2026-03-05, 00:59
Avstängd
SpaceGayAndSunshines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Fabian Hürzeler: “There was only one team who tried to play football today”.

“I will never be that kind of manager who tries to win in that way”.

Haha vilket skitsnack av honom. Är han i ett läget (vilket han aldrig kommer vara) att kunna vinna PL med 9 matcher kvar så kommer han visst vilja vinna matcher på det sättet.
Citera
2026-03-05, 07:36
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Faktiskt imponerande att man kan va så dåliga som Derby var med endast 11 poäng den där säsongen. Hur går det till?
Inget smickrande rekord precis.

En del tror att pengarna man får i PL + fallskärm gör att det är värt att gå upp för tidigt. Har det någonsin blivit så för någon klubb. Alltså ingen jojo-klubb, utan för klubbar som helt enkelt inte är redo. Jag har alldeles för dålig koll.

Citat:

It was a case of too much success too soon for Billy Davies and Derby County. The Scot took over in June 2006, saying he could build a promotion-challenging side within three years. The following summer, he found himself scrambling to prepare the Rams for the Premier League with 10 new arrivals, and nine more in January.

Derby drew with Portsmouth in the opening game, but then lost four in a row, conceding 13 and scoring one. A 1-0 win over Newcastle was sandwiched between a 6-0 loss to Liverpool and a 5-0 defeat against Arsenal. It was Derby’s only win of the season. Davies was replaced by Paul Jewell, but he couldn’t prevent the Rams setting an unenviable record.
https://www.fourfourtwo.com/features/worst-premier-league-teams-ever-points-total
Citera
2026-03-05, 07:45
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Så vilken match såg du?

Tror han såg den korta versionen av highlights.

-----

Arsenal gör en riktigt jävla usel match igår, kanske en av dom sämsta för säsongen. Det var väldigt mycket som inte fungerade. Den stora skillnaden mellan Eze och Ødegaard är kontrollen av bollen/spelet samt sammanlänkadet av försvar till anfall. Jag gillar verkligen Eze, men han klarar helt enkelt inte av Ødegaards roll. Jag skulle vilja se att Arteta börjar använda sig av Nørgaard mer då både Zubi och Rice behöver vilas. Vill inte se en enda ordinarie startspelare på planen på lördag..
Citera
2026-03-05, 11:20
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg

-----

Arsenal gör en riktigt jävla usel match igår, kanske en av dom sämsta för säsongen. Det var väldigt mycket som inte fungerade. Den stora skillnaden mellan Eze och Ødegaard är kontrollen av bollen/spelet samt sammanlänkadet av försvar till anfall. Jag gillar verkligen Eze, men han klarar helt enkelt inte av Ødegaards roll. Jag skulle vilja se att Arteta börjar använda sig av Nørgaard mer då både Zubi och Rice behöver vilas. Vill inte se en enda ordinarie startspelare på planen på lördag..

Instämmer i allt du skrev. 3p är ju det viktigaste, men vill inte se oss spela så där igen när vi spelar våra två kommande ligamatcher, som är på hemmaplan. Man kan inte fortsätta leva på småmarginalerna varje match nu på slutet. Vinner man de båda kommande så har man skapat lite andrum och minskar pressen mot City på bortaplan. Mot City får man gärna spela hur fult och grisigt man vill för att säkra poängen.

Man märkte att spelarna är riktigt trötta just nu. En fördelaktig lottning i FA cupen känns otroligt förmånligt i nuläget. Rotation, rotation, rotation!
Citera
2026-03-05, 18:33
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Instämmer i allt du skrev. 3p är ju det viktigaste, men vill inte se oss spela så där igen när vi spelar våra två kommande ligamatcher, som är på hemmaplan. Man kan inte fortsätta leva på småmarginalerna varje match nu på slutet. Vinner man de båda kommande så har man skapat lite andrum och minskar pressen mot City på bortaplan. Mot City får man gärna spela hur fult och grisigt man vill för att säkra poängen.

Man märkte att spelarna är riktigt trötta just nu. En fördelaktig lottning i FA cupen känns otroligt förmånligt i nuläget. Rotation, rotation, rotation!

