2026-03-05, 14:29
Medlem
StoreSvartes avatar
Ofta är det ju så att om man skjuter en drog så får man en galen kick för att det går rakt in i skallen.

Men får man någon liknande effekt om man bara skulle skjuta rent druvsocker eller typ glukos? Man går ju från noll blodsocker till typ max på en sekund. Hur känns det?
Citera
2026-03-05, 14:37
Medlem
Fantens avatar
Det blir liksom en varm rush i hela kroppen. Och sen smakar det druvsocker liksom 'inne i' tungan.

Edit: Det vore dock synd att kalla det för en kick. Däremot så blir man ju inte speedad av socker, ens om man injicerar det.
Senast redigerad av Fanten 2026-03-05 kl. 14:42.
Citera
2026-03-05, 14:58
Medlem
FarbrorFredriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det blir liksom en varm rush i hela kroppen. Och sen smakar det druvsocker liksom 'inne i' tungan.

Edit: Det vore dock synd att kalla det för en kick. Däremot så blir man ju inte speedad av socker, ens om man injicerar det.

Aldrig gett godis till barn???
Citera
2026-03-05, 15:16
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFredrik
Placebo och föräldrarinbillning. Finns hur många studier som helst i ämnet.
Citera
2026-03-05, 15:18
Medlem
sommarlovs avatar
Gissar att det är väldigt farligt.
Vill du ha en kick, gå en promenad i solen, kela med en katt, prata med farmor...
Citera
2026-03-05, 16:03
Moderator
Neksnors avatar
Jag har sett det ges till i stort sett medvetslösa med lågt blodsocker. Man verkar piggna till ganska snabbt, men inte lika snabbt som av det här: https://www.youtube.com/watch?v=ZOoJoTAXDPk
Citera
2026-03-05, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFredrik
Det konstiga är att barn blir spralliga och glada redan innan de stoppat godiset i mun.
Citera
2026-03-05, 17:57
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Nix.

Citat:

Det blir ingen varm rush i kroppen av enbart druvsocker. Möjligtvis att det kan smaka lite sött om man skjuter i sig mycket.
Citera
2026-03-05, 18:00
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Nix.

Det blir ingen varm rush i kroppen av enbart druvsocker. Möjligtvis att det kan smaka lite sött om man skjuter i sig mycket.
Det är därför jag bland annat såg en polare sitta och slå i sig gram på gram med just druvsocker, och han sa sig göra det för han gillade 'skjutsen' han fick. För att det inte känns liiite gött att göra det.
Citera
2026-03-05, 18:12
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Det är därför jag bland annat såg en polare sitta och slå i sig gram på gram med just druvsocker, och han sa sig göra det för han gillade 'skjutsen' han fick. För att det inte känns liiite gött att göra det.

Då handlar det bara om tillfredsställelsen av att dra blodsvar och trycka in lösningen. Själva injektionen blir en manisk besatthet när man är sprutnarkoman. Jag har sköljt hundratals gamla ziplockpåsar och shotglas och stött till med en massa druvsocker för att förhoppningsvis kunna känna något. Och har det inte varit något tjack kvar så har det inte känts överhuvudtaget.

Magnesiumsulfat ger dock en rejäl värmeskjuts. Och tar du för mycket känns det som att anuset ska brinna upp.
Citera
2026-03-05, 18:15
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Då handlar det bara om tillfredsställelsen av att dra blodsvar och trycka in lösningen. Själva injektionen blir en manisk besatthet när man är sprutnarkoman. Jag har sköljt hundratals gamla ziplockpåsar och shotglas och stött till med en massa druvsocker för att förhoppningsvis kunna känna något. Och har det inte varit något tjack kvar så har det inte känts överhuvudtaget.

Magnesiumsulfat ger dock en rejäl värmeskjuts. Och tar du för mycket känns det som att anuset ska brinna upp.
Tack men jag tror mer på saker och ting jag själv har upplevt och diskutera med många äldre pundare än en anonym främling på nätet.
Citera
2026-03-05, 18:38
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Tack men jag tror mer på saker och ting jag själv har upplevt och diskutera med många äldre pundare än en anonym främling på nätet.

Saker som du själv upplevt - när du satt och såg på när någon annan satte en sockerpanna?

Det påstås av många gamla pundare att det krävs druvsocker för att amfetaminet ska kunna ge en skjuts, vilket är något av en seglivad myt. Antagligen bara för att det är billigt, lättillgängligt och inte ställer till det för den som injicerar när kranen vill banka ut sina grejer. Så om det är för sött skyller kranen på att det är för att det ska kunna ge en kick...

Känslan av en rejäl tjackpanna när tiden saktas ner och tjackångorna fyller lungorna innan man slungas ut i världens påtändning har ingenting med druvsocker att göra.

Det finns en hel drös med kickförstärkare, men druvsocker är inte en av dem. Prova själv vetja, kvällen kanske blir lika lattjo lajban som ett barnkalas. Vem vet?

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in