Citat:
Bibeln är skriven av människor ja, men med gudomlig inspiration, så på sätt och vis skulle man kunna säga att du har rätt i hur du skrev att de skrev bibeln baserat på hur de uppfattade gud. "Innehåller felaktigheter" beror på hur man menar, en liknelse kan vara sann i och med vad den försöker förklara, även om själva liknelsen själv aldrig bokstavligen hände.
Om du hittade en enda sak som jag inte kunde förklara ur en kristen världsbild så skulle jag överge den världsbilden, men du verkar inte ha samma filosofi.
Du har inte kunnat förklara our lady of zeitoun, till exempel. Vi har hållit på med den djupt och du har inte kunnat ge en möjlig naturlig förklaring, du har försökt med verkligen allt, du har skrubbat igenom hela internet, gått till sida 583 på google, men inte hittat någonting som faktiskt håller. Där kan vi se att ditt förhållande till sanning är rubbat, du anpassar dig inte efter sanning, du anpassar sanningen efter dig själv. Det är den mest allvarliga bristen i tänkande som finns eftersom om blocket längst ner i tornet är fel så gör det hela resten av tornet vingligt.
https://www.chrisharrison.net/index.php/visualizations/BibleViz
Har du sett denna krossreferenskarta över bibeln? Den talar väl starkt emot att bibeln bara är en text som människor råkade skriva, och att det faktiskt finns någonting väldigt extraordinärt, om inte gudomligt med den? Försök att med en naturlig världsbild förklara varför bibeln har denna referensstruktur. Om du inte kan så är din världsbild fel.
Om du hittade en enda sak som jag inte kunde förklara ur en kristen världsbild så skulle jag överge den världsbilden, men du verkar inte ha samma filosofi.
Du har inte kunnat förklara our lady of zeitoun, till exempel. Vi har hållit på med den djupt och du har inte kunnat ge en möjlig naturlig förklaring, du har försökt med verkligen allt, du har skrubbat igenom hela internet, gått till sida 583 på google, men inte hittat någonting som faktiskt håller. Där kan vi se att ditt förhållande till sanning är rubbat, du anpassar dig inte efter sanning, du anpassar sanningen efter dig själv. Det är den mest allvarliga bristen i tänkande som finns eftersom om blocket längst ner i tornet är fel så gör det hela resten av tornet vingligt.
https://www.chrisharrison.net/index.php/visualizations/BibleViz
Har du sett denna krossreferenskarta över bibeln? Den talar väl starkt emot att bibeln bara är en text som människor råkade skriva, och att det faktiskt finns någonting väldigt extraordinärt, om inte gudomligt med den? Försök att med en naturlig världsbild förklara varför bibeln har denna referensstruktur. Om du inte kan så är din världsbild fel.
Varför behöver du ljuga så mycket?
Jag har upprepade gånger förklarat "our lady of zeitoun" och påpekat att min förklaring är den mest troliga just därför att det var förbjudet att undersäka fenomenet på plats, vilket alltså innebär att sådana undersökningar skulle ha visat att det var en illusion.
Annars så skulle ju kyrkan ha varit samarbetsvillig och öppen med att verkligen visa att det inte fanns något konstigt på taket.
Bara för att du inte accepterar den logiken så betyder det inte att jag "inte kunnat förklara our lady of zeitoun", så jag vet inte varför du behöver ljuga om det.
Tvärtom så har du inte alls kunnat visa att det senaste jag skrev om "our lady of zeitoun" inte skulle kunna vara korrekt.
Och korsreferenskartan är en annan dumhet som du tycker på något vis skulle bevisa något. Jag tycker snarare att det är helt naturligt att man hänvisar till äldre skrifter när man skriver nya för att "knyta ihop säcken" och visa att man inte avviker från tidigare texter i det man skriver. Så, jo, det skulle snarare vara konstigt om det inte fanns gott om korsreferenser. Man kan säkerligen göra likadant med Svea Rikes Lag med samma resultat eftersom varje ny lag som skrivs måste förhålla sig till de tidigare lagarna, vilket skapar tusentals korsreferenser.