2026-02-27, 06:29
Medlem
Amors avatar
Runars son Amadeus är nu nära en klubb i Florida, som spelar i tredjedivisionen i USA.

Tror Runar hade tyckt det vore häftigt att hälsa på där, men det har han väl inte råd med.
Citera
2026-02-27, 09:51
Medlem
TröttSvensks avatar
Så vitt jag vet har Fånar fortfarande en eller två ouppklarade stämningar mot sig i USA. Affärsgrejen och Robert Downing JR som surnade till rejält när Fånar beskrev sig som hans bästa vän i Aftonbladet. Så jag tror inte att han åker över Atlanten...
Citera
2026-02-27, 11:47
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Runars son Amadeus är nu nära en klubb i Florida, som spelar i tredjedivisionen i USA.

Tror Runar hade tyckt det vore häftigt att hälsa på där, men det har han väl inte råd med.
Spännande nyheter. Sarasota spelar i motsvarande division två i USA. Visserligen professionella spelare, men genomsnittslönen där ligger på 30-40,000 per månad. Klubben tränas och ägs av en Marcus Walfridsson, som har högtflygande planer på att ta upp klubben i högsta divisionen.

Det fanns en frikyrklig pianist vid namn Conny Walfridsson, som jag tror även spelat med Carola... kanske en släkting?

Oavsett kan man fundera över hur en nybliven liten familj ska överleva i Florida på den summan? Visserligen kan de hyra ut sin lägenhet till en rätt saftig summa under tiden, men det är knappast på en nivå Runkar har råd med. Ska man vara mer realistisk hade Amadeus - enligt egen utsago - anbud från andra allsvenska klubbar men avstod. Spel i Allsvenskan hade antagligen gett honom en högre lön än denna klubb kan ge. Men hoppas det går bra för grabben, kliver de upp en division till nästa säsong blir det nog större pengar. Runkar gnuggar händer och gråter väl floder över att han dels nu inte kan hälsa på Trump i hans hem och dels att han inte är välkommen till sitt älskade USA för att han har en stämning där och att de antagligen inte tar emot dömda brottslingar...
Citera
2026-02-27, 13:03
Medlem
Oelbacks avatar
Citat:

Att Runar inte hunnit uppmärksamma detta i sociala medier beror nog på att Amadeus vet att farsan är en glappkäft och därför inte talat om detta. Minns hur pinsamt det blev förra gången:

https://postimg.cc/k62wc4YF
Citera
2026-02-27, 13:08
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oelback
Att Runar inte hunnit uppmärksamma detta i sociala medier beror nog på att Amadeus vet att farsan är en glappkäft och därför inte talat om detta. Minns hur pinsamt det blev förra gången:

https://postimg.cc/k62wc4YF
Ja och affären är ju inte i hamn ännu. Runkar skulle säkert kunna haverera övergången om det kom fram att Amadeus är hans son. Kanske därför han bytte namn?
Citera
2026-02-27, 15:12
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:

Får Runar ens komma in i USA, han har ju bara blåst folk på pengar till höger och vänster. Han riskerar att bli gripen. Fängelsevana har han ju så det ska nog gå bra även där
Citera
2026-02-27, 16:40
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Får Runar ens komma in i USA, han har ju bara blåst folk på pengar till höger och vänster. Han riskerar att bli gripen. Fängelsevana har han ju så det ska nog gå bra även där

Om jag minns rätt… så är Fulnar skyldig något amerikanskt företag bortåt en mille. Åker Fulnar till USA så nyper de honom vid gränsen. (Men Fulnar har väl inte pengar ens till biljetten… )

Kanske en bidragande orsak till att Amadeus söker sig till USA, för där är han säker för Fulnars alla tilltag.
Citera
2026-02-28, 18:35
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Om jag minns rätt… så är Fulnar skyldig något amerikanskt företag bortåt en mille. Åker Fulnar till USA så nyper de honom vid gränsen. (Men Fulnar har väl inte pengar ens till biljetten… )

Kanske en bidragande orsak till att Amadeus söker sig till USA, för där är han säker för Fulnars alla tilltag.

Precis Runar är inte välkommen till USA eftersom har är kriminell. Amadeus får lugn och ro när pappa blir stoppad redan i tullen
Citera
2026-03-05, 18:32
Medlem
Magictrixs avatar
Det borde börja närma sig den dag då Runkar kommer få avslag på sitt överklagande. Hittade den här gamla intervjun från ett drygt år sedan.

"Runar Sögaards version är en helt annan än åklagarens. Han säger att han 2019 gav totalt 275 000 kronor till en gammal bekant som ägnar sig åt så kallad daytrading. Pengarna fick daytradern i väskor med kontanter vid möten i Göteborg respektive Oslo.

