2026-03-04, 14:25
Medlem
solstrålars avatar
Alla andra bilar ute i trafiken jag ser gör det. Själv är den fula klisterremsan från senaste bilhandlaren det första jag tar bort på en ny bil.

Alltså den luffiga reklamremsan strax under registreringsskylten som säger "Abbes Bilar" eller "KAMUX KAMUX KAMUX" eller varför inte "Bögnissedals Motorfordon & Lyftkranar AB" under regnumret. Varför ha denna klisterremsa kvar?

Varför kör ni runt med denna reklamremsan kvar på registreringsskylten år ut och år in? Tror ni att ni får något betalt av bilfirman för denna reklam? För det får ni inte. Inte heller ser det fint ut. Det ser för jävligt ut.

I år efter år kör folk runt med reklamremsorna på sina bilar. Skulle uppskatta att 99.9% och alla i denna tråd gör detta.

Men varför?! Gillar ni att ha en ful reklamremsa på bilen? Använder ni heller inte adblocker i era webbläsare? Slår ni på TVn precis när reklamen börjar?

Jag förstår inte.
Citera
2026-03-04, 14:38
Medlem
Biggedys avatar
För att jag inte bryr mig.
Citera
2026-03-04, 14:38
Medlem
Onanikrems avatar
"Din dotter ligger silvertejpad i mitt bagage" står det på min.

Nä, ärligt har jag ingen remsa alls, antar förra ägaren tog bort den. Förra bilen ägnade jag en halvtimma av mitt liv åt att tvätta bort något märke för bilstereon/högtalarna från bakre sidorutan. De flesta tänker nog inte ens på regskyltens reklamsticker.
Citera
2026-03-04, 14:44
Medlem
DollarMakers avatar
Jag tog bort Porche Center nästan direkt.
Citera
2026-03-04, 14:49
Medlem
hockexs avatar
Tog bort min, när jag sedan lämnade in min på service satte de dit en ny, tog bort den med, och när jag lämnade in på ett annat ställe för att få en extra bilnyckel satte de dit en. Har gett upp nu, orkar inte bry mig längre
Citera
2026-03-04, 14:59
Medlem
ABBORREs avatar
Dag ett tog jag bort Koenigsegg.

Vill absolut inte göra någon reklam.

Man undrar lite vad är det för folk som inte tar bort det
Citera
2026-03-04, 15:16
Medlem
NyaHenriksss avatar
Jag skrapade bort teklamtexten med ett rakblad och skrev ut följande med Dymo.
”Endast jag har rätt på Flashback”
Citera
2026-03-04, 15:32
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Alla andra bilar ute i trafiken jag ser gör det. Själv är den fula klisterremsan från senaste bilhandlaren det första jag tar bort på en ny bil.

Alltså den luffiga reklamremsan strax under registreringsskylten som säger "Abbes Bilar" eller "KAMUX KAMUX KAMUX" eller varför inte "Bögnissedals Motorfordon & Lyftkranar AB" under regnumret. Varför ha denna klisterremsa kvar?

Varför kör ni runt med denna reklamremsan kvar på registreringsskylten år ut och år in? Tror ni att ni får något betalt av bilfirman för denna reklam? För det får ni inte. Inte heller ser det fint ut. Det ser för jävligt ut.

I år efter år kör folk runt med reklamremsorna på sina bilar. Skulle uppskatta att 99.9% och alla i denna tråd gör detta.

Men varför?! Gillar ni att ha en ful reklamremsa på bilen? Använder ni heller inte adblocker i era webbläsare? Slår ni på TVn precis när reklamen börjar?

Jag förstår inte.
På min står det "Bilia" och den får vara kvar för de gjorde en mycket bra affär för mig och stolt ägare av en bil därifrån. Dessutom ställt upp bra efter affären var genomförd. Jag sålde min egna bil privat och gick snabbare än planerat och fick då utan kostnad låna en bil av dem drygt en vecka. Nej de blåste inte mig på mycket pengar men en jäkligt bra försäljare som förstod sig på kundrelationer.
Han är idag lycklig pensionär och sålde jäkligt många bilar genom bra relationer fick han bra reklam.
Citera
2026-03-04, 16:32
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Den får vara kvar.
Bilen är från början såld i en helt annan landsända, och det är lite kul.
Citera
2026-03-04, 16:37
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Dag ett tog jag bort Koenigsegg.

Har aldrig sett en sådan skylt med texten Koenigsegg. Jag tror du ljuger.
Citera
2026-03-04, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar

Jag förstår inte.

Finns det någon som läser den remsan och kommer på att jag måste åka till det företaget vilket det nu är och köpa en ny bil?
Går det ens se vad där står om man sitter i bilen bakom?
Citera
2026-03-04, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DollarMaker
Jag tog bort Porche Center nästan direkt.

Det gjorde du rätt i, eftersom Porsche var felstavat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in