukt vad mycket skitmålvakter det är i allsvenskan i år. Linde, Rönning, Andersson, Diawara, Rinne. Säkert glömt ett par också.

Och nu är den sämsta av dom alla David Andersson på väg till Häcken.

Citera
2026-03-06, 10:43
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Och nu är den sämsta av dom alla David Andersson på väg till Häcken.

Bra värvning med tanke på att de bara värvat gamla glasfantomer innan.
Citera
2026-03-06, 10:44
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Bra värvning med tanke på att de bara värvat gamla glasfantomer innan.

Berisha är en bra målvakt men hans fortsatta karriär är förstörd pga plastgräs.
Citera
2026-03-06, 10:47
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Berisha är en bra målvakt men hans fortsatta karriär är förstörd pga plastgräs.
Han är bra, men det var en panikvärvning av en pensionär när Abrahamsson, Linde och Jansson var trasiga. Att han spelat såhär mycket och vart så bra känns mer som en slump än något planerat.
Citera
2026-03-06, 11:30
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Trazke favoriten Buddah på väg till Solna dödarna Västerås på lån.
Hahahaha det var inte länge han var utomlands?

Kul med Norrköpings succémålvakt till oss för övrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in