2026-03-04, 10:37
Medlem
Paris24s avatar
Killgissning. Detta är som att köpa en försäkring till din elektronikpryl i 5 år, men elektronikprylar går aldrig sönder så gamla OnOff hade i själva verket 90% av vinsten på varje såld produkt av denna meningslösa försäkring.

Jag tar alltid dyraste slipade glasen, de ser jag bäst i, men tar bort alla tillägg om det går.
Citera
2026-03-04, 16:06
Medlem
daskapitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Har du redan recept så kolla upp på nätet. Jag brukar köpa glasögon från Lensway men det finns även andra. Ungefär halva priset som om du går till en optiker i köpladan.
Var tvungen att kolla upp detta.
Mina sista brillor, ett par, köpte jag för lite drygt 2 år sedan.
Ok, det är märkesbågar (Timberland) men ändå - fick punga ut 5300...
Köpte precis 2 par (ej märkesbågar) med de tunnaste glasen i båda, inga andra tillval - 1136:-
Det är ju en jäkla skillnad.

Tack för tipset.
Kanon.

De skulle komma till mig om ca. 10 dagar så att ber att få återkomma med en uppdatering.
Citera
2026-03-04, 21:06
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daskapitan
Var tvungen att kolla upp detta.
Mina sista brillor, ett par, köpte jag för lite drygt 2 år sedan.
Ok, det är märkesbågar (Timberland) men ändå - fick punga ut 5300...
Köpte precis 2 par (ej märkesbågar) med de tunnaste glasen i båda, inga andra tillval - 1136:-
Det är ju en jäkla skillnad.

Tack för tipset.
Kanon.

De skulle komma till mig om ca. 10 dagar så att ber att få återkomma med en uppdatering.
Om du skulle vara missnöjd med något är det gratis att skicka tillbaka (var i alla fall så sista jag köpte)

Alltid bra att dela med sig av tips som underlättar livet för andra!

Edit. Även köpt solglasögon med styrka därifrån då det är löjligt billigt i jämförelse.
Citera
2026-03-04, 21:13
Avstängd
Silltunnas avatar
Tackar för alla svar, har nu beställt ett par vanliga samt ett par solglasögon ifrån Lensway. Har söpit bort receptet men höftade lite, så det blir nog bra.
Citera
2026-03-04, 21:24
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Tackar för alla svar, har nu beställt ett par vanliga samt ett par solglasögon ifrån Lensway. Har söpit bort receptet men höftade lite, så det blir nog bra.
Får hoppas det..
Storleken på bågen och tittpunkten genom glaset (glömt vad det heter) är minst lika viktig som styrkan.
För mig i alla fall som är lite tjockskallig.. hehhe
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in