2026-03-05, 11:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kortisol
Härligt, snart ska Israel få smaka rejält på sin egen medicin.

fortsätt drömma.
Citera
2026-03-05, 11:35
Medlem
HomoDeuss avatar
Hur många länder har attackerats av Iran nu? Azerbaijan senast idag såg jag. Är det alla länder i området, utom Pakistan och Afghanistan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Helt otroligt hur många här som hejar på Irans diktatur
Ändamålet helgar medlen!
Citera
Medlem
Tuors avatar
Självklart tänker USrael försöka starta ett inbördeskrig i Iran. Det är ju deras specialitet.

Den evige gör verkligen sitt bästa för att få folk att hata dem. Det är inte så populärt att vara tungviktsmästare på att mörda kvinnor och barn.

Jag blir glad när jag läser kommentarer på youtube och X.
Hur ska USrael lösa problemet med generation Z som är immuna mot deras lögner?

Det är inte många som köper snacket om kärnvapen.
Citera
2026-03-05, 11:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Självklart tänker USrael försöka starta ett inbördeskrig i Iran. Det är ju deras specialitet.

Den evige gör verkligen sitt bästa för att få folk att hata dem. Det är inte så populärt att vara tungviktsmästare på att mörda kvinnor och barn.

Jag blir glad när jag läser kommentarer på youtube och X.
Hur ska USrael lösa problemet med generation Z som är immuna mot deras lögner?

Det är inte många som köper snacket om kärnvapen.

Inbördeskrig hade det blivit oavsett eftersom ungdomar i Iran är trötta på Sharialagar och mullorna.

Usa hjälper dom på traven att få ett fritt Iran. Varför tror du så många flydde Irans regim?
Citera
2026-03-05, 11:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Frankrike kommer att tillåta USA att använda vissa franska militärbaser i samband med Irankonflikten. Tidigare har även Storbritannien meddelat att USA får tillåtelse att använda brittiska baser i försvarssyfte. Ingen vågar längre motsäga sig USA:s begäran eftersom det kan få negativa konsekvense och det är bäst att Sverige också rättar sig efter USA:s krav.

USA liknar den där snuten i Training Day som desperat behöver hjälp i slutet, stor i käften och självsäker så länge han har makten men när allt börjar falla samman tigger han plötsligt om stöd från alla håll.
Iran-grejen blev inte alls som de hade tänkt och nu försöker de rädda ansiktet genom att få sina gamla allierade att låna ut baser och flaggor till showen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lumen99
USA:s attacker var "precisa" bara på pappret. Resultaten på marken visar snarare ett desperat försök att återupprätta avskräckning som inte längre fungerar. Iran må ha förlorat högt uppsatta personer men deras militära och politiska motståndskraft verkar snarare ha ökat än minskat vilket i sig säger en hel del om vem som faktiskt hade mest att förlora på den här eskalationen.
Att hävda att USA "har råd" med ännu ett krig är också lite anakronistiskt. Vi talar om en stormakt som redan kör med rekordskulder, interna politiska kriser och förtroende-eroderande nederlag i regionen. Iran däremot har byggt hela sin säkerhetsmodell på asymmetrisk uthållighet, inte på att vinna snabbt utan på att få motparten att betala ett extremt högt pris för varje drag.
Om man tittar nyktert på utfallet hittills så är det Washington som behöver symbolsegrar för att rädda ansiktet medan Teheran bara behöver överleva för att kunna hävda att de stod emot hela NATO-maskineriet.

Okej, Bagdad Bob.
Irans allra högsta ledare som regimtrogna dyrkar blev bombad, tillsammans med en hel drös av övriga av regimens toppskikte.

Vilken motståndskraft? Det har varit öppet mål, Iran har noll kapacitet att försvara sig och om något har deras attacker varit helt bisarrt svaga. Dessutom har Irans attacker avtagit om något.

Men komiskt nog har man fokuserat på att bomba grannländer, i vissa fall rena civila mål som ett hotell och ett köpcentrum. Så deras försvar är att försöka skapa kaos, men amerikanerna och israelerna har redan sett igenom det. Dom fortsätter metodiskt att förlöjliga regimen med precisa attacker medan hela världen ser på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan201
Det är småpengar i USAs budget.
Trump har budgeterat för 14 miljarder usd
Citera
2026-03-05, 11:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Jag hejar inte på Iran.
jag vill diskutera fakta.
Men jag vann detta enkelt på WO.

Fakta är väll att Iran sedan 1979 har hotat och officielt sagt "Death to America". Nu gick det inte så bra för mullorna då USA tröttnade.
Citera
2026-03-05, 11:40
Medlem
En gryende intern konflikt? Intressant om detta stämmer.
Mojtaba leds, som dom flesta vet, fram av IRGC, det har varit tydligt länge. Men han är inte så värst omtyckt bland folket i allmänhet och det har ryktats om att flera ledande politiker och mullor helst slipper se honom som ny högsta ledare med.

Det är ju bara ännu en anledning till varför de som verkligen styr landet behöver krossas.

Citat:
Report from Iran International: At least eight members of Iran's Assembly of Experts - the body responsible for selecting the next Supreme Leader - will boycott the emergency meeting held today in protest against what they describe as heavy pressure from the Revolutionary Guards to choose Mujtaba Khamenei.

https://t.me/beholdisraelchannel/71112

Verkar även som att Azerbajdzjan kan komma att svara på attacken, en av drönarna ska tydligen slagit ner nära en skola? Lite oklart.
Citera
2026-03-05, 11:41
Avstängd
coolabananer123s avatar
Irak är väl fortfarande strömlöst?
Citera
2026-03-05, 11:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Italien Frankrike Tyskland Storbritannien.

Sök hjälp för dina ignorans.

Nej motsvarande länder deltar inte i USAs och Israels attacker. Varför ljuger du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in