Citat:
Ursprungligen postat av
Do1ores
Jag förstår skillnaden alldeles utmärkt. Frågan är om du förstår skillnaden mellan en analogi och ett resonemang.
Det framgår inte på något sätt att du gör det dock, men du har givetvis rätt till dina känslor.
Citat:
Mitt argument började (om du minns) med billiga masstillverkade missilplattformar och utvecklades till att handla om decoys, krigslist och rationell krigsekonomi, vilket är historiskt välbelagt. Du bemöter inget av det - och ditt missriktade försök till ironi landar därefter, milt uttryckt, platt. Jag ser självfallet skillnaden, frågan är om jag skulle göra det en mil upp i luften, stressad, med adrenalin forsande i systemet och algoritmbaserade målidentifieringssystem som enda stöd. Jag är inte så säker på det.
Vet inte riktigt om jag behöver bemöta dina substanslösa känslor och åsikter. några 100`000 lastbilar som byggt som till vapenplatformar finns naturligtvis inte.
Det är , hör och häpna, inte en tysk kejserlig soldat i en luftablong och med en telskopkikare som sköter målidentifiering....
Citat:
Sluga iranier bygger just dessa decoys för att göra den skillnaden osynlig i fält. Varför du ser en brist i mitt resonemang här kan jag inte riktigt svara på, däri ligger ju själva poängen. Så motfrågan du ställer bekräftar endast för mig att du inte bara missförstod det utan att du har genuina brister i läsförmåga och inte alls är den champion i "mönsterigenkänning" du tidigare utgav dig för att vara. Långtifrån.
Du är medveten om att dessa snickrande iranier är observerade redan när du röjer platsen för dina "decoys"? och att det inte är en tysk kejserlig soldat i en luftablong med en telskopkikare som sköter målidentifiering`?
Citat:
Med det sagt...efter ungefär 150 oneliners i den här tråden är det faktiskt svårt att avgöra om du missförstod mig medvetet eller inte. Klart är i alla fall att du är ute på ett eget litet jihad nu så jag tänker inte ställa mig i din väg och bli DDoS-attackad igen, så stick och brinn pissluffare.
så snabbt som du överger dina argument så är det naturligtvis svårt att veta varför "onliners" är en svaghet.
klarar inte dina fantsier ens den lättaste sammanstötnigen med verklighet, så kanske de inte är så bra fantasier bara?