Citat:
Ursprungligen postat av
Palkranen
Jag kanske får revidera mitt inlägg och kritik en smula. UD hade tydligen inte avrått folk att resa till regionen förrän ganska sent. Typ rätt sent innan attacken. Kan inte alla detaljer. Men jag tycker ändå att folk ska vara medvetna var Dubai ligger i förhållande till Iran. Jag kan förstå att det kan bli problem att avboka en resa till Dubai som du bokade för 6-12 mån sedan och UD inte avråder resa. Då krånglar garanterat researrangören om du vill avboka tätt inpå avresedatum. UD kanske borde vara mer vakna? Folk borde också vara mer vakna!
Reflektering: Vad är så jävla bra med Dubai? Ingenting enligt mig! En massa svindyra lyxhotell utkastade i öknen. Sen då? Är bara gangstawannabies och WT som vill åka dit! Töntar! Nån släkting till mig som varit i Dubai frågade mig om jag varit där. Ungefär som att alla har varit i Dubai. Lika med Thailand. Bara töntigt sitta minst 15 timmar i ett flygplan för fucking Thailand. Som nån skrev; UD är ingen resebyrå!
Sedan bör ju människor faktiskt ta och läsa på lite om islam, dess historia, hur dagens länder med islam som statsreligion eller muslimsk majoritet fungerar. Religionen har varit i konflikt med andra religioner, med ateister och inbördes under hela dess existens. Det är fan ofattbart att man kan vara så korkad att man väljer att bosätta sig i Mellanöstern, såvida man inte kommer därifrån från början och bara utnyttjar Sverige som en bankomat.