2026-03-02, 23:26
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Höga explosioner har tydligen hörts i Cypern.

När ska vi skicka ner svenska soldater att dö för Israel?
Källa?

Gå och lägg dig nu så du orkar upp till arbetet imorgon.
Citera
2026-03-02, 23:26
Medlem
Det känns för mig ganska klart nu att angreppen mot Iran i lördags mest berodde på en gyllene chans att avrätta många i ledningen samtidigt inklusive Ayatollan mer än någon annan anledning.

Israel älskar att bevisa hur överlägsna de är och Trump vill naturligtvis vara med också och sitta i war room.
Citera
2026-03-02, 23:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Källa?

Gå och lägg dig nu så du orkar upp till arbetet imorgon.
Uber kan man köra när som helst.
Citera
2026-03-02, 23:29
Medlem
Det här är väl ändå oroväckande?
I princip hela arabvärlden ska tömmas.
Kärnvapen?

USA:s utrikesdepartement uppmanar alla amerikanska medborgare som befinner sig i följande länder att ”LÄMNA NU”: Bahrain, Egypten, Iran, Irak, Israel, Västbanken och Gaza, Jordanien, Kuwait, Libanon, Oman, Qatar, Saudiarabien, Syrien, Förenade Arabemiraten och Jemen.

Detta på grund av ”allvarliga säkerhetsrisker”.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ok8lbw/israel-har-attackerat-iran
Citera
2026-03-02, 23:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hansol
Fast vad du tror och verifierade källor uppger är lite skillnad.
Verifierade källor?
Med tanke på all ryktesspridning om Iran i våra gammelmedia så är begreppet verifierade diskutabelt.
Ungefär som de verifierade uppgifterna om att ryska armén slåss med spadar i brist på vapen
När det är krig uppstår "fog of War" i synnerhet när det gäller storlek på trupper, förluster och vapen.
Citera
2026-03-02, 23:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Kärnvapen?

USA:s utrikesdepartement uppmanar alla amerikanska medborgare som befinner sig i följande länder att ”LÄMNA NU”: Bahrain, Egypten, Iran, Irak, Israel, Västbanken och Gaza, Jordanien, Kuwait, Libanon, Oman, Qatar, Saudiarabien, Syrien, Förenade Arabemiraten och Jemen.

Snarare självmordsbombare
Citera
2026-03-02, 23:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Takeseven
Det känns för mig ganska klart nu att angreppen mot Iran i lördags mest berodde på en gyllene chans att avrätta många i ledningen samtidigt inklusive Ayatollan mer än någon annan anledning.

Israel älskar att bevisa hur överlägsna de är och Trump vill naturligtvis vara med också och sitta i war room.
Ja de var absolut överlägsna när det gällde att döda skolbarn 80 st på ett bräde!
För att inte tala om hur överlägsna de varit i den branschen i Gaza
De borde få Nobels fredspris nästa gång.
Skulle inte förvåna mig .
Citera
2026-03-02, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Ja de var absolut överlägsna när det gällde att döda skolbarn 80 st på ett bräde!
För att inte tala om hur överlägsna de varit i den branschen i Gaza
De borde få Nobels fredspris nästa gång.
Skulle inte förvåna mig .

Ah, du tycker inte de har varit snälla. Inte jag heller.

Men bra på underrättelseverksamhet i mellanöstern är de helt klart.
Citera
2026-03-02, 23:38
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Kärnvapen?

Ja, man kan börja undra. Oman är inte alls indraget i bombningarna, men ligger geografiskt nära och radioaktivitet kan drabba landet. Likaså Egypten som ligger nära Israel och Jordanien.
Citera
2026-03-02, 23:41
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
De tänker så iallafall.Detta med martyr dvs att dö för sin tro eller för att försvara sitt land är centralt tema.
Även om du tycker eller jag tycker det är löjligt eller extremt så dog Ayatollan i ett krig utan att söka rädda sitt liv
Det var ett sätt att initiera sina anhängare att tänka likadant dvs att inte vara rädda för att dö.
Jag kan inte tänka mig att Kristersson skulle vilja offra sig för Sverige men faktiskt kan jag tänka mig att Trump skulle kunna offra sig för USA
Vi saknar riktiga nationalister.

Ayatollan dog inte för sitt land, utan för sin Allah.
Citera
2026-03-02, 23:42
Medlem
Tel Aviv blir bombat nu!
Citera
2026-03-02, 23:44
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Snarare självmordsbombare

Ja det kan bli attacker mot amerikanska medborgare. Men varför detta tror jag kan ske på flera håll, i Pakistan överfölls ett konsulat i Karachi av uppretade muslimer, även i fler länder kan amerikanska medborgare överfallas.

Varför togs Israel med på listan. Israel kan anfallas av Hizbollah, men detta är inget nytt, jag vet inte om USA har gått ut med en sådan uppmaning vid tidigare krig mellan Israel och Hizbollah. Dessutom tror jag Hizbollah är svagare nu än på länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in