2026-03-02, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rolz
Utan stöd från armén kommer det aldrig att bli någon folklig revolt.
Befolkningen behöver ta till vapen och soldater behöver byta sida.

Hur ligger det till med beväpningen bland civilbefolkningen i Iran?
Med basebollträ och stenar kommer man inte långt.

det är ju kruxet, det finns väll ca 30miljoner muhamedaner, säg att 5 miljoner av dem är jihadister av isis/al-quadia övertygelse.

det är rätt många som ska dödas för att få till förutsättningar för ett civiliserat "iran".

Behövs nog kurder och andra "araber" som gör slaktjobbet om det ska bli något "iran", det rymliga är väll att bomba dem till stenåldern, se till så att samhället som islam byggt bryter samman, lite törst och svält, och så får de härja, så får vi något form av söndersbrutet iran , snarare än ett enhetligt som hålls samman av muslimska klaner med våld
Citera
2026-03-02, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Kristna härskare har mördat judar i ett par tusen år så varför skulle dom sluta nu?Judarna har i många fall anklagats för att ha mördat Jesus och den romerska prefekten Pontius Pilatus ville inte avrätta Jesus men blev pressad till att göra det av dom judiska makthavarna i Jerusalem.
Alltså ligger det lite i den anklagelsen, om man är kristen då.

Hade inte Jesus dött på korset (och uppstått) så hade det inte funnits förlåtelse för våra synder och det hade inte funnits någon kristendom. Därför är det ju helt befängt ifall man som kristen skulle vara arg på judarna över detta.

Jesus kom ju till jorden med syftet att dö på korset för mänsklighetens synd.

"Ingen tar det ifrån mig, utan jag ger det av fri vilja. Jag har makt att ge det, och jag har makt att ta tillbaka det. Det budet har jag fått av min Far." - Johannesevangeliet 10:18

Alla de första kristna var dessutom judar. Jesus var/är jude. Vi har Bibeln tack vare judarna osv. osv.

Att de flesta av dem fortfarande inte har accepterat Jesus som messias är såklart tragiskt men det bör man som kristen istället be för att de ska göra istället för att hata dem.

OnT: "Two days ago, the Iranian regime had 11 ships in the Gulf of Oman, today they have ZERO. The Iranian regime has harassed and attacked international shipping in the Gulf of Oman for decades. Those days are over. Freedom of maritime navigation has underpinned American and global economic prosperity for more than 80 years. U.S. forces will continue to defend it."

https://t.me/beholdisraelchannel/70457
Senast redigerad av Jireh 2026-03-02 kl. 20:46.
Citera
2026-03-02, 20:43
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolz
Utan stöd från armén kommer det aldrig att bli någon folklig revolt.
Befolkningen behöver ta till vapen och soldater behöver byta sida.

Hur ligger det till med beväpningen bland civilbefolkningen i Iran?
Med basebollträ och stenar kommer man inte långt.

Sverige har hagel och soft air guns. I Schweiz eller USA tror jag det blir svårt att förtrycka befolkningen, befolkningen där har tillgång till en del grova vapen. I USA´s fall, skydd mot europeisk invasion (förmodad brittisk) eller en korrupt regim på hemmaplan likt Iran ("Tyranners blod måste flyta emellanåt").

I Schweiz är befolkningen beväpnad p.g.a avskräckande effekt för fientlig makt. Det i kombination med sina berg (och sina banker) gör de inte till favoriten att invadera direkt. Sverige satsade på sitt flygvapen, även om atombomben var tänkt att köras parallellt. Men mig veterligen är USA det enda landet i världen som beväpnat sin egen befolkning enbart i syfte att användas mot en möjlig framtida tyrann. Just en sådan som härjar i Iran.
Citera
2026-03-02, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Som flickskolan, vilken Iran hade placerat precis bredvid en militärbas Shiagrisarna gömmer sig bland civila som alltid.

Offerkoftan på! Förmodligen bombade de sin egen skola.
https://www.bbc.com/news/articles/c1l7rvqq51eo

The girls' school was located in Minab, near an Islamic Revolutionary Guard Corps (IRGC) base which has previously been a target.

It is located about 600m (1970ft) from the base of the IRGC.

Jag vet inte, vad är definitionen av "precis bredvid"?
Citera
2026-03-02, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Touche´

Buss på RyZZtrollen och alla stövelslickande kuksugare som säljer sina principer som om de fått betalt för att göra det.

Helt rätt, de har fyllt tråden med skit hela dagen - trots att det går riktigt uselt för deras allierade i Iran 😅
Citera
2026-03-02, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Jag har faktiskt inte hört om att Ryssland har träffat en skola och dödat över 150 barn på en gång och samtidigt skadat 90 personer under hela det fyra år långa kriget.
Det kan förstås ha hänt men jag har inte hört det på nyheterna.

Det borde va ganska anmärkningsvärt även med ukrainakriget som "back-drop" att en skola träffats av hela tre missiler redan första dagen i kriget.

