2026-03-03, 09:24
Medlem
Driver idag ett byggbolag med ca 1 MSEK i omsättning och håller på att bygga upp en koncernstruktur med holdingbolag och planerat fastighetsbolag.

Behöver hjälp med hela upplägget: löpande bokföring, moms, bokslut, årsredovisning, 3:12, koncernstruktur, skatteplanering osv. Tanken är att växa både byggverksamheten och fastighetsdelen framåt.

Har idag redovisningsbyrå men upplever att återkoppling ofta dröjer länge och att det är svårt att få tydliga svar när man behöver dem. Det skapar osäkerhet när man försöker bygga något långsiktigt.

Söker därför tips på seriös byrå eller auktoriserad revisor (gärna med erfarenhet av bygg/fastighet) som är tillgänglig och jobbar mer proaktivt.

Pris är mindre viktigt än kvalitet och kommunikation.

Tar gärna konkreta rekommendationer.
Citera
2026-03-03, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertake123
Driver idag ett byggbolag med ca 1 MSEK i omsättning och håller på att bygga upp en koncernstruktur med holdingbolag och planerat fastighetsbolag.

Behöver hjälp med hela upplägget: löpande bokföring, moms, bokslut, årsredovisning, 3:12, koncernstruktur, skatteplanering osv. Tanken är att växa både byggverksamheten och fastighetsdelen framåt.

Har idag redovisningsbyrå men upplever att återkoppling ofta dröjer länge och att det är svårt att få tydliga svar när man behöver dem. Det skapar osäkerhet när man försöker bygga något långsiktigt.

Söker därför tips på seriös byrå eller auktoriserad revisor (gärna med erfarenhet av bygg/fastighet) som är tillgänglig och jobbar mer proaktivt.

Pris är mindre viktigt än kvalitet och kommunikation.

Tar gärna konkreta rekommendationer.

Jag inbillar mig att din verksamhetsort kan vara av intressen.
Citera
2026-03-03, 11:03
Medlem
Menar du för dig?
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisLynch
Citera
2026-03-03, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertake123
Menar du för dig?

Jag tror det är enklare för folk att tipsa om dom vet var du tänker utgöra din verksamhet.
Citera
2026-03-03, 14:14
Medlem
laxsills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisLynch
Jag jobbar på byrå och instämmer. Bygg är en riskbransch, så vi skulle inte ta ett avtal där vi inte kan fysiskt träffa kunden och kontrollera identitet. Då är orten av stor vikt.
Citera
2026-03-03, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laxsill
Jag jobbar på byrå och instämmer. Bygg är en riskbransch, så vi skulle inte ta ett avtal där vi inte kan fysiskt träffa kunden och kontrollera identitet. Då är orten av stor vikt.
Jag förstår. Känns såklart alltid bäst att kunna träffas. Verksamheten håller till i Göteborg. Så om någon har något tips runt Göteborgsområdet så får ni säga till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in