Citat:
Ursprungligen postat av
Henselon
Vem/vilka ringde, genom att upprätta ett dolt/hemligt nr från SD´s telefonabonnemang,
och sen inte presentera sig själv för C´s Mor? Detta samtal skedde mellan den 13-25 Juli 1984.
Catrine var då fortfarande inte identifierad. Varför sade personen att "Catrine kan ringa detta nr när hon väl kommer tillbaka". Varför inte presentera sig själv och fråga c´s Mor om hon vet vad som kan ha hänt Catrine? Är hon inlagd? Har hon stuckit utomlands? Här är mitt nr om hon kommer tillbaka.
Varför var anonym?
Det var aldrig menat att hon skulle kunna ringa tillbaka eftersom hon var död. Personen som ringde samtalet visste givetvis detta men fick nog en smärre chock när hon identifierades i Augusti 1984. Men inte desto mindre hänvisades det till just detta samtal i Polisförhör efter hon blev identifierad.
Solnapolisen är ju givetvis fullt insatta i detta och säkerligen en hel del mer än som kommit fram ur "Slasken".
Sedan finns ju Ragges, Systrarna S, Nizzes förhör och därmed behövde nog Solnapolisen inte grubbla särskilt länge på vilka som låg bakom Catrines försvinnande! Sen att det inte gick att ta till åtal är en annan sak!
Dina argument blir inte starkare av att du upprepar dem, men nu tycks du ha hittat på något nytt. Menar du nu att TÅ/BM, inte SD, "upprättade", det vill säga ordnade, att SD:s telefonnummer skulle vara hemligt?
Eftersom du sällan konkretiserar dina påståenden ställer jag nu ledande frågor som du är välkommen att korrigera vid behov.
Du anser alltså att TÅ/BM var skyldiga. Efter att det första säckfyndet gjordes bestämde de sig för att kontakta CdC:s mor för att verka oskyldiga (?). De ordnar ett hemligt telefonnummer till SD:s telefonabonnemang, ringer upp CdC:s mor och lämnar omedelbart ut det hemliga numret. Vad skulle syftet med att ordna ett hemligt telefonnummer vara, om man delger omvärlden det? Då är numret inte längre hemligt.
Ifall man ville vara helt anonym skulle det vara betydligt enklare att:
a) ringa från en telefonkiosk,
b) inte berätta vilket nummer man ringer ifrån.
Eller hur?
Du hänvisar vidare till en mängd förhör. Eftersom du sedan tidigare har blandat ihop uppgifter och sammanfattat förhör ytterst missvisande ser jag fram emot att du berättar exakt vad i Ragges, systrarna Seppäläs, samt "Nizzes" (sic!) förhör som stärker dina teser. Du har tidigare blivit ombedd att specificera detta, men inte lyckats.
Om man, som du har gjort, vill anklaga två namngivna personer för styckmord kan det ju vara smakfullt att dels besvara följdfrågor, dels utveckla och förklara på vilka grunder denna anklagelse vilar.
Sedan undrar jag fortfarande vad den stackars Solnapolisen har gjort för att bli indragna i dina obelagda konspirationsteorier.