2026-03-03, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SyltaTarzan
Jag sätter en slant på att även ”offren” a.k.a snorungarna är alldeles jättesvenska. Baserat på empiri av att vara föremål för dylika ”brott”.
Nej , Det är blatteungar med stor säkerhet , skönt att dom ska utvisas så slipper äldre människor bli trakasserade.
Citera
2026-03-03, 23:19
Medlem
Oavsett inblandade etniciteter tycker jag att straffet är alldeles för högt. Ser ofta de som har gjort värre saker, t.ex. faktiskt skadat andra, som slipper undan med böter och/eller villkorligt.

Undrar om det relativt höga straffet beror på att det var stackars baarn som drabbades. Eller, "drabbades". Till skillnad från tanten då, som alltså skulle bara leva med störningarna.

Hoppas att det överklagas till förhoppningsvis vettigare hovrätt.
Citera
2026-03-03, 23:33
Medlem
Sinraths avatar
Dom utelämnar det viktigaste som vanligt med sina clickbait titlar.
Det är ytterst liten chans att detta var ett eller några tillfällen samma dag när tanten fick nog och drog fram en puffra.
Förmodligen har ungjävlarna trakasserat tanten en längre tid och trappat upp sina "spratt". Polisen hinner inte göra ett skit innan ungarna är borta, om dom bemödar sig komma. Tanten känner sig handfallen och orkar till slut inte mer när ingen kan hjälpa henne och ungarna vägrar lyssna.

Tankarna går till mannen som sköt ut i mörkret efter en lång tids trakasserier av ungdomar på mopeder och sänkte en av ungdomarna. Troligen ett scenario som var några nivåer värre men man ska inte underskatta den terror som offren kan utsättas för om dom känner sig sårbara under en längre tid.

Om jag inte missat målet helt åt helvete så verkar det ganska överdrivet att sätta henne i finkan. Det borde finnas förmildrande omständigheter.
Citera
2026-03-03, 23:36
Medlem
En sak som alla verkar glömt.

Hur kommer det sig att en 70-årig kärring har tillgång till en revolver?
Senast redigerad av buffalo3tys 2026-03-03 kl. 23:54.
Citera
2026-03-04, 00:10
Medlem
LittleFishs avatar
En pistol är lite överdrivet i svensk kontext. Bra jävla drag i kärringen måste man säga ändå.
Men ett vanligt baseballträ med spikar i är mer svennebanan om du frågar mig. Hittar man inte det går kökskniven alltid hem. Lätt till hands.
Senast redigerad av LittleFish 2026-03-04 kl. 00:12.
Citera
2026-03-04, 00:14
Medlem
LittleFishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoForBroke
Oavsett inblandade etniciteter tycker jag att straffet är alldeles för högt. Ser ofta de som har gjort värre saker, t.ex. faktiskt skadat andra, som slipper undan med böter och/eller villkorligt.

Undrar om det relativt höga straffet beror på att det var stackars baarn som drabbades. Eller, "drabbades". Till skillnad från tanten då, som alltså skulle bara leva med störningarna.

Hoppas att det överklagas till förhoppningsvis vettigare hovrätt.
Du bygger argumentet på att svensk domstol skulle vara opartisk vilket den verkligen inte är. En svensk kommer aldrig att få en rättvis dom för tex ett våldsbrott eller dylikt då alla domstolar är kapade av radikalvänstern.
Citera
2026-03-04, 00:20
Medlem
HerrTragisks avatar
Straffet låter för strängt. Jag tror det omvandlas till fotboja i hovrätten.
Citera
2026-03-04, 00:51
Medlem
Tanten borde gå fri, ”barnen”/deras föräldrar borde åka dit för hemfridsbrott eller ofredande samt betala skadestånd.
Citera
2026-03-04, 03:23
Medlem
Typiskt Sverige.

Skydda förövarna och terrorisera offret.

Heja !!
Citera
2026-03-04, 05:31
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tktrx83
Vad är ni för förbannade verklighetsförnekare?
Tro mig jag är den förste att beskylla negersvinen men i dessa fall är det väldigt sällan dem.
Svensk, motorburen inavel däremot älskar denna typen av hyss. Bor själv i södra Skåne och vet föt ett faktum
Hos en bekant tände de eld på en "Julkrans" hon hade på dörren innan de ringde på. Skitungar i 10årsåldern och inga "Kalles kaviar" där... Räcker med att du sagt till dem en gång att inte kasta sten eller skräpa ned så hämnas de. Var inte negrer det var arab-yngel.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-03-04 kl. 05:33.
Citera
2026-03-04, 05:35
Medlem
ReijoHervonens avatar
Lagen är dålig här. Man borde ha rätt att försvara sitt hem.
Citera
2026-03-04, 05:50
Medlem
Hade hon ens licens på pistolen?
Grovt vapenbrott är väl minst 2 år i finkan.

För innehav av en skarp pistol krävs aktivt tävlande, eller jaktlicens för tex grytpistol.
Jag tvivlar på att damen hade licens på vapnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in