2026-02-22, 00:22
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jurstudenten2000
Du missade poängen helt, vilket alltså snarare handlar om självinsikt.
Dessutom klarar sig OP inte utan. Dålig långsiktighet.

Vill han tjacka så vill han tjacka.
Låt han leva med sin villfarelse kring (miss)bruket, snart sitter han där med rövpannan i högsta hugg..
Citera
2026-02-22, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susisen123
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/37991787/

ADHD-medicin enligt ordination är något annat?
Citera
2026-02-22, 13:56
Medlem
Citat:
ADHD-medicin enligt ordination är något annat?
Nope
Citera
2026-02-22, 13:58
Medlem
Citat:
Du missade poängen helt, vilket alltså snarare handlar om självinsikt.
Dessutom klarar sig OP inte utan. Dålig långsiktighet.
Vadå jag klarar mig inte utan? Jag har inte tagit det på typ två veckor minst även fast jag har hemma har inte ens tänkt tanken
Citera
2026-02-22, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Knulldell
Vill han tjacka så vill han tjacka.
Låt han leva med sin villfarelse kring (miss)bruket, snart sitter han där med rövpannan i högsta hugg..
Hahah inte missbruk bruk bara väldigt bra bruk skulle jag säga
Citera
2026-03-05, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Nu är inte jag någon expert på ämnet, men såvitt jag vet så bildar de vanligaste framställningssätten en jämvikt mellan de två isomererna. Ja, Adderal innehåller en fjärdedel levoamfetamin och tre fjärdedelar dexamfetamin. Vilket ger ett bättre rus än Elvanse, men fortfarande inte på samma nivå som gatutjack. Stissigheten från dexamfetaminet tar över i högre doser samtidigt som levoamfetaminet släpar efter.

Jag har injicerat rent dexamfetamin, extraherar från Metamina, i varierande doser och det är aldrig i närheten av samma sak som renat gatutjack. Levoamfetaminet står för pundigheten och välmåendet i ett amfetaminrus.

Sen är det ju så klart stor skillnad i tillverkningen på läkemedelsamfetamin och polskt street race. Finns massvis med olika karaktärer på gatutjacket som dels beror på tillverkningssätt, utspädning och diverse kickpotentierare. Men då jag säkerligen satt över ett kilo i venerna under årens gång så har jag en god uppfattning om hur racemiskt amfetamin upplevs i grund och botten.

Vore intressant att trycka plattan i mattan med läkemedelstillverkat racemiskt amfetamin någon gång, för att se hur det ter sig till skillnad från gatutjacket.

Men sådant pysslar jag inte med längre.

En liten avstickare är att för tio år sedan så var det mesta av "amfetaminet" på t.ex. flugsvamp inte amfetamin överhuvudtaget. Eller ytterst lite. Men då många av de som beställde var nybörjare och/eller sällan kommit i kontakt med det på annat håll så visste de inte bättre. Rena skitprodukterna med 5/5 i omdöme. Hur det är idag vet jag inte, men jag förmodar att det är ungefär likadant.

Tragiskt.

"It is similar to dextroamphetamine in its ability to release norepinephrine and in its sympathomimetic effects but is a few times weaker than dextroamphetamine in its capacity to release dopamine and in its psychostimulant effects."

Det du säger stämmer inte.

https://en.wikipedia.org/wiki/Levoamphetamine
Citera
2026-03-05, 06:55
Medlem
Hoppas allt går bra för ts. Har pmat en del.

Ot men kommer någon ihåg för typ 10 år sedan var det en snubbe som tog tjack hela tiden och "kunde inte bli beroende". Hade en avtar med ett öga som såg frostigt ut och så var det blått filter på avataren. Det gick åt helvete såklart och tråden blev ganska lång.
Citera
2026-03-05, 07:38
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagharingaben
"It is similar to dextroamphetamine in its ability to release norepinephrine and in its sympathomimetic effects but is a few times weaker than dextroamphetamine in its capacity to release dopamine and in its psychostimulant effects."

