2026-03-05, 19:18
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Blev bannad på bland annat hostinger av eanledning men måste ändå test min hemsida.
Finns det nån gratis hosting där man slipper betala?
Behöver bara kunna ladda upp filerna och se hur websidan funkar.
Citera
2026-03-05, 19:21
Medlem
Du kan ju använda din egen dator till det: öppna filerna med valfri browser så får du se hur de kommer att se ut för vem som helst.

Dock gäller detta bara statiska filer, alla filer som bearbetas av en server innan de skickas till besökaren kommer att se annorlunda ut.
Citera
2026-03-05, 19:26
Medlem
Jag ska lägga upp tre länkar till gratis hosts som är gratis forever. Men en fråga? Vad var anledningen till att du blev bannad av HOSTINGER? För det första... Hostinger är ingen gratishost. För det andra... du vet garanterat säkert vad gratishostar accepterar och INTE accepterar. Eller? Bryter du mot deras grundläggande regler så blir man bannad!

Ska du lägga upp testsidan under egen domän?
Citera
2026-03-05, 19:27
Medlem
zombie-nations avatar
Finns gratis, x10hosting t ex, men där behöver du regelbundna inlogg, annars raderar de. Körde själv en sida där ett tag och funkade. Jag kunde dock inte regga sidan då min ISP var bannlyst, men jag kunde regga via mobilen och sedan fick jag jobba på sidan från mitt bannlysta ISP. Läs regler rekommenderar jag med.
Citera
2026-03-05, 19:28
Medlem
Du kan ju köra en webbserver local host, jätte lätt att konfigurera, jag körde både en hel magento och oscommerse sida, bra också så. Att du kan köra med samma version av apach/SQL som din host sen har och du kan få enkelt hitta flaskhalsar och se hur mycket resurser din sida kräver så mycket bra som underlag sen när man letar hosting.
Citera
2026-03-05, 19:49
Medlem
StorFetAnkas avatar
Finns inget som är gratis utan att du blir produkten eller att nåt suspekt händer. En server kan du dock lätt få tag på för under 50:-/mån, eller så gräver du fram en gammal dator och installerar Linux på den så kan du köra vilken miljö du vill. LAMP/LEMP, docker, python, rust, go osv. Webbhotell blir oftast dyrare då dessa säljs på årsbasis och stödjer oftast enbart PHP sidor.
Citera
2026-03-05, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorFetAnka
Finns inget som är gratis utan att du blir produkten eller att nåt suspekt händer. En server kan du dock lätt få tag på för under 50:-/mån, eller så gräver du fram en gammal dator och installerar Linux på den så kan du köra vilken miljö du vill. LAMP/LEMP, docker, python, rust, go osv. Webbhotell blir oftast dyrare då dessa säljs på årsbasis och stödjer oftast enbart PHP sidor.
I princip alla servrar accepterar fortfarande gammal HTML kod än idag dvs v4.01.
Citera
2026-03-05, 20:04
Medlem
engammalfisks avatar
Jag är rätt korkad men går göra på egen dator, sql & iis och så.

Windows har som går installera i kontrollpanelen. gratis också, ett tag kom man till min sida om man skrev "jordgubbe" i webbläsare.
Citera
2026-03-05, 21:15
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Behöver bara kunna ladda upp filerna och se hur websidan funkar.

Om man har ett Microsoft-konto, så tror jag du kan lägga upp HTML-kod på i ett "repo" på Github, och helt sonika surfa till filerna. Det är dock inget jag gjort själv, så kan tyvärr inte vara mer konkret än så.

Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Du kan ju använda din egen dator till det: öppna filerna med valfri browser så får du se hur de kommer att se ut för vem som helst.

Dock gäller detta bara statiska filer, alla filer som bearbetas av en server innan de skickas till besökaren kommer att se annorlunda ut.

Men det går givetvis att installera webbserver, skriptmotorer och databasmotor lokalt också. Då blir det samma.

Citat:
Ursprungligen postat av weedclub
I princip alla servrar accepterar fortfarande gammal HTML kod än idag dvs v4.01.

Jag antar StorFetAnka mer syftade på Python, node.js, och annat, som kanske inte alltid ingår i de billigaste alternativen. Statiska filer stödjer alla webbservrar, och webbservern skiter fullständigt i vad som är i dom.
Citera
2026-03-05, 21:31
Medlem
Akihabaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Finns det nån gratis hosting där man slipper betala?

127.0.0.1 brukar funka rätt fint.
Citera
2026-03-06, 05:20
Medlem
Hur lyckades du ens bli portad från hostinger?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in