2026-03-06, 07:43
Avstängd
Sverige borde utesluta kd.
Citera
2026-03-06, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminatore
Från att ha förstått Trump och hans agenda så har han numera tagit sig vatten över huvudet.
Detta krig i mellanöstern blir en tuff nöt att knäcka för honom. Iran har en enorm försvarsförmåga samt kan producera raketer och missiler, drönare för en BRÅKDEL av kostnaden som västerländska militärkomplex drivit upp priserna till. Ryathon, Lockheed med flera. Vapnen finansieras med skattepengar, folkets pengar...och det miljarders biljoner Dollar.
För varje svärm av drönare från Iran ca 100000SEK stycket ca 15000 dollar så går David Sling och deras (Israel/USA) uttalade förträffliga oövervinnliga försvarssystem igång.. kostnader på 50 miljoner dollar.
Detta utnötningsbombardemang från Irans sida kommer att DRÄNERA USA och Israel på pengar samt en helt omöjlig uppgift att ersätta dessa försvarsraketer. Dessutom är ju radarsystemet redan utslaget till viss del så det funkar inget vidare längre.

USA har verkligen trampat över gränserna kanske för sista gången.

Håller med.

Trump höll delvis på att få USA på rätt spår, även om han haft idiotiska inslag hela tiden.

Men i år har han helt spårat ur. För min del fick jag nog efter Venezuela. Det var i och för sig en "framgångsrik" operation, men samtidigt fullständigt omoralisk.

Det som sker nu är både omoraliskt och ett fiasko. Radarstationer värda hundratals miljoner dollar förstörda. Fler amerikanska flygplan nedskjutna på en vecka än vad som varit fallet sedan... ja, när? Vietnamkriget? Och så vidare, och så vidare.

Detta blir det enorma misstag som Trump kommer vara ihågkommen för om hundra år.
Citera
2026-03-06, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Håller med.

Trump höll delvis på att få USA på rätt spår, även om han haft idiotiska inslag hela tiden.

Men i år har han helt spårat ur. För min del fick jag nog efter Venezuela. Det var i och för sig en "framgångsrik" operation, men samtidigt fullständigt omoralisk.

Det som sker nu är både omoraliskt och ett fiasko. Radarstationer värda hundratals miljoner dollar förstörda. Fler amerikanska flygplan nedskjutna på en vecka än vad som varit fallet sedan... ja, när? Vietnamkriget? Och så vidare, och så vidare.

Detta blir det enorma misstag som Trump kommer vara ihågkommen för om hundra år.

Ja, samma för mig. Venezuela. OCH alla dessa brutna förhanlingar. När det förhandlas med alla ledare samlade.. DÅÅÅ attackerar USA???? Vad i hela... Och världen står och tittar på. UN gör ingenting.
Repeat Repeat Repeat. Jag kan tro att länderna i mellanöstern respekterar IRAN och gärna ser att USA´s baser i området flyttar tillbaks till USA istället. Ett flertal garden och militära grupper som krigat MOT ISIS har nu anslutit sig till IRAN... Stackars folk därborta.
Citera
2026-03-06, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminatore
Ja, samma för mig. Venezuela. OCH alla dessa brutna förhanlingar. När det förhandlas med alla ledare samlade.. DÅÅÅ attackerar USA???? Vad i hela... Och världen står och tittar på. UN gör ingenting.
Repeat Repeat Repeat. Jag kan tro att länderna i mellanöstern respekterar IRAN och gärna ser att USA´s baser i området flyttar tillbaks till USA istället. Ett flertal garden och militära grupper som krigat MOT ISIS har nu anslutit sig till IRAN... Stackars folk därborta.

Ja, det var intressant att se hur lokalbefolkningen i Bahrain jublade och dansade när de såg iranska missiler slå ner i USA:s bas i deras land.

De känner sig troligen lika mycket som en koloni som venezolanerna gör nu.

