2026-02-28, 22:12
Medlem
VillageOblivias avatar
Vågar man hoppas på en ny Swans-skiva till 2027? Efter Birthing förra året förkunnade ju Gira att han skulle dra sig tillbaka under det efterföljande året för att reda ut hur Swans ska låta efter "big sound"-erans slut.

Jag undrar om den nya epoken kommer bli mer akustisk och avskalad i stil med Drainland. Nu tyckte jag att Birthing var det bästa Swans har släppt på många år, men när jag lyssnar på den känns det ändå som att han tar rätt beslut när han radikalt förändrar bandets koncept ännu en gång. Den skivan känns som att de har gjort allt de kan göra med inriktningen de haft under 2010- och 2020-talet.
Citera
2026-02-28, 22:28
Medlem
bullbulles avatar
Inte särskilt sugen på en Gira och guran ljudbild. Får se om han kan få till nåt mer experimentellt med det hela. Kanske mer studioalster som i Soundtracks for the blind.
Citera
2026-03-02, 22:24
Medlem
mohnomishes avatar
Drainland är den enda Gira-relaterade platta jag ägt och gjort mig av med. Den tilltalade inte mig alls, så personligen hoppas jag att han inte närmar sig dess mer akustiska stil i fortsättningen.

Däremot skulle jag gärna se en återgång till det lite mer experimentella utforskandet på Soundtracks for the Blind. Redan där var ju Gira inne på drones och långa malande låtar, och gjorde det så mycket smakfullare än under den senaste "big sound"-epoken. "The Sound" från Soundtracks... tycker jag är den kanske bästa Swans-låten över huvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in