Att nio sjukhus träffats på bara 2 dagars krig gör inte direkt saken bättre men det är väl det vanliga, när Ryssland träffar en skola med en missil är det hemskt och med flit fast när USA och Israel gör det med tre missiler som sägs ha överlägsen precision är det tre misstag.

Vi får se vad Trump säger klockan 17 svensk tid.
OPERATION EPIC FURY har visst bara börjat och det ska komma en ännu större "wave".

OPERATION EPIC FURY har än sålänge levt upp till sitt namn.
USA skjuter på flickskolor, sjukhus och till och med sina egna flygplan.

Så ryZZarna har alltså aktivt siktat på sjukhus och skolor?
Fint få ett erkännande 👍💪
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jireh
Hade inte Jesus dött på korset (och uppstått) så hade det inte funnits förlåtelse för våra synder och det hade inte funnits någon kristendom. Därför är det ju helt befängt ifall man som kristen skulle vara arg på judarna över detta.

Jesus kom ju till jorden med syftet att dö på korset för mänsklighetens synd.

"Ingen tar det ifrån mig, utan jag ger det av fri vilja. Jag har makt att ge det, och jag har makt att ta tillbaka det. Det budet har jag fått av min Far." - Johannesevangeliet 10:18

Alla de första kristna var dessutom judar. Jesus var/är jude. Vi har Bibeln tack vare judarna osv. osv.

Att de flesta av dem fortfarande inte har accepterat Jesus som messias är såklart tragiskt men det bör man som kristen istället be för att det ska göra istället för att hata dem.

OnT: "Two days ago, the Iranian regime had 11 ships in the Gulf of Oman, today they have ZERO. The Iranian regime has harassed and attacked international shipping in the Gulf of Oman for decades. Those days are over. Freedom of maritime navigation has underpinned American and global economic prosperity for more than 80 years. U.S. forces will continue to defend it."

https://t.me/beholdisraelchannel/70457
"A new ancient-DNA survey of human remains from nine southern-Levantine sites indicates that present-day Jewish and Arabic-speaking communities typically derive at least fifty per cent of their genomes from Bronze Age inhabitants of the region who shared a common “Canaanite” material culture"
https://www.jpost.com/archaeology/article-860458

"They are best known as the people who lived “in a land flowing with milk and honey” until they were vanquished by the ancient Israelites and disappeared from history. But a new scientific report reveals that the genetic heritage of the Canaanites survives in many modern-day Jews and Arabs."
https://www.nationalgeographic.com/premium/article/dna-from-biblical-canaanites-lives-modern-arabs-jews

Ni far mycket vilse, för att travestera.

Men denna tråd handlar inte om Bibeln, det riktiga Israel eller judarnas ursprung. Kriget mot Iran är ur Västs perspektiv inte för judarnas skull, även om judarnas intressen nu sammanfaller med vårat
Senast redigerad av LadySweden 2026-03-02 kl. 20:52.
Citera
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Irans "svar" hittills känns rätt tamt. Några civila dödade här och där. Hur många amerikaner, 5 st? Har dem verkligen inte mer att komma med? Under senaste 12 dagars kriget var det väl ändå svärmar med tusentals moppedrönare åtminstone?

Vad är poängställningen avseende bankade ledare? 50-0? Eller mer?

A-ja-tullar`n och en-timmes-efterträdaren och en hel drös därefter. Någon som vågar ta stafettpinnen nu? 😂
Citera
Medlem
NATOists avatar
Likkiistorna har anlänt

Israel har lovat att kämpa till den siste amerikanen om det så skulle krävas

https://x.com/defencealerts/status/2028515586029023331
Senast redigerad av NATOist 2026-03-02 kl. 20:53.
Citera
2026-03-02, 20:50
Medlem
Karmans avatar
I och för sig uselt och lumpet av USA att angripa Iran när förhandlingar fortfarande pågick. Det ger inte direkt några bra vibbar när man tänker efter...
Citera
2026-03-02, 20:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Snarare 200.000
Jobbigt nog, men med totalt luftherravälde helt görbart ändå.
Det iranska revolutionsgardet + nationella militären + polisen.
Citera
2026-03-02, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InkontinentKent
https://www.bbc.com/news/articles/c1l7rvqq51eo

The girls' school was located in Minab, near an Islamic Revolutionary Guard Corps (IRGC) base which has previously been a target.

It is located about 600m (1970ft) from the base of the IRGC.

Jag vet inte, vad är definitionen av "precis bredvid"?

"The school was situated just 200 ft away from a nearby naval base belonging to the Islamic Revolutionary Guard (IRGC)"

https://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/missile-strike-school-iran-us-israel-b2930011.html

"According to anti-regime media
@mamlekate
, the Shajareh Tayyebeh school in Minab is located wall-to-wall with an IRGC Navy base...."

https://x.com/sofiafonsoferre/status/2028130357703217512

"The school appears to be adjacent to a Revolutionary Guards barracks"

https://www.theguardian.com/world/2026/feb/28/children-dead-as-missile-hits-elementary-school-in-southern-iran
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in