2026-03-03, 22:38
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Der är Kristersson som är idioten och alla hans anhängare. Sanningen är att Sveriges statskassa är typ urtömd pga alla skattesänkningar för han och sina gelikar.
Jaha så statskassan bör avsätta pengar för att ta hem idioter som åker på semester?
E-type har väl inkomst så det räcker till alternativ hemresa?

Hej UD kan ni fixa några bussar eller taxi åt oss för det blev krig här just nu när vi skulle bada och min man Olle har beställt in en öl som inte blir serverad, utan det smäller och låter konstigt typ raketer på nyårsaftonen hemma i byn.
skicka sms när ni löst vår hemresa tack, jag har ju en utbildning och arbete hemma som väntar på mig.
Jo sen tror jag inte alla på den där ud svensklistan är födda för att stå på skidor, så ni får ju prioritera lite.
Jävlar vad det smäller nu, och ni gör inget för oss Svenskar!
Citera
2026-03-03, 22:38
Medlem
Citat:
Det finns flygplatser i tex Saudiarabien eller Oman bara att skicka flyg dit och ta hem folk .
Ja men varför tar inte folk buss eller taxi eller tåg dit då och flyger hem?
Citera
2026-03-03, 22:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TordNyman
Ja men varför tar inte folk buss eller taxi eller tåg dit då och flyger hem?
Kräva väl visum till Saudiarabien.
Citera
2026-03-03, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Han åkte ner innan det ens var någon evakuering. Det var inget alls bråk då.
Ja ok om det var innan eskaleringen så kan jag köpa det
Citera
2026-03-03, 22:41
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Flera europeiska länder har börjat evakuera sina medborgare från Mellanöstern men inte Sverige. Hade vi haft en S-ledd regering hade en evakuering redan påbörjats. Kristersson och hans regering kommer få en fin baksmälla detta valår.

https://www.sverigesradio.se/artikel/flera-europeiska-lander-evakuerar-men-inte-sverige
Citera
2026-03-03, 22:42
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Det finns flygplatser i tex Saudiarabien eller Oman bara att skicka flyg dit och ta hem folk .
Det tror du är gjort i en handvändning?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Så att om ett land ligger i ett krig med ett grannland gör bara att det är farligt nära gränsen?
Ingen ökad risk för terror i övriga delar? Det small ju bra i Bangkok 2015?

Tror med den här naiva inställningen bland svenskar så är det inte sista gången vi ser liknande snyftreportage. 😔

Nu var det ju UDs avrådan vi diskuterade dock. Den hade du missförstått eller överdrivit rejält. Erkänn att du hade fel och gå vidare.

Bangkok 2015? En bomb gick av? Terrorism? Ja det har ju aldrig skett någon annanstans. Men visst vi tar en isolerad händelse för 11 år sedan och avråder folk att resa dit idag. Antar Boston är uteslutet pga bombningen av marathonet? New York pga 9/11. Nice pga lastbilen 2016. Gå inte utomhus om du bor i Sverige, det var en tok i lastbil här 2017 och en dåre som sprängde sig själv några år innan. Örebro gick en man loss med vapen på en skola.

GÅ FÖR FAN INTE UTANFÖR DÖRREN.

Du hör ju hur tramsigt det blir.
Senast redigerad av kalleboool 2026-03-03 kl. 22:46.
Citera
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Han åkte ner innan det ens var någon evakuering. Det var inget alls bråk då.

..och åsnan läser inga nyheter eller ser på tv, kollar sociala medier eller pratar med folk eller typ, INFORMERAR SIG?
Citera
2026-03-03, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceGayAndSunshine
Viss skillnad på att satsa allt man har kontra att ställa in en resa, tycker du inte? För mig räcker det med säg 5% risk att det blir krig för att jag ska vilja undvika det området. För att satsa allt jag äger och har så behövs det snarare en 99,9999% chans.

Som sagt väldigt enkelt att säga "vad var det jag sa" i efterhand utan att ha behövt nämna något innan.

Ord som "tydliga tecken" och "naturligtvis" är kanske inte lämpliga om vi snackar 1 på 20.
Senast redigerad av kalleboool 2026-03-03 kl. 22:48.
Citera
2026-03-03, 22:44
Medlem
Citat:
Flera europeiska länder har börjat evakuera sina medborgare från Mellanöstern men inte Sverige. Hade vi haft en S-ledd regering hade en evakuering redan påbörjats. Kristersson och hans regering kommer få en fin baksmälla detta valår.

https://www.sverigesradio.se/artikel/flera-europeiska-lander-evakuerar-men-inte-sverige
Men vad är det inte du får in i huvudet, har man satt sig i denna uppenbara situation så får man fan ta sig ur den också... Jag vägrar betala för några kändisar och influencers samt lyx turister som inte kan ta sig hem... Ja jag skiter i om de dör är också, fullständigt
Citera
2026-03-03, 22:44
Medlem
Citat:

Som under Tsunamin då?, jag befann mig själv på Pearl hotel i Phuket...
Citera
2026-03-03, 22:48
Medlem
flugornass avatar
När blev UD en resebyrå?
Det är beklämmande att vi har uppenbarligen Svenskar som tror att UD har koll på " att nu jävlar smäller det och vi fixar bussar och taxi som tar er genom halva mellan öster så kan ni flyga hem via Indien, ta en kopp kaffe på flygplatsen vi ordnar så ni kommer hem.
Ja men jag måste vara på jobbet redan igår betalar ni ut någon typ av ersättning mu?
För det fanns ju ingen information om att det fanns riska med mellan landningar, nu får ni skärpa er jag är Svensk och kan inte tänka på allt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in