Den där meningen säger ingenting. Det är synergin mellan de två isomererna som skapar helheten.
Citera
2026-03-05, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Den där meningen säger ingenting. Det är synergin mellan de två isomererna som skapar helheten.

Nu sa du ju dock att det är levoamfetaminet som står för välmåendet, inte att synergin mellan dom leder till det.
Citera
2026-03-05, 11:26
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagharingaben

I teorin stämmer det inte, men i praktiken tycks racemiskt amfetamin bidra med något positivt som saknas i renodlat dexamfetamin. Då inte nån negativ "stissighet" - men något slags fysiskt driv som skapar en fruktsam synergi med dexamfetaminet .

Jag har haft tillgång till jättemånga dexamfetamintabletter för några år sen, men det slutade alltid med att jag ändå valde gatutjacket.

Det allra bästa amfetaminet jag nånsin testat har varit racemiskt (levo och dextro) metamfetamin. Och även högkvalitets d/l-amfetamin

Det finns en bild som byggs på nån sorts teoretisk ide att rent dexamfetamin skulle ge det "perfekta" ruset medan levo-delen enbart tillför dåliga saker. Jag trodde det förr om åren men numer tror jag inte det längre. Renodlat levoamfetamin skullle förstås inte vara nåt att ha, om det skulle finnas sådant. Men jag tror det gifter sig med dexamfetaminet
Citera
2026-03-05, 11:34
Medlem
st33rs avatar
Angående trådens ämne, så kan jag bara tala efter min egen erfarenhet - och jag misslyckades med det iaf.

Det har enbart funkat för mig att använda amfetamin kontrollerat då jag fått det på recept och använt elvanse (som är rätt trist och inte ger nån större belöning att om- eller överdosera) och tvingats hålla mig till receptet-

Försökte ett tag boosta högskolestudierna med gattjack, det boostade självförtroendet - men ni vet, hjärnan behöver sömn och rutiner, först känner man sig som en gud, jag hade ju lätt för studier redan innan. Sen började man få övertro på sin förmåga. Man tycker man inte behöver plugga så mycket. Man unnar sig att koda hemsidor och göra projekt som inte hade med studierna att göra. Sen började man typ plugga mindre och mindre, sova sämre, missa föreläsningar..Nojja på seminarier under AT..

Så för mig skulle inte fri tillgång till att dosera bra tjack efter eget tycke funka i längden för att klara en utbildning. Men för den skull påstår jag inte att det inte finns nån som skulle klara det. Men jag tror många inte gör det.
Citera
2026-03-05, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
I teorin stämmer det inte, men i praktiken tycks racemiskt amfetamin bidra med något positivt som saknas i renodlat dexamfetamin. Då inte nån negativ "stissighet" - men något slags fysiskt driv som skapar en fruktsam synergi med dexamfetaminet .

Jag har haft tillgång till jättemånga dexamfetamintabletter för några år sen, men det slutade alltid med att jag ändå valde gatutjacket.

Det allra bästa amfetaminet jag nånsin testat har varit racemiskt (levo och dextro) metamfetamin. Och även högkvalitets d/l-amfetamin

Det finns en bild som byggs på nån sorts teoretisk ide att rent dexamfetamin skulle ge det "perfekta" ruset medan levo-delen enbart tillför dåliga saker. Jag trodde det förr om åren men numer tror jag inte det längre. Renodlat levoamfetamin skullle förstås inte vara nåt att ha, om det skulle finnas sådant. Men jag tror det gifter sig med dexamfetaminet

Säger inte att levon inte bidrar, utan säger endast emot att levon skulle vara mer viktig för ruset än dexamfetaminet.

Givetvis slår tjack hårdare än vad ren dexamfetamin gör. Det är förmodligen därför det oftast skrivs ut endast dex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in