Att föra en politik där man gör sig så hatad borde inte vara hållbart i längden. Till och med Kanada har de förgiftat relationerna med. Och Danmark. Och nu sist; Spanien...
Citera
2026-03-06, 08:32
Medlem
Sockerssons avatar
Let's be fair, bara för att demokrater, RINOs och vänsterextremister beter sig som religiösa fanatiker innebär det inte att hela USA gör det.
Citera
2026-03-06, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Ja, det var intressant att se hur lokalbefolkningen i Bahrain jublade och dansade när de såg iranska missiler slå ner i USA:s bas i deras land.

De känner sig troligen lika mycket som en koloni som venezolanerna gör nu.

Att föra en politik där man gör sig så hatad borde inte vara hållbart i längden. Till och med Kanada har de förgiftat relationerna med. Och Danmark. Och nu sist; Spanien...

Ja, USA är ju som BLOCKET!!!! Från att ha varit rätt så bra till fullständigt kaos!!!
Citera
2026-03-06, 08:39
Medlem
USA har alltid varit ett land för extremister, speciellt då religiösa. Det religiösa (kristna) är mycket mer närvarande än i Europa.

Sedan har USA den speciella frihet som gör att religionerna får omformas och leva sitt eget liv, därav att det inte alls är konstigt att religiösa muppar dyrkar Trump såsom han vore en gud.
Citera
2026-03-06, 08:52
Medlem
Nu finns det många kanaler på YouTube och Tiktok om en rapture, en uppstigning. De väntar på att Jesus kommer bland molnen och hämtar de kristna. De övriga kallas för "left behind" och får uppleva helvetet på jorden. De har packat sina väskor för att flyga upp bland molnen, och avslutar sina inlägg med "see you in the clouds". I videor uppmanar de folk att hålla avstånd på vägarna, eftersom det kan bli stökigt med alla bilar som flyger upp i luften. Och flygplan kommer att störta om piloten är kristen och blir "raptured".

Sedan september, då de blev lurade av en sydafrikansk man, som "hade pratat med Gud", har de satt c:a 15 nya datum. Och de fortsätter med detta, nästa datum är tredje april.
Senast redigerad av Newton555 2026-03-06 kl. 09:13.
Citera
2026-03-06, 09:12
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Trump har blivit nån slags religiös frälsare i USA och hans underhuggare är hans sektmedlemmar.
Se på denna video när dom samlas i Vita Huset och ber för deras store ledare Trump (varning för starkt bildmaterial):
https://www.youtube.com/watch?v=Pi_5L54gzT4&t=90s

Detta är nått av det sjukaste jag sett i hela mitt liv, vad i helvete är det för fel på dessa människor?
Tänk om man skulle se liknande bilder från Sverige med Kristersson i mitten. Dom skulle fan låsas in på mentalsjukhus.

Ska inte kyrkan och staten vara åtskilda i USA?
Vet inte om den är religiös i sin helhet, för donalds har inte en religiös fiber i kroppen.
Dock är ju det så att basen är en hel del kristen fundamentalism.

Dock beter dom sig alla som en sekt, där de får talepunkter att prata om och inte prata om annat.
Och donalds ord är lag och så vidare, så hela konstruktionen ser ut som religiös kult helt klart.
Citera
2026-03-06, 09:17
Medlem
Citat:
Trump har blivit nån slags religiös frälsare i USA och hans underhuggare är hans sektmedlemmar.
Se på denna video när dom samlas i Vita Huset och ber för deras store ledare Trump (varning för starkt bildmaterial):

Detta är nått av det sjukaste jag sett i hela mitt liv, vad i helvete är det för fel på dessa människor?
Tänk om man skulle se liknande bilder från Sverige med Kristersson i mitten. Dom skulle fan låsas in på mentalsjukhus.

Coola ner dig. Och minns att jesus älskar dig. Halleluja amen!
Citera
2026-03-06, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Sverige borde utesluta kd.

Är du muslim? Kanske ateist? Kanske nazist?
Citera
2026-03-06, 09:23
Medlem
grungewhores avatar
Citat:

Den yra Demokrats kände runt Obama hade samma kultliknande stämpel, och håller till viss del i sig än.

Anledningen till att du inte ifrågasätter detta är för att du och en stor del av befolkningen lider av TDS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in