När Runar Sögaard fick in 72 000 kronor på sitt konto utgick han från att pengarna kom från daytradern. Sögaard hade enligt honom själv inget fungerande bank-ID eller internetbank och kunde därför inte se att avsändaren var en 85-årig kvinna.

– De här äldre människorna har utsatts av helt främmande människor. I mitt fall vet jag vem personen är. Han har varit bekant under en väldigt, väldigt lång tid. Att då plötsligt upptäcka att han utnyttjat mig och mitt namn för att utföra sina brott är fruktansvärt, säger Runar Sögaard.

När åtalet om penningtvätt väcktes visste inte åklagaren att Sögaard själv hade gjort en polisanmälan om bedrägeri mot daytradern i fråga.

– Jag hoppas självklart att rätten ska ta till sig de fakta som både åklagarmyndigheten och polisen försökt gömma – det viktigaste dokumentet i hela den här härvan: Min polisanmälan. De har försökt sopa den under mattan, säger Sögaard nu.

Under 2025 hoppas Runar Sögaard släppa sin bok som han menar avslöjar myndighetskorruption.

– Det ska bli intressant att se hur många huvuden som kommer rulla."

Ja, han har alltså betalat 275000 kronor (som han inte hade) till en sk daytrader han inte visste vad han hette. Pengarna fick daytradern genom att Runkar gav honom en väska med kontanter på Oslos station och sedan tog de varandra i hand, eftersom det är kutym för daytraders att man gör så.
Och någon bok var det ingen som ville publicera 2025 heller.
Citera
2026-03-05, 19:46
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det borde börja närma sig den dag då Runkar kommer få avslag på sitt överklagande. Hittade den här gamla intervjun från ett drygt år sedan.

"Runar Sögaards version är en helt annan än åklagarens. Han säger att han 2019 gav totalt 275 000 kronor till en gammal bekant som ägnar sig åt så kallad daytrading. Pengarna fick daytradern i väskor med kontanter vid möten i Göteborg respektive Oslo.

När Runar Sögaard fick in 72 000 kronor på sitt konto utgick han från att pengarna kom från daytradern. Sögaard hade enligt honom själv inget fungerande bank-ID eller internetbank och kunde därför inte se att avsändaren var en 85-årig kvinna.

– De här äldre människorna har utsatts av helt främmande människor. I mitt fall vet jag vem personen är. Han har varit bekant under en väldigt, väldigt lång tid. Att då plötsligt upptäcka att han utnyttjat mig och mitt namn för att utföra sina brott är fruktansvärt, säger Runar Sögaard.

När åtalet om penningtvätt väcktes visste inte åklagaren att Sögaard själv hade gjort en polisanmälan om bedrägeri mot daytradern i fråga.

– Jag hoppas självklart att rätten ska ta till sig de fakta som både åklagarmyndigheten och polisen försökt gömma – det viktigaste dokumentet i hela den här härvan: Min polisanmälan. De har försökt sopa den under mattan, säger Sögaard nu.

Under 2025 hoppas Runar Sögaard släppa sin bok som han menar avslöjar myndighetskorruption.

– Det ska bli intressant att se hur många huvuden som kommer rulla."

Ja, han har alltså betalat 275000 kronor (som han inte hade) till en sk daytrader han inte visste vad han hette. Pengarna fick daytradern genom att Runkar gav honom en väska med kontanter på Oslos station och sedan tog de varandra i hand, eftersom det är kutym för daytraders att man gör så.
Och någon bok var det ingen som ville publicera 2025 heller.

😅Gå i fängelse Runar utan att passera gå!
Vilken jäkla lögnaktig pajas han är
Citera
Igår, 09:03
Medlem
Nu har Runar börjat sälja grejer på olika säljsidor på nätet.😅 Är det någon som fejkar eller är det verkligen han själv?
Om det är så undrar man hur han tänker när han är skyldig pengar och det kan ses helt öppet?
https://imgur.com/a/Ra9MK8H
Citera
Igår, 12:04
Medlem
Kent.Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coco.noco
Nu har Runar börjat sälja grejer på olika säljsidor på nätet.😅 Är det någon som fejkar eller är det verkligen han själv?
Om det är så undrar man hur han tänker när han är skyldig pengar och det kan ses helt öppet?
https://imgur.com/a/Ra9MK8H

Har Han börjat med häleri? För varför skulle Runkar annars ha en saxlift? Han är ju som bekant inte skapad för att jobba och dom enda hantverkarna han haft i sin närhet är dom han har blåst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in