2026-03-03, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeligaBritta
Detdär ska jag kolla in.. hoppas idioten är så sjuk att han behöver amputera båda benen. USh vad ohygienisk och äcklig han är. Önskar han all ohälsa. Synd att det är Jonna som råkar ut för alla hälsoproblem år efter år o inte han själv. Fruktansvärt orättvist.

Han har ju dock problem: i den här videon berättar han att han kommer dö tidigt vid 59:
https://youtube.com/shorts/sgFTEYfgOO0?si=ywN93keIrBob3Plj

Inte nog med att han inte tränat sen 2013. Han röker, dricker jättemycket energidryck, bytt vatten mot cola zero, skitkost, etc. Det berättar så mycket hur han är som person. De flesta som hade blivit så rika som han hade ätit gott och nyttigt och tagit hand om sig själva. Han väljer o äta köttbullar o makaroner varje dag o överlag springa snabbt mot döden. Han skiter i alla som inte är han och till och med i sig själv, det enda han bryr sig om är att synas. Likt Golum från sagan om ringen, hans ring är uppmärksamhet. Mat, familj, må bra, etc kvittar i hans värld. Go psykopatisk narcissist han är då…
Citera
2026-03-03, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamaduz
Vad syftar du på med "dessa wish-produktioner"? Den ska sändas 1 april tror jag, så det går inte säga något redan nu om hur välproducerat detta kommer bli, men enligt Joakim så kommer det vara hans största projekt.

Är det Spökjakt du syftar på med "wish-produktioner" eller något annat? Spökjakt har varit väldigt populärt bland många unga och även äldre.

Det ska bli väldigt intressant att se hans kommande Mördarna.

Spökjakt är otroligt populärt och det nya konceptet blir jättespännande att följa.
Citera
2026-03-03, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeligaBritta
Det skulle förbättra min dag och jag skulle sova Såå mycket bättre om nätterna med vetskapen av att JOCKIBOI blir cancelled och MEGA anmäld. Så JA snälla gör mig en tjänst.

Varför så stort hat mot honom?
Har du svårt att sova på nätterna pga honom ska du ju boka tid hos psykolog.
Citera
2026-03-03, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geiranger
Ja, man undrar ju verkligen vad Jocke har för hållhake på Camilla Gervide.

Hon verkar ju inte helt ointelligent, så något måste ju ligga bakom att hon väljer att smöra och hålla sig väl med honom.

Vad det än är hade det inte direkt gynnat Jockes varumärke att hänga ut eller stämma någon i dagsläget, så vad har hon att förlora egentligen?

Kan det vara så att hon tänker själv?
Kan det vara så att hon inte håller med dig och alla andra som i princip lever för att hata personer de inte känner?
Citera
2026-03-03, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Hur mycket betalar Jocke för det?

Om jag förstått det rätt samlar du information åt de som vill sätta åt Jocke.
Men varför inte fråga honom själv?
Varför letar du information här?
De flesta är ju inte helt sanningsenliga ändå.
Citera
2026-03-03, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Japp, dåren jockiboiii är ett DIREKT HOT MOT SAMHÄLLET. Han tror han är onåbar MEN han kommer snart bli varse om att så inte är fallet.

Intressant. Du menar vad?
Är det dokumentären som nyss började få komma ut?
Jag tror inte att den kommer att göra skillnad för Jocke alls om det nu är den du nästan kväver dig av skratt nu.
Citera
2026-03-03, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Kul att dom skaffat sig katt och tagit till sig en hemlös katt.
Hoppas det går bra med hunden.
Kan nog bli lite livat en tid.

Så himla fint. Jag blir alltid så glad när ett hemlöst djur får sitt eget hem och ingår i en familj 😻
Citera
2026-03-03, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Jag har alltid belägg för något jag påstår är sant och jag slänger aldrig in konstiga påståenden jag inte har belägg för. Det är förmodligen sunt att ifrågasätta men onödigt i detta fall.

400Ben kommer aldrig ändra åsikt om Jocke. Jag vet att 400Ben gör som Jocke vill för att hen är tvingad till det av Jocke för att hen erkänt det i pm. Jag vet också att hens bil blev vandaliserad samma dag Jocke hittade hen och hur trängd hen var när Jocke började hota med att producera en dokumentärserie om hen.

Jag vet att allt hen blivit anmodad att använda sitt förtroendekapital för att skicka spårlänkar till några användare innan det uppdagades att hen blivit korrupt. Sedan började hen hota användare. Allt hen skrivit efter att Jocke tog kontakt med hen är efter manus och jag vet att det var Jocke som som läckte till Anjo och inte Julia och att 400Ben ljög om att hen sett att det var Julia. Anjo visar allt detta i chatten. Jocke skickar allt han fått av Julia till Anjo.

Fyra dagar 400Ben ”hen kanske ändrade åsikt” skrev hen detta.

Du har inte bakgrunden till hur 400Ben kom att hata Joakim Lundell. 400Ben är Jockes största hatare sedan 2009. Otaliga gånger har hen skrivit att hen känt till Jocke innan Jockiboi-tiden och att hen träffat Jocke flera gånger IRL.

