2026-03-03, 22:26
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Ja, målen han hade verkade vara för högt uppsatta. Det som för andra skulle vara bara "drömmar", det var verkliga mål för honom.

Han försökte kidnappa en 11-årig flicka mitt på dagen, som smet genom att öppna bildörren och dra.
Citera
2026-03-03, 22:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Han fastnade här och utvecklades aldrig.

https://www.facebook.com/photo?fbid=1263030633508

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1178314595660

Och då tycker jag att det är så oändligt sorgligt allt.
Hur kunde det gå till dessa perversiteter och detta vidriga mord?
Citera
2026-03-03, 22:34
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Och då tycker jag att det är så oändligt sorgligt allt.
Hur kunde det gå till dessa perversiteter och detta vidriga mord?

Pappan kanske var våldsam suput som slog och pillade på honom? Lär väl komma fram att det finns ett bagage och en fysisk hjärnskada på pojken. Han är ju "frisk" från psykiska sjukdomar enligt utredning, lite som bögmördaren Netflix nyss gjorde en serie om.

Sorgligt är väl bara förnamnet.
Citera
2026-03-03, 22:45
Medlem
Citat:
Riktigt märkligt att behöva skriva att offret ska vara kvinna, "och att det skulle ske ”långt bort”".

Måste han hålla ordning på sina tankar genom att skriva ner sådant?

Långt bort för honom översatt är kanske så ödsligt som möjligt, lång väg för ev.polisutryckning. Underlätta planen och undkomma.
Så fantastiskt i detta med snabbtänkta föräldrar och anhöriga (Robins dna) som följde sin magkänsla och snabbt agerade.
Citera
2026-03-03, 22:55
Medlem
Citat:
Vilken väg tänkte du på?

Jag har knatat runt lite och är osäker, men tror att det enbart finns en ingång till pendeltågstationen? Man borde kunna komma in från centrumsidan också, men hittar ingen sådan ingån. Kanske går det inte att gå där med Goggle Maps.

https://www.google.com/maps/place/Talls%C3%A4trav%C3%A4gen,+R%C3%B6nninge/@59.1931934,17.7490719,3a,75y,295.3h,90.42t/data=!3m7!1e1!3m5!1sviP3WCaYDO0bFPczDju4zQ!2e0!6sh ttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1 %2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D9 00%26h%3D600%26pitch%3D-0.4150370006887272%26panoi d%3DviP3WCaYDO0bFPczDju4zQ%26yaw%3D295.29793781636 494!7i16384!8i8192!4m6!3m5!1s0x465f7284e625cf39:0x 33c2ffe97d88cb4!8m2!3d59.1919634!4d17.7351828!16s% 2Fg%2F1tgwqwsg?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI2MDIyNS4wIKXM DSoASAFQAw%3D%3D

På vänster sida om ingången kan man se en liten genväg som går parallellt med spåren till Tallsätravägen. Den ser väldigt ödslig ut.

Jag tror att Robin valt noga ut ett ställe för att kunna överfalla på. Ett ställe där han vet att unga tjejer går sent på natten, som är ödsligt, lätt att ställa sig gömd, slå till, dra in, rivstarta. Lätt komma därifrån.

Stället är noga utvalt och han kan också stå undanskymd i buskagen.

Det kan nog stämma, så svårt att se riktigt utifrån endast de bilder jag hittat, men ser ut som nån väg ovanför perrongen som leder till bostad/bostadsområde med liten parkeringsplan el likn lite högre än platån. Men det du säger är en mycket trolig teori.
Citera
2026-03-03, 23:38
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galafeber
Det kan nog stämma, så svårt att se riktigt utifrån endast de bilder jag hittat, men ser ut som nån väg ovanför perrongen som leder till bostad/bostadsområde med liten parkeringsplan el likn lite högre än platån. Men det du säger är en mycket trolig teori.

Med tanke på alla fönster och husen längre upp på vägen som vätter ner där så är platsen usel. Men han hade väl "tur" och det var sent så många sov. Stämmer det att han försökt tidigare också så var nog detta mer stundens ingivelse med tanke på bilspår, buntband och hennes hörlurar kvar på platsen. Slump och "tur" för missfostret att han lyckades med sin "plan".
Sen är han ju en man och storlek större, för han kommer ju aldrig att lyckas slå tillbaka när någon gorilla väl väljer att slå på fanskapet senare på kåken. Hoppas att tänder flyger.
Citera
2026-03-04, 00:14
Medlem
Citat:
Med tanke på alla fönster och husen längre upp på vägen som vätter ner där så är platsen usel. Men han hade väl "tur" och det var sent så många sov. Stämmer det att han försökt tidigare också så var nog detta mer stundens ingivelse med tanke på bilspår, buntband och hennes hörlurar kvar på platsen. Slump och "tur" för missfostret att han lyckades med sin "plan".
Sen är han ju en man och storlek större, för han kommer ju aldrig att lyckas slå tillbaka när någon gorilla väl väljer att slå på fanskapet senare på kåken. Hoppas att tänder flyger.

Tänker snarare på att han stod med bilen parkerad där i utgångsläge och rekade vem som klev av tågen. Det finns en bättre bild såg jag nu från tidningen Mitt i Stockholm från Rönninges Perrong, bilar som står parkerad liten bit till vänster om perrongen har en klar öppen sikt framåt vad som händer på perrongen. Såg han My på det viset först kunde han sen lätt köra runt perrongen till nedsidan och vänta där tågpassagerare sen passerar ut på vägar.
Citera
2026-03-04, 00:24
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Tänker snarare på att han stod med bilen parkerad där i utgångsläge och rekade vem som klev av tågen. Det finns en bättre bild såg jag nu från tidningen Mitt i Stockholm från Rönninges Perrong, bilar som står parkerad liten bit till vänster om perrongen har en klar öppen sikt framåt vad som händer på perrongen. Såg han My på det viset först kunde han sen lätt köra runt perrongen till nedsidan och vänta där tågpassagerare sen passerar ut på vägar.

Jag tror att han passerade och slog till.

Du tänker att han stått på perrongen och inväntat, sen kört efter henne bakifrån, ner under spåret och ut på Tallsätravägen fram till pumpstationen?
Citera
2026-03-04, 00:45
Medlem
Citat:
Jag tror att han passerade och slog till.

Du tänker att han stått på perrongen och inväntat, sen kört efter henne bakifrån, ner under spåret och ut på Tallsätravägen fram till pumpstationen?

Ja precis min tanke, kan inte hur vägarna ser ut, vet inte hur länge det kan ta köra runt men borde inte vara allt för länge. Kunde spara en del tid och energi hinna se uppifrån först.
Citera
2026-03-04, 02:19
Medlem
StartGenealogys avatar
Citat:
Ja precis min tanke, kan inte hur vägarna ser ut, vet inte hur länge det kan ta köra runt men borde inte vara allt för länge. Kunde spara en del tid och energi hinna se uppifrån först.
Om han stått på parkeringen mitt emot perrongen för att se dom som går av, så hinner han köra därifrån och till pumphuset, men då är frågan visste han att vem My var och vilket håll hon skulle gå från stationen?

Han väntade nog på parkeringen tills han såg att My inte kom upp på hans sida och sedan åkte snabbt runt till andra sidan och såg att My valt att gå parallellt med spåret och när han kom fram genom tunneln under tågspåret så såg han att My gick mot pumphuset och då kom i kapp.
Senast redigerad av StartGenealogy 2026-03-04 kl. 03:04.
Citera
2026-03-04, 02:26
Medlem
-GGs avatar
Pedofiler är ofta känslomässigt och mentalt undervecklade.

Denne mupp skiljer inte ut sig. Han har helt klart överskattat sin förmåga och sitt intellekt.
Citera
2026-03-04, 03:02
Medlem
StartGenealogys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
(....) Han hade av nån anledning skrivit ner på en lapp att offret skulle vara kvinna och hur hon skulle se ut. (....)

Poängen med att skriva ned det bör vara något annat, än att han skulle behöva en kom ihåg lista på valet av offer.

Det kan ju vara för att maska att han på något sätt faktiskt hade valt ut just My i förväg via sociala medier eller pedofiler och sexförbrytare som tipsat varann om potentiella offer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in