Citat:
Ursprungligen postat av
Timothy.McVeigh
Kristna härskare har mördat judar i ett par tusen år så varför skulle dom sluta nu?Judarna har i många fall anklagats för att ha mördat Jesus och den romerska prefekten Pontius Pilatus ville inte avrätta Jesus men blev pressad till att göra det av dom judiska makthavarna i Jerusalem.
Alltså ligger det lite i den anklagelsen, om man är kristen då.
Hade inte Jesus dött på korset (och uppstått) så hade det inte funnits förlåtelse för våra synder och det hade inte funnits någon kristendom. Därför är det ju helt befängt ifall man som kristen skulle vara arg på judarna över detta.
Jesus kom ju till jorden med syftet att dö på korset för mänsklighetens synd.
"Ingen tar det ifrån mig, utan jag ger det av fri vilja. Jag har makt att ge det, och jag har makt att ta tillbaka det. Det budet har jag fått av min Far." - Johannesevangeliet 10:18
Alla de första kristna var dessutom judar. Jesus var/är jude. Vi har Bibeln tack vare judarna osv. osv.
Att de flesta av dem fortfarande inte har accepterat Jesus som messias är såklart tragiskt men det bör man som kristen istället be för att de ska göra istället för att hata dem.
OnT: "Two days ago, the Iranian regime had 11 ships in the Gulf of Oman, today they have ZERO. The Iranian regime has harassed and attacked international shipping in the Gulf of Oman for decades. Those days are over. Freedom of maritime navigation has underpinned American and global economic prosperity for more than 80 years. U.S. forces will continue to defend it."
https://t.me/beholdisraelchannel/70457