Poängen med mitt inlägg var att Jocke inte skyr några medel för att kontrollera narrativet, inte ens grova hot mot privatpersoner för att kunna anordna ett massivt desinformationsflöde som styr narrativet till hans fördel och att Jocke skyller ifrån sig på sina vänner.

400Ben 2019 om Jockiboi

Oj, du är inte lite besatt av denna 400Ben också. Inte bara Jocke. Det är lite obehagligt att läsa.
Citera
2026-03-03, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr-zeke
Jahopp, har inte läst hans inlägg, brukar inte engagera mig i enskilda konton, dels för att jag är fullt medveten om att det kan sitta vem som helst bakom kontot och dessutom att det genom åren har varit så många fb-konton som har blivit hackade och har tagits över av andra personer. Mitt egna konto t.ex., Reg: 2007-06-15, det var ju inte JAG personligen som registrerade detta konto.

Men grotta ned dig du i saken, och ja jag håller faktiskt med om att både Chrippa och Joakim visat tendenser att de vill hota enskilda till tystnad, t.ex. genom att hota outa identitet bakom flashback-konton, de är ju helt öppna med det så det är svårt att undgå?

Jag nöjer mig med att konstatera att så är saken, och bryr mig inte det minsta om vilka konton här som "ändrar åsikt" genom tiden. Jag antar att du inte gillar Joakim Lundell baserat på de få inlägg jag läst av dig? Tror du ens att jag skulle märka av om du helt plötsligt bara skrev positiva saker om Joakim här? Nä, jag skulle läsa innehållet i inläggen, jag sitter inte och håller minsta koll vilka konton som skriver inlägget, kanske håller de senaste kontona som jag interagert med i minnet och sedan glömmer jag av det. Mycket märkligt beteende att sitta och kartlägga enskilda flashback-konton och hur de beter sig "över tid". Så sjukt udda hobby.

Joakim styr och ställer och manipulerar, visst, det är ingen hemlighet, det förstår nog de flesta som tagit lite del av hans "livsresa" kantad av otaliga konflikter. Men jag tror fortfarande inte på att det är han själv, personligen, som sitter och kartlägger flashback-konton - det är en helt annan personlighetstyp som gör sånt, doldisar som sitter hemma ensamma och tycker det är avkopplande att i timtal sammanställa data och statistik och ditten och datten. Det är jag ganska säker på, men hur resultatet når Joakim är omöjligt att känna till, om det kanske kommer som "anonyma tips" till honom, eller om det är någon i Joakims kontaktnät, eller något annat.

Jag har läst mängder och åter mängder av inlägg men detta kan vara topp 10 av kloka inlägg. Väldigt insiktsfullt. Tack för motpolen i tråden.
Citera
2026-03-03, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Hade du varit engagerad och följt med i utvecklingen av Chrippa-tråden under ett par år så hade du varit medveten om den kartläggning av användare som skett där.

Men enbart av användare vars åsikt skiljer sig från det narrativ som Jocke anser ska råda.

Men mest är det användare som inte gillar Jocke som de försöker luska ut identiteten på.

Jag tog bort din sista mening eftersom det är väldigt nära outning.

Jag tror nog att de flesta som blir utsatta för en förtalskampanj utan dess like vill veta vilka de är. Det kan ju tex handla om att stämma civilrättsligt.

Jag har sett att det även sker på den sk andra sidan också. Inget konstigt alls oavsett vem det är som är utsatt.

Det är ju bara att tänka sig för vad man själv skriver
Citera
2026-03-03, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrbevling
Tragiskt att JL genom ett hotfullt besök, samtal eller sms kan få hans största hatare att vända så tvärt, av rädsla antar jag. Som sagt, rena gangstermetoderna.

Vad har du för belägg för det?
Kan det vara så att en person kan välja att ändra åsikt helt av sig själv?
Om ingen skulle ändra åsikt någon gång blir ju världen jättekonstig.
Varje människa har rätt att få ändra sig utan att bli stämplad som ett stycke kött som går att hota hit och dit.
Citera
2026-03-03, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skenninge
Båda dessa men speciellt Jocke utnyttjar personer en stund tills han sedan blir osams med dem eller bara ignorerar dem. De enda han haft kvar en längre tid är Danjal, Gustav och möjligtvis Nemo Hedén. Slår dock vad om att Jocke ignorerade Nemo när han var i drogträsket för att senare kanske till och med ta kontakt med Nemo när han drev en framgångsrik podd och blivit nykter.

Här är en lista som Jocke blivit osams med eller bara börjat ignorera:
Martin
Jonte Borg
Grannen Alex
Vlad Reiser (fjant)
Daniel Norlin
STHLM Panda (Olle o Konrad)
Tobias Erpewijk
Jonny
GMX
Joz
Samir Badran
Tova Helgesson
Chrille (inte hans bror) (med i spökjakter förr)
Partykungen-Niklas
Jerre
Sara
Saga

Jonte Borg?
Samir Badran?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem