2026-03-04, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sensei
Du ville ju ha exempel. Där fick du några. Enligt dig själv så hade ju inget barn råkat illa ut på riktigt. Sluta upp med dina lögner.
Tre är inte en massa. Visa var jag har påstått att inga barn råkat ill ut? Av vilken anledning har du behov av att tillskriva mig falska tillvitelser? Läs och begrunda istället och har du svårt att förstå kan jag var behjälplig med att förtydliga.
Citera
2026-03-04, 20:30
Medlem
senseis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Tre är inte en massa. Visa var jag har påstått att inga barn råkat ill ut? Av vilken anledning har du behov av att tillskriva mig falska tillvitelser? Läs och begrunda istället och har du svårt att förstå kan jag var behjälplig med att förtydliga.

Du sa att ingen hade råkat illa ut och ville ha några exempel vilket du fick. Det finns ju givetvis fler än dessa men nu kan du iallafall hålla klaffen med ditt påstående om att ”inget barn har råkat illa ut”.
Citera
2026-03-04, 21:05
Medlem
Citat:
Du sa att ingen hade råkat illa ut och ville ha några exempel vilket du fick. Det finns ju givetvis fler än dessa men nu kan du iallafall hålla klaffen med ditt påstående om att ”inget barn har råkat illa ut”.
Kan du visa var jag påstått att inga barn har råkat ut för sexuella övergrepp?
Kan du visa att jag har försvarat gäddor?
Trots mina tidigare frågor har du hittills inte återkommit med några som helst citat eller konkreta belägg för dina påståenden. Ditt enda bidrag är att jag ska "hålla klaffen".
Om du vill framstå som vederhäftig får du nog ha underbyggda argument att presentera i fortsättningen annars riskerar du att framstå som en pajas och det gynnar inte dumpen på något sätt.
Citera
2026-03-04, 21:51
Medlem
Måste säga att jag gillar Dumpens nya front där dom kommer med avslöjanden ala Uppdrag granskning och Sara med den myndiga berättarstämman, antagligen upplärd av Josefsson så skulle inte bli förvånad om vi får se Sara in action på SVT inom en snar framtid. Sara gör det skitbra, menar absolut inget annat.

Josefsson har slutat och tjafset med Dumpen om uttryck som "sätta på barn" är gammalt och glömt så Sara har definitivt en potential inom public service och kopplingen med Ganman påverkar inget.
Jag tror det är bäst att erkänna Sara som journalist även om Josefsson hade lite synpunkter angående den titeln för dumplingarna hos Publicistklubben.
Kneg för Putte på SVT blir svårare att ordna då stories om 242 i lilla Sportspegeln idag 2026 antagligen inte går hem hos kidsen, sen blir det inte bra om nån unge skulle googla honom och hitta diverse eller i värsta fall hamna på dumpen.se med alla kukar all over the place.
Citera
2026-03-04, 21:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Måste säga att jag gillar Dumpens nya front där dom kommer med avslöjanden ala Uppdrag granskning och Sara med den myndiga berättarstämman, antagligen upplärd av Josefsson så skulle inte bli förvånad om vi får se Sara in action på SVT inom en snar framtid. Sara gör det skitbra, menar absolut inget annat.

Josefsson har slutat och tjafset med Dumpen om uttryck som "sätta på barn" är gammalt och glömt så Sara har definitivt en potential inom public service och kopplingen med Ganman påverkar inget.
Jag tror det är bäst att erkänna Sara som journalist även om Josefsson hade lite synpunkter angående den titeln för dumplingarna hos Publicistklubben.
Kneg för Putte på SVT blir svårare att ordna då stories om 242 i lilla Sportspegeln idag 2026 antagligen inte går hem hos kidsen, sen blir det inte bra om nån unge skulle googla honom och hitta diverse eller i värsta fall hamna på dumpen.se med alla kukar all over the place.
Jag tycker att Patrik borde kunna bli inbjuden till lekprogrammet Bäst i test. Ett tävlingsmoment skulle kunna vara att rensa och filéa gädda på tid. Borde kunna ge lite extra stålar i fickan, om han kan förhandla sig till kontanter alltså. För annars lär väl Kronofogden norpa pengarna om det går in på lönekontot.

Och gällande Sara så håller jag med, hon borde kunna få in en fot på SVT Uppdrag Granskning tycker jag.
Citera
2026-03-05, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laban2026
Jag tycker att Patrik borde kunna bli inbjuden till lekprogrammet Bäst i test. Ett tävlingsmoment skulle kunna vara att rensa och filéa gädda på tid. Borde kunna ge lite extra stålar i fickan, om han kan förhandla sig till kontanter alltså. För annars lär väl Kronofogden norpa pengarna om det går in på lönekontot.

Och gällande Sara så håller jag med, hon borde kunna få in en fot på SVT Uppdrag Granskning tycker jag.

Att inte ha Saras och Patriks arslen parkerade i tv-soffor som experter/sakkunniga efter Jakten på SVT måste vara tjänstefel? Att Dumpen är lite outsiders och försöker slå sig in på marknaden genom att dra i gubbkukar online är hedervärt, det måste man verkligen säga. Det är sant att Sara inte har behandlats på ett respektfullt sätt och hon hade fått gråta i min famn men det vill hon uppenbarligen inte. Jag tar ett nej men vi kan väl vara vänner typ kunde hon inte ens bjuda på i PM.

