Jag undrar om någon av Gulfstaterna kommer att besvara de iranska bombningarna.
De sitter i en svår sits. Ingen av dessa stater vill bli delaktiga i en bombkampanj mot ett islamiskt land (förvisso shia) tillsammans med sioniststaten Israel.
Samtidigt måste det vara svårt att hålla tillbaka, att vända andra kinden till är inte en del av deras kultur.
Jag undrar om någon av Gulfstaterna kommer att besvara de iranska bombningarna.
De sitter i en svår sits. Ingen av dessa stater vill bli delaktiga i en bombkampanj mot ett islamiskt land (förvisso shia) tillsammans med sioniststaten Israel.
Samtidigt måste det vara svårt att hålla tillbaka, att vända andra kinden till är inte en del av deras kultur.
Stort svaghetstecken om det inte besvarar. Dessutom har de kränkt låtsas arabernas heder. Tror dom diskuterar flitigt hur dom ska gå tillväga.
Stort svaghetstecken om det inte besvarar. Dessutom har de kränkt låtsas arabernas heder. Tror dom diskuterar flitigt hur dom ska gå tillväga.
Ja det kan definitivt uppfattas som svaghetstecken, men det skulle ändå ta emot, särskilt hos många av invånarna i dessa länderna att indirekt slåss på samma sida som Israel även om det handlar om mot en fiendestat som Iran.
Ja det kan definitivt uppfattas som svaghetstecken, men det skulle ändå ta emot, särskilt hos många av invånarna i dessa länderna att indirekt slåss på samma sida som Israel även om det handlar om mot en fiendestat som Iran.
Dom har blivit tagna på sängen oavsett. Detta hade dom aldrig kunnat tänka sig. Dom trodde dom var så säkra och oskyldiga där nere i stulet land. Men i slutet av dagen blöder vi alla rött. Inget lämnas åt slumpen.
Det var små synd Burj Khalifa inte träffades. Då hade det nog eskalerat kvickt.
Jänkarna kan inte försvara sina ambassader och nu flyttar man alla plan till cypern för att man inte kan skydda baserna i mellanöstern. Det här är bland det mest underhållande på länge.
Finns det förresten någon tanke bakom att Iran VILL dra in Saudiarabien i detta?
De är ju inte bästa kompisar direkt men Iran borde väl ha fullt upp med USA/Israel. Att dra in fler länder är väl inte vidare taktiskt.
Eller försöker de bara förstöra så mycket de kan medan de fortfarande har resurser? Typ ta med sig så mycket som möjligt av sina ovänner medan de själva går i graven.
Jänkarna kan inte försvara sina ambassader och nu flyttar man alla plan till cypern för att man inte kan skydda baserna i mellanöstern. Det här är bland det mest underhållande på länge.
Så är det.
Perserna hotar med stor attack mot lilla ön.
Brukar ju va mest snack & lite verkstad.
CNN (TV) talar om en kommande händelserik natt/morgon på alla fronter.
Återstår att se.
Senast redigerad av ziracorn 2026-03-03 kl. 01:48.
Finns det förresten någon tanke bakom att Iran VILL dra in Saudiarabien i detta?
De är ju inte bästa kompisar direkt men Iran borde väl ha fullt upp med USA/Israel. Att dra in fler länder är väl inte vidare taktiskt.
Eller försöker de bara förstöra så mycket de kan medan de fortfarande har resurser? Typ ta med sig så mycket som möjligt av sina ovänner medan de själva går i graven.
Tucker Carlson says Saudi Arabia & Qatar caught & arrested Israeli Mossad agents planning bombings in those countries.
Kan vara ockupanterna som försöker hetsa fram något också. Jag litar inte på shaloms.
Kan du inte hooka upp polaren i tråden så vi får en insider från oljebrachen i tråden.
Det som jag tror är svårast nu är att veta vad som faktiskt händer på slagfälten, i öknar och på havet. Jag misstänker även den som är i oljebranschen saknar god insikt i sådana viktiga förutsättningar nu.
Ok. Tack. Det har visserligen hänt förr att nollor som jag haft rätt, och experterna haft fel.
Men jag vet inte vad expoerten kan tänkas sitta på för "intel" som inte jag kan hitta, om hur många bomber som kommer falla, över oljeproduktion och infrastruktur. Kanske är han mer insatt än jag i krigets omfattning och mål?
Men han ser ju faktiskt ut som Ullabella Sekreterare.
Senast redigerad av henriko 2026-03-03 kl. 01:59.