2026-03-05, 22:56
Medlem
Jag och min flickvän har långdistansförhållande, haft i ett halvt år och vi ska flytta tillsammans igen i sommar. Vi bodde tidigare i samma stad, men hon flyttade på grund av jobb. Älskar henne, hon är grym, ett riktigt kap på flera sätt. Vi har varit tillsammans i strax 2 år, är 30 år gamla.

Hon har en tjejkompis (vi kan kalla henne Anna) som är oerhört snygg, alltså verkligen, och när vi är ute på klubben märker jag ofta att hon kollar på mig/dröjer kvar osv. När dom andra drar är oftast vi själva kvar sent och dansar, njuter av musiken. Anna har blivit arg när andra tjejer stött på mig och sagt till dom att jag haft tjej, jag har försökt wingmana över henne till andra killar då det lättat på stämningen eller gått till baren för att beställa. Dock har det funnits en skum känsla där i dansgolvets dimma, ingenting har dock någonsin hänt som skulle betyda att hon stötte på mig.

Jag festar ibland, gillar att dansa, gillar stämningen, och hon samt många av min tjejs kompisar och mina egna umgås. Nu har då Anna frågat om bara hon och jag ska dra ut på klubb på fredag (imorgon). Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Det känns spännande, men väldigt fel. Dock så är vi ju också kompisar nu? Vi har tidigare bara sätts genom gemensamma vänner.

Antar att jag startar denna tråden för att höra vad ni hade gjort? Är det bara jag som övertänker?
Citera
2026-03-05, 23:03
Avstängd
Jag hade frågat om det går bra att ta med flickvännen om kompisen svarar nej på det skulle jag avstå!
Citera
2026-03-05, 23:06
Medlem
Spring!
It's a trap.

Finns inget positivt som kan komma ur den där situationen.
Citera
2026-03-05, 23:06
Medlem
Authixs avatar
känns som du är 15 år, har gått själv med tjejkompisar 100 gånger. nä det var sista tråden för mig ikväll jag har jobbintervju imorgon.
Citera
2026-03-05, 23:09
Medlem
pn222jws avatar
Om det går över gränsen för det passande blir det nog svårt att sen gå tillbaks till att bara vara vänner igen. Din skepsis låter som att det är bäst att vara försiktig. Som det gamla ordspråket "den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket".
Citera
2026-03-05, 23:21
Medlem
Inhale82s avatar
Ja men kör på, vad kan gå fel?
Har du lite dåligt ölsinne också kanske?
Citera
2026-03-05, 23:57
Medlem
1: en man kan aldrig vara "kompis" med en kvinna, om det inte är en i mormors-ålder. Det sexuella intresset kommer alltid finnas där.

2: ett långdistansförhållande är inget förhållande alls.
Citera
2026-03-06, 00:04
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteMonster
Jag och min flickvän har långdistansförhållande, haft i ett halvt år och vi ska flytta tillsammans igen i sommar. Vi bodde tidigare i samma stad, men hon flyttade på grund av jobb. Älskar henne, hon är grym, ett riktigt kap på flera sätt. Vi har varit tillsammans i strax 2 år, är 30 år gamla.

Hon har en tjejkompis (vi kan kalla henne Anna) som är oerhört snygg, alltså verkligen, och när vi är ute på klubben märker jag ofta att hon kollar på mig/dröjer kvar osv. När dom andra drar är oftast vi själva kvar sent och dansar, njuter av musiken. Anna har blivit arg när andra tjejer stött på mig och sagt till dom att jag haft tjej, jag har försökt wingmana över henne till andra killar då det lättat på stämningen eller gått till baren för att beställa. Dock har det funnits en skum känsla där i dansgolvets dimma, ingenting har dock någonsin hänt som skulle betyda att hon stötte på mig.

Jag festar ibland, gillar att dansa, gillar stämningen, och hon samt många av min tjejs kompisar och mina egna umgås. Nu har då Anna frågat om bara hon och jag ska dra ut på klubb på fredag (imorgon). Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Det känns spännande, men väldigt fel. Dock så är vi ju också kompisar nu? Vi har tidigare bara sätts genom gemensamma vänner.

Antar att jag startar denna tråden för att höra vad ni hade gjort? Är det bara jag som övertänker?

Hur hade du velat att din tjej hade gjort om hon varit i din situation?
Citera
2026-03-06, 00:04
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Nu har då Anna frågat om bara hon och jag ska dra ut på klubb på fredag (imorgon). Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Det känns spännande, men väldigt fel. Dock så är vi ju också kompisar nu? Vi har tidigare bara sätts genom gemensamma vänner.

Övertänker?
Du undertänker så berätta mer om dina tankar.
- vill du knulla henne?
- kommer du att knulla henne om hon vill?
- varför känns det spännande? Vad exakt är spännande?
- Vill du vara tillsammans med långdistansförhållandet?
- Kommer du att berätta att ni tänker gå ut?
- Kan det anses som om du är otrogen om du kramas innerligt på dansgolvet och ni kysser varandra och du tar på hennes rumpa?
- Vore det spännande och vill du testa det?
- Tycker du det är okey med hänsyns till långdistansersakan
- Vad skulle du anse om hon gjorde det du tänker göra? hade sådana tankar du har?
- Är du för feg för att säga nej?
- om hon försöker förföra dig hur skall du agera då? Blir det jobbigt?
- kan du vara hennes förkläde när hon raggar? har du frågat henne om det är det hon vill?
- tänker du bli jättepackad och droga?
---------------
Nä....tänk efter.
Så du inte riskerar att titta dig i spegeln i flera år och säga:
- titta där står ju en fitta!
Citera
2026-03-06, 00:08
Medlem
Kundalinis avatar
Många bra frågor av StudiumValor.

Du får väl helt enkelt fråga dig om du vill hakvar din nuvarande. Om du vill det så fråga henne vad hon tycker eller stanna hemma.
Citera
2026-03-06, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ionia
1: en man kan aldrig vara "kompis" med en kvinna, om det inte är en i mormors-ålder. Det sexuella intresset kommer alltid finnas där.

2: ett långdistansförhållande är inget förhållande alls.

Inte mycket till förhållande om TS flickvän valde att flytta ifrån honom pga jobb. Han ska nog inte förlita sig på att hon flyttar hem igen till sommaren.
Citera
2026-03-06, 02:22
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:

Du övertänker inte, du fattar ju exakt vad som händer.

Hon markerar mot andra tjejer runt dig, ni blir kvar själva på dansgolvet och nu vill hon gå ut på klubb bara ni två... Det är såklart inte ett neutralt kompisupplägg.

Och du sätter själv fingret på det när du skriver “spännande men fel”. Den känslan brukar dyka upp precis när man står vid en gräns man innerst inne vet att man inte borde passera.

Det låter som att ditt ego gillar uppmärksamheten och hennes looks, men att din magkänsla redan fattar att det här är att börja kliva över en gräns.

Fråga dig själv om du hade varit helt cool med att din flickvän gick ut och klubbade ensam med en kille som betedde sig så med henne? Eller...en enkel reality-check: vad tror du din flickvän hade sagt om du berättade att du ska ut och klubba ensam med Anna?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in