2026-03-05, 10:25
Medlem
ruskinarmss avatar
Nu har alltså Iran attackerat Azerbajdzjan.

Det bor fler azerier inne i Iran än i Azerbajdzjan.
Och fientligheter mot Azerbajdzjan kan få fler iranska azerier att resa sig mot regimen i Teheran.
Azerbajdzjan står också väldigt nära Turkiet.
Så det som hänt är bra får man väl säga.

Åsne -och barnknullarna i Teheran gräver verkligen sin egen grav. Bra så.
Citera
2026-03-05, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Ingen vet exakt vilka siffror som stämmer. Dock finns det troligen en viss sanning i själva problemet. Men författaren glömmer en siffra. - Iranska avskjutningsramper. Antalet missiler spelar ingen roll om man inte kan skjuta iväg dem.

Jag tror att 80 000 är Kalle Anka och antalet am och israeliska har vi inte heller ingen aning om. Dock har militära bedömare (västerländska icke foliehattar) sagt att det finns en risk för brist hos Israel/USA men inte hur fort.

Nej det är ju svårt att veta vilka siffror som gäller och vad som är sant. Däremot tror jag media i Väst har en övertro på Iron Dome och att det kommer visa sig i sånt fall. Jag vet inte men det känns ju inte riktigt som kriget har börjat än riktigt. Går Israel/USA in med marktrupper så tror jag det blir fiasko för dom.
Citera
2026-03-05, 10:28
Medlem
Det är dags för alla mullor att inse att kriget är kört! Er ayatolla är bränd till aska medans Trump och Netanyahu röker hans aska i ovala rummet!
Senast redigerad av Johan201 2026-03-05 kl. 10:39.
Citera
2026-03-05, 10:30
Avstängd
Seabeers avatar
Hahahaga asså vafan har dom innanför pannbenet?? Nu bombar regimen Azerbajdzjan….. detta är början på slutet för mullorna.
Citera
2026-03-05, 10:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Det är som att säga att Iran har rätt att spränga kontorsbyggnader i USA bara för att de är i krig?

Inte riktigt så det går till enligt internationell lag.

Var det en kontorsbyggnad eller ett krigsfartyg ubåten sänkte? Vilken jävla värld lever du i.
Citera
2026-03-05, 10:33
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Vad skulle det innebära om de attackerade Dimonia?
Inte mycket kan jag tänka mig. Den anläggningen torde ha ett skalskydd i en klass som kan mäta sig med skalskyddet kring ett hangarfartyg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calvincandie
Haha, ”etniskt rensa”. Tack, då vet jag att jag inte ska ta något av det du skriver seriöst.
Är väl inget konstigt med det? Zionisterna behöver Lebensraum.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jo, det här är ju svaret på allt från er nihilister. "Var inte naiv". En gång i tiden fanns det både regler och en sorts inneboende moral för hur krig skulle föras. Israel har bara pissat på allt sånt i alla tider och nu har de lyckats propagandera fram en situation där stora delar av västvärlden tänker som judar. Ingen heder, ingen moral. Bara ren terrorism och nihilism. Ni kan kalla det naivitet och allt möjligt men att bara kasta alla regler åt sidan banar vägen för en jävligt otäck framtid. Väldigt få människor verkar inse det. Attackera ambassader, mörda ledare med hela familjer, låtsas förhandla för att sedan fegt gå till attack när fienden överlägger kring förhandlingsbudet. Det är vidrigt det som pågår, och ironiskt nog är det otroligt ovästerländskt. Det är barbariskt.

Regler? Det finns inga regler i krig sett historiskt. Krig kommer alltid tänja på gränserna. Sluta gråt nu din lilla islam älskare.
Citera
2026-03-05, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruskinarms
Nu har alltså Iran attackerat Azerbajdzjan.

Det bor fler azerier inne i Iran än i Azerbajdzjan.
Och fientligheter mot Azerbajdzjan kan få fler iranska azerier att resa sig mot regimen i Teheran.
Azerbajdzjan står också väldigt nära Turkiet.
Så det som hänt är bra får man väl säga.

Åsne -och barnknullarna i Teheran gräver verkligen sin egen grav. Bra så.

Iran ska ha träffat internationella flygplatsen i Naxçivan med drönare i morse. De misstänker att Israel använder den för att skicka upp spaningsdrönare djupt in i Iran…
Israel har ju ocks hjälpt Azerbajdzjan att bygga upp ett extremt modernt nätverk av radar och elektronisk avlyssning längs den 70 mil långa gränsen mot Iran. Iran vill slå ut dessa "ögon och öron" för att kunna flytta sina missiler utan att bli upptäckta… Så absolut blir dom ju ett mål!
Citera
2026-03-05, 10:35
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seabeer
Hahahaga asså vafan har dom innanför pannbenet?? Nu bombar regimen Azerbajdzjan….. detta är början på slutet för mullorna.

Använder amerikanarna flygplatser där tros ?

Eller siktar de bara dåligt ?
Citera
2026-03-05, 10:36
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Nej det är ju svårt att veta vilka siffror som gäller och vad som är sant. Däremot tror jag media i Väst har en övertro på Iron Dome och att det kommer visa sig i sånt fall. Jag vet inte men det känns ju inte riktigt som kriget har börjat än riktigt. Går Israel/USA in med marktrupper så tror jag det blir fiasko för dom.

Robotangreppen mot Israel börjar ju avta ganska dramatiskt. Under gårdagen fick Iran iväg två salvor - en med tre och en med fyra robotar. Alla plockades ned av David's Sling (Iron Domes storebror), utom en som kraschade av sig själv i Jordanien. Israelerna planerar därför att öppna Ben Gurionflygplatsen för reguljär trafik på söndag.
Citera
2026-03-05, 10:36
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seabeer
Azerbajdzjan har enorma gas depåer. Gör handel med USA. Vad jag minns medlade Trump mellan Armenien och Azerbajdzjan just pga deras handel.

Iran har inget att förlora, nu går man all in.
Målet är att få USA på fall genom höga kostnader och lura in dom med marktrupper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in