Ja, jävligt skönt att kunna åka till City och veta att en förlust inte ändrar positionen. Skulle älska om dom körde samma taktik som City gjorde på Emirates, fast lyckas med det. Tidig ledning och försvar med 10 man i andra halvlek. 🙃

Hoppas Ødegaard är tillbaka snart! Har du läst något om hur det ser ut för honom? Han har fått mycket skit för att han inte producerar lika mycket poäng, men folk stirrar sig fan blinda på poäng idag. Tycker han definitivt är en av lagets viktigaste just pga sitt sätt att bli.a. kontrollera tempot i spelet, även att han haft en tuff säsong med skador osv.
Citera
2026-03-05, 18:56
Medlem
Ödesmatch för Spurs idag när man tar emot Palace hemma. Palace vill vinna för att undvika att bli indragna i bottenstriden. Spurs måste vinna för annars ser det riktigt mörkt ut efter West Hams vinst igår.

Jag hoppas Spurs åker ur för då måste de nog börja sälja spelare. Kulusevskis kontrakt går ut 2028 så om de ska få några pengar för honom så är det nog läge att göra det nu. Det bästa för svensk fotboll vore om även Bergvall försvann men det är nog mindre troligt.
Citera
2026-03-05, 19:11
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:

-----

Så du anser alltså att vi ej var det bättre laget, och att Brighton var mer värdiga att ta 3p än AFC?

Du ser, man behöver inte spela sexig fotboll i 10 av 10 matcher.

Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Ödesmatch för Spurs idag när man tar emot Palace hemma. Palace vill vinna för att undvika att bli indragna i bottenstriden. Spurs måste vinna för annars ser det riktigt mörkt ut efter West Hams vinst igår.

Jag hoppas Spurs åker ur för då måste de nog börja sälja spelare. Kulusevskis kontrakt går ut 2028 så om de ska få några pengar för honom så är det nog läge att göra det nu. Det bästa för svensk fotboll vore om även Bergvall försvann men det är nog mindre troligt.
Ingen bryr sig om varken spurs eller Palace, de är båda lika icke-relevanta.

Men visst, så vore det kul om spurs ramlar ner.
Citera
2026-03-05, 20:06
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Hoppas Ødegaard är tillbaka snart! Har du läst något om hur det ser ut för honom? Han har fått mycket skit för att han inte producerar lika mycket poäng, men folk stirrar sig fan blinda på poäng idag. Tycker han definitivt är en av lagets viktigaste just pga sitt sätt att bli.a. kontrollera tempot i spelet, även att han haft en tuff säsong med skador osv.

Yup håller med om Øde, tycker det är synd att han fått så mycket skit den senaste tiden. Visst han har varit mer ojämn de två senaste säsongerna, men när han väl är i toppform är han världsklass i mina ögon. Det här laget har i mångt och mycket varit byggt kring honom de senaste åren, både offensivt och i presspelet. Det är inte så konstigt att kreativiteten och Sakas produktion dippar lite när han varit borta stora delar av säsongen.

Jag hörde att han har knäskada igen tror jag, men Arteta sa att han är tillbaka snart igen, möjligtvis till nästa ligamatch. Känns onödigt att riskera honom redan i FA cupen i ett så enkelt möte.
Citera
2026-03-05, 20:09
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult

Ponera att Spurs åker ut, men vinner CL. Ett Championship lag som spelar i CL nästa säsong, det kan ju inte ha hänt innan. Det kommer ju knappast ske heller, men hade varit jävligt spursy på ett sätt.
Citera
2026-03-05, 21:35
Medlem
skogsburkans avatar
En i CP blev av med ett mål pga offside med liten del av pannan. Om jag förstått allt rätt så kommer såna här 1 cm offsides försvinna om Wengers offsideregel införs?
Citera
2026-03-05, 21:41
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
En i CP blev av med ett mål pga offside med liten del av pannan. Om jag förstått allt rätt så kommer såna här 1 cm offsides försvinna om Wengers offsideregel införs?

Ja , tummen upp.

Om inte Arteta vinner ligan, borde man ta in Fabregas då?
Citera
2026-03-05, 21:50
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Ja , tummen upp.

Om inte Arteta vinner ligan, borde man ta in Fabregas då?

Loserns offsideregel ska provas i Kanadas liga. Om de blir lyckat är tanken att sprida den vidare till andra ligor.

Ett lag med den begränsade Superettanspelaren Markus Bergvall som i princip ordinarie är såklart inte ett lag för PL. Därför det ser ut som det gör och faktiskt kan bli att dom åker ut i år. Att gå från BP till PL kommer alltid vara ett för stort steg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in