2026-03-03, 17:22
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Ja men övriga är tillbaka efter sjukdom förutom Anger:
Beror på vad man menar med alla, Burman fortsatt försvunnen

Vad gäller landslaget till nästa säsong: som det sett nu borde väl Anger bli ensam herre i A-landslaget
Citera
2026-03-03, 17:34
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
De lopp hon genomfört håller ändå rätt hög nivå, vilket talar emot att hon tränat alldeles för hårt (Flugan led ju dessutom av undernäring, skulle det vara nåt liknande på Emma menar du?). Anger är väl den enda på herrsidan med bättre resultat den här vintern, resten av herrarna är hon klart bättre än.

Håller inte riktigt med om det. Man kan träna för hårt utan att det nödvändigtvis betyder att man tappar mycket av det man byggt upp. Det räcker med att några % av prestationsförmågan försvinner för att det ska ge utslag på så vis att topplaceringar uteblir. Då menar jag vinster, pallplaceringar osv.

Nej jag tänker inte på näringsbrist. Jag tror helt enkelt bara att hon kört för hårt under en längre tid.
Men sen kan jag ju inte veta statusen kring hennes värden som så.
Citera
2026-03-03, 17:41
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Bra av Ebba att hellre köra 50km intervallstart än avslagen 10km i VC. Blir kul att se.

Äbba går sin egen väg, utmärkt.

https://www.svt.se/sport/langdskidor/ebba-andersson-om-knaskadan-och-langloppstraningen

Citat:
Andersson valde bort landslagets höghöjdsläger i Lavazé. Istället skall hon närmaste tiden träna en hel del med Ski Classics-laget Team Engcon. Laget hon körde och vann för i vinterns två sista tävlingar.

– Jag tror att vi har mycket att vinna på att nyttja varandras styrkor. Så klart är jag lite lockad av enskilda långloppstävlingar, men jag är inte beredd att ge upp den traditionella skidåkningen till förmån för långlopp på heltid. Sen får vi se om det är något jag vill göra i ännu högre grad senare i min karriär.

Förhoppningsvis kör både hon och Frida Holmenkollens femmil i fri stil den 14:e mars.
Citera
2026-03-03, 17:50
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Håller inte riktigt med om det. Man kan träna för hårt utan att det nödvändigtvis betyder att man tappar mycket av det man byggt upp. Det räcker med att några % av prestationsförmågan försvinner för att det ska ge utslag på så vis att topplaceringar uteblir. Då menar jag vinster, pallplaceringar osv.

Nej jag tänker inte på näringsbrist. Jag tror helt enkelt bara att hon kört för hårt under en längre tid.
Men sen kan jag ju inte veta statusen kring hennes värden som så.
Fas så mycket sämre har hon inte blivit, henneFIS poäng på distans är de bästa nånsin. Mest att hon blivit sämre på sprintkval och ger ett allmänt osäkert/instabilt intryck. Att hon själv inte insåg efter tds att hon åkte till OS som reserv är rätt märkligt, men Byströms kommunikation kan ju ha gett felaktiga förhoppningar
Citera
2026-03-03, 18:34
Medlem
katws avatar
Citat:

Vad gäller landslaget till nästa säsong: som det sett nu borde väl Anger bli ensam herre i A-landslaget

Burman har jag räknat bort för resten av säsongen (och karriären?)
Citera
2026-03-03, 18:40
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Att hon själv inte insåg efter tds att hon åkte till OS som reserv är rätt märkligt, men Byströms kommunikation kan ju ha gett felaktiga förhoppningar

Nja, hon blev ju ändå sjuk och missade sprinten i val di fiemme. Då tror jag mer på ytterst bristande kommunikation. Det är väl klart man hoppas in i det sista så länge inget annat kommunicerats
Citera
2026-03-03, 18:47
Medlem
Citat:

Anger, Poromaa, Gisselman, Berglund
Grahn, Myhlback, Bergström, Pettersson

Det är en bra och framtidsinriktad trupp att arbeta med. Gärna med nya (norska) tränare
Citera
2026-03-03, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Nja, hon blev ju ändå sjuk och missade sprinten i val di fiemme. Då tror jag mer på ytterst bristande kommunikation. Det är väl klart man hoppas in i det sista så länge inget annat kommunicerats
Kan inte vara bra för gruppdynamiken att de uttagna vet men inte övriga. Då ”vet” man ju nästa gång fast ingen har sagt något.
Citera
2026-03-03, 19:48
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Burman har jag räknat bort för resten av säsongen (och karriären?)
Jag också, även Oskar Svensson har jag räknat bort, men bägge lär väl göra ett sista desperat försök till Falun-VM
Citera
2026-03-03, 19:50
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnvedssonen
Anger, Poromaa, Gisselman, Berglund
Grahn, Myhlback, Bergström, Pettersson

Det är en bra och framtidsinriktad trupp att arbeta med. Gärna med nya (norska) tränare
Jo, fast de förtjänarinte en A-landslagsplats.
I så fall ska man samtidigt ta med fler damer - för märkligt att Moa Lundgren ska ha sämre förutsättningar än alla de herrarna. Man borde motivera henne att fortsätta till nästa OS då det blir lättare att ta en plats I laget
Citera
2026-03-03, 20:12
Medlem
Citat:
Jo, fast de förtjänarinte en A-landslagsplats.
I så fall ska man samtidigt ta med fler damer - för märkligt att Moa Lundgren ska ha sämre förutsättningar än alla de herrarna. Man borde motivera henne att fortsätta till nästa OS då det blir lättare att ta en plats I laget
Säger inte emot. Moa har dessutom tagit kliv den här säsongen. Så hennes borde det öppnas dörrar för.
Citera
2026-03-03, 20:33
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnvedssonen
Säger inte emot. Moa har dessutom tagit kliv den här säsongen. Så hennes borde det öppnas dörrar för.

Ja och i Lahtis får hon chansen i sprint eftersom Ribom bara kör 10 km i helgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in