Dumpen kanske fixar biffen med etablissemanget på egen hand när rubbet annars är emot dom för nu ser det anständigt ut på bloggen och det lär levereras mer matnyttigt material och Sara kanske tar täten nån dag. Att stå emot skiten i 5 år samt den hemska sjukdomen är fan coolt och krutgumman förtjänar respekt.
Citera
2026-03-05, 02:09
Medlem
senseis avatar
Citat:
Kan du visa var jag påstått att inga barn har råkat ut för sexuella övergrepp?
Kan du visa att jag har försvarat gäddor?
Trots mina tidigare frågor har du hittills inte återkommit med några som helst citat eller konkreta belägg för dina påståenden. Ditt enda bidrag är att jag ska "hålla klaffen".
Om du vill framstå som vederhäftig får du nog ha underbyggda argument att presentera i fortsättningen annars riskerar du att framstå som en pajas och det gynnar inte dumpen på något sätt.

Du skrev

Citat:
Du har helt rätt i att gubbarna gärna vill, men i verkligheten finns det ingen fjortis som varken är sugen eller ställer upp på att träffa en helt okänd Gösta 50+. Dumpens scenario med fjortisar är helt världsfrånvänt så i slutändan har ingen verklig fjortis tagit skada , vilket dumpen gärna vill hävda .

Sen frågade när det skulle hänt att ett barn råkat illa ut så fick du några exempel. Men eftersom du inte har läst om gäddorna överhuvudtaget så förstår jag inte riktigt varför du blir så upprörd över att dessa gäddor åker fast.
Citera
2026-03-05, 08:19
Medlem
Citat:
Du skrev

Sen frågade när det skulle hänt att ett barn råkat illa ut så fick du några exempel. Men eftersom du inte har läst om gäddorna överhuvudtaget så förstår jag inte riktigt varför du blir så upprörd över att dessa gäddor åker fast.
Fast Takanashi menar ju att ingen träffat dem på riktigt. Dina exempel är folk som är dömda för övergreppsmaterial de hittat på internet. De är inte dömda för att ha groomat eller träffat någon.

Du har fultolkat inlägget och tagit exempel som inte passar in.
Citera
2026-03-05, 10:14
Medlem
Citat:
Du skrev

Oärliga feltolkningar för att du vill.
What about this????
Samma inlägg, men som tydligen behöver förtydligas för dig på ett övertydligt sätt.

99% av fjortonåringar utsätts för sexuella övergrepp av:
* Närstående av olika grad (föräldrar ,syskon, kusiner , morbror, faster, farfar etc)
* Sådana som har kontakt med tonåringar via sitt yrke(lärare, barnläkare, konfirmationspräst, pianolärare. etc.)
* Sådana som har kontakt med tonåringar via fritidsverksamheter (fritidsledare, scoutledare , tränare etc)
* Någorlunda jämngamla (14-19) en i kompisgänget, skolkompisar, f.d pojkvän etc.
Dessa utgör också en stor del liksom också för offret okända tonåringar som groomar för att få olika typer på bilder av sexuell art.
Allt detta är väl dokumenterat.

Dessutom i samma inlägg tar jag upp att män också groomar tonåringar på nätet , dock med hjälp av felaktig ålder tillsammans med fakebilder för att låtsas var någorlunda jämngamla.
Om allt ovanstående som nu har förtydligats för din skull styrker att jag skulle hävda att inga barn råkar illa ut gör du dig bara till åtlöje.
Slutligen skrev jag att det finns en hel del män som trålar efter tonåringar på nätet , men inga tonåringar som åker för att träffa för dem helt okända 50 plussare, som tur är.
Det är detta du refererar till på ett ytterst oärligt sätt , för du förstår inte verkligheten.
Bara att beklaga och i egentlig mening är du skyldig mig en ursäkt om du besitter någon moral överhuvudtaget.
Citera
2026-03-05, 10:29
Medlem
Citat:
Du skrev

örst och främst har jag fokuserat på 14-åringar , vilket du tydligen helt och håller har missat och inte på klassiska pedofiler.
Till 99% blir fjortisar utsatta för sexuella övergrepp av närstående av olika grad och de som via sitt yrke eller fritidsverksamheter kommer i kontakt med tonåringar samt någorlunda jämnåriga.
Sen äger det sin riktighet att det finns många äldre män som söker tonåringar på nätet , men ingen tonåring söker en helt för dem helt okänd Börje 50+ och därför får dessa män enbart napp på dumpen och lyckligtvis inte med någon verklig tonåring.
Om du blir salig på att kalla denna verklighet för att romantisera gäddor , så bjuder jag på det.

Ordagrant från mitt tidigare inlägg.
Senast redigerad av Takanashi 2026-03-05 kl. 10:40.
Citera
2026-03-05, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Fast Takanashi menar ju att ingen träffat dem på riktigt. Dina exempel är folk som är dömda för övergreppsmaterial de hittat på internet. De är inte dömda för att ha groomat eller träffat någon.

Du har fultolkat inlägget och tagit exempel som inte passar in.

Ja, antingen handlar det om avsiktlig fulltolkning alternativt bristande förståelse.
Jag har hittills inte kunnat greppa vilket av dem.
Man kan undra om vederbörande själv frekvent träffade helt okända män i 50-års åldern under sin tonårstid, eftersom det saknas förståelse för att tonåringar definitivt inte frivilligt träffar för dem helt okända 50-plussare
Citera
2026-03-05, 10:53
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears

Vet du vem som hade komponerat musiken i reportaget? Lät extremt dyrt, så vi får säga välkomna till finrummen, Dumpen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in