Citat:
Ursprungligen postat av
jagharingaben
"It is similar to dextroamphetamine in its ability to release norepinephrine and in its sympathomimetic effects but is a few times weaker than dextroamphetamine in its capacity to release dopamine and in its psychostimulant effects."
Det du säger stämmer inte.
https://en.wikipedia.org/wiki/Levoamphetamine
I teorin stämmer det inte, men i praktiken tycks racemiskt amfetamin bidra med något positivt som saknas i renodlat dexamfetamin. Då inte nån negativ "stissighet" - men något slags fysiskt driv som skapar en fruktsam synergi med dexamfetaminet .
Jag har haft tillgång till jättemånga dexamfetamintabletter för några år sen, men det slutade alltid med att jag ändå valde gatutjacket.
Det allra bästa amfetaminet jag nånsin testat har varit racemiskt (levo och dextro) metamfetamin. Och även högkvalitets d/l-amfetamin
Det finns en bild som byggs på nån sorts teoretisk ide att rent dexamfetamin skulle ge det "perfekta" ruset medan levo-delen enbart tillför dåliga saker. Jag trodde det förr om åren men numer tror jag inte det längre. Renodlat levoamfetamin skullle förstås inte vara nåt att ha, om det skulle finnas sådant. Men jag tror det gifter sig med dexamfetaminet