2026-03-03, 05:01
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamby
Själv vet jag att hon tar både mediciner och tar avstånd från SD/Putin och allt annat dravel du nämner och kan tänka sig åka till hemlandet om det hade stabiliserat sig där. Du tror på all efterbliven skit du läser på nätet och vet inte hur människan är i verkligheten. Så är det med många av er illvilliga mongon på Flashback. Det roliga är att jag vet exakt facit medan du sitter och gissar.

Det är ju hon själv som har skrivit och delat en massa efterbliven skit på nätet.

Så varför har hon skrivit och delat det hon gjort på FB?

Jag gissar inte. Jag vet vad hon skrivit och delat.

Citat:
Självklart och jag håller med. Tror hon har mycket hat inom sig och bordelinestörning kombinerat med sociopati. En person som trotsar regler och gör som hon vill är bortom räddning och psykiskt sjuk på mer än ett sätt.

Du känner henne alltså?
Senast redigerad av smokeonthewater 2026-03-03 kl. 05:35.
Citera
2026-03-03, 05:07
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Du får väl citera vad hon sagt hellre än bara vagt hänvisa till det. Mycket lär vara borttaget så hur ska man veta vad du menar? Meningslöst diskutera utan citat. Alla uppfattar textsnuttar olika.

Undrar om sjukhuset skyndade avskeda henne innan tjänstemannaansvaret förväntas återinföras? Så att sjukhuset slipper undan straff och avsked för egen del för ett möjligtvis tvivelaktigt avsked.

Måste vara i sjukhusets egenintresse att hitta en syndabock så att de inte ser inkompetenta ut.

Jag har citerat vad hon skrivit tidigare i tråden. Jag kan inte rå för att du inte hänger med.

Det fetade: vad betyder det ens?
Citera
2026-03-03, 07:57
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det fetade: vad betyder det ens?
Om tjänstemannaansvar återinförs skulle t ex ett felaktigt avskedande kunna straffas. Det är på tal att återinföra det från 3 juli i år. Då blir det större konsekvenser för felaktigt myndighetsutövande.
Pressmeddelande från Justitiedepartementet

Regeringen föreslår utökat tjänstemannaansvar

Publicerad 03 februari 2026

För att skärpa det straffrättsliga tjänstemannaansvaret föreslår regeringen i en lagrådsremiss att ett nytt brott ska införas, missbruk av offentlig ställning, och att minimistraffet för grovt tjänstefel ska höjas.
Ett par veckor efter detta pressmeddelande sparkades undersköterskan.

https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2026/02/regeringen-foreslar-utokat-tjanstemannaansvar/
Citera
2026-03-03, 10:39
Avslutad
Citat:
Det är ju hon själv som har skrivit och delat en massa efterbliven skit på nätet.

Så varför har hon skrivit och delat det hon gjort på FB?

Jag gissar inte. Jag vet vad hon skrivit och delat.

Du känner henne alltså?
Jag vet vad hon står för i verkligheten till skillnad från dig. Fejsbook och sånt skit är ingen verklighet och alla lever inte som de lär.
Citera
2026-03-03, 16:56
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Om tjänstemannaansvar återinförs skulle t ex ett felaktigt avskedande kunna straffas. Det är på tal att återinföra det från 3 juli i år. Då blir det större konsekvenser för felaktigt myndighetsutövande.
Pressmeddelande från Justitiedepartementet

Regeringen föreslår utökat tjänstemannaansvar

Publicerad 03 februari 2026

För att skärpa det straffrättsliga tjänstemannaansvaret föreslår regeringen i en lagrådsremiss att ett nytt brott ska införas, missbruk av offentlig ställning, och att minimistraffet för grovt tjänstefel ska höjas.
Ett par veckor efter detta pressmeddelande sparkades undersköterskan.

https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2026/02/regeringen-foreslar-utokat-tjanstemannaansvar/

Citat:
Så att sjukhuset slipper undan straff och avsked för egen del

Sjukhuset slipper undan straff och avsked för egen del?

Avsked av vem? Ska sjukhuset avskedas?
Senast redigerad av smokeonthewater 2026-03-03 kl. 17:01.
Citera
2026-03-03, 16:59
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Jag vet vad hon står för i verkligheten till skillnad från dig. Fejsbook och sånt skit är ingen verklighet och alla lever inte som de lär.

Vet du om hon är skyldig till förgiftningarna av kollegorna?
Citera
2026-03-03, 19:48
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Sjukhuset slipper undan straff och avsked för egen del?

Avsked av vem? Ska sjukhuset avskedas?
Gör dig inte dum, någon måste ansvara för det beslutet. Vet faktiskt inte vem eller vilka på ett så stort sjukhus, men det vet väl de som var delaktiga.

Kanske någon som inte gillar iranier?
Citera
2026-03-04, 17:20
Avslutad
Citat:
Vet du om hon är skyldig till förgiftningarna av kollegorna?
Till tusen procent säker att hon inte gjort det och att något sånt inte hänt som varit avsiktligt. Garanterar dig detta. Kom ihåg var du läste det först.

Åklagaren måste driva det för att framställa sig själv duktig men om bevisningen två veckor senare är dålig så är den sällan bättre med tiden. För det finns inget.
Citera
2026-03-05, 04:31
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Till tusen procent säker att hon inte gjort det och att något sånt inte hänt som varit avsiktligt. Garanterar dig detta. Kom ihåg var du läste det först.

Åklagaren måste driva det för att framställa sig själv duktig men om bevisningen två veckor senare är dålig så är den sällan bättre med tiden. För det finns inget.

Så vad tror hon har hänt?
Citera
2026-03-05, 18:14
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Åklagarmyndigheten verkar inte ha publicerat något om fallet sedan 15 december, så Emma Häggström letar väl fortfarande förtvivlat efter bevis. Undrar om hon fortfarande är lika trosviss som hon var då? Domstolen verkade inte hålla med henne.

https://www.aklagare.se/for-media/pressmeddelanden/2025/december/aklagares-tillganglighet-i-arende-om-forgiftning-pa-sjukhus/
Citera
2026-03-08, 07:20
Avslutad
Citat:
Arbetsplatsen har velat få bort henne på misstänkta stölder (enligt media) men har inga bevis och denna förgiftning är mest påhittad pga en redan giftig arbetsplats med mycket kärringkackel, narcissism, sociopati och psykisk ohälsa. Avskedan är felaktig om inga bevis finns så hon bör få grovt skadestånd.
Citera
2026-03-13, 20:46
Medlem
Citat:
Arbetsplatsen har velat få bort henne på misstänkta stölder (enligt media) men har inga bevis och denna förgiftning är mest påhittad pga en redan giftig arbetsplats med mycket kärringkackel, narcissism, sociopati och psykisk ohälsa. Avskedan är felaktig om inga bevis finns så hon bör få grovt skadestånd.

Vad har du för bevis på detta? Hur kan du vara så säker på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in