2026-03-02, 13:33
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
5 % av de som skulle bli uppmanade att döda skulle göra det. Men dödar 5 % av alla? Detta kan man ha i tankarna när man bedömer Dumpen.
Personligen tycker jag inte någon förtjänar att dö (allmänt), däremot olika påföljder. Inom detta ämne är det dessutom extremt brett - det går inte med all fantasi i världen jämnställa gårdagens 746 med kåt på snart 15 som ändå beter sig normalt (som om tjejen vore 23).

Därmed väldigt olika påföljder, hjälp, liknande. Dumpen i sig är dock värre än alla påföljder kombinerat, som inte heller resulterar i någon form av förbättring i grunden.

Med det sagt, det jag menade med kanske inte ens finns kvar, är hans samtal. Det är bland det värsta jag hört, menar på att han inte ger intrycket av att ha styrkan som krävs för rida ut värsta stormen och även då senare ordna livet.
Citera
2026-03-02, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Personligen tycker jag inte någon förtjänar att dö (allmänt), däremot olika påföljder. Inom detta ämne är det dessutom extremt brett - det går inte med all fantasi i världen jämnställa gårdagens 746 med kåt på snart 15 som ändå beter sig normalt (som om tjejen vore 23).

Därmed väldigt olika påföljder, hjälp, liknande. Dumpen i sig är dock värre än alla påföljder kombinerat, som inte heller resulterar i någon form av förbättring i grunden.

Med det sagt, det jag menade med kanske inte ens finns kvar, är hans samtal. Det är bland det värsta jag hört, menar på att han inte ger intrycket av att ha styrkan som krävs för rida ut värsta stormen och även då senare ordna livet.

I ett rättssamhälle utdöms olika påföljder för olika typer av brott samt hur grova dessa är .
T.ex Ringa misshandel (böter) Misshandel (någon månad på öppen anstalt ) Grov misshandel upp till 8 års fängelse.
I dumpens folkdomstol får alla samma straff inklusive närstående.
Implicit trålande på plattformar där tonåringar och minderåriga håller till med tillhörande kuk- och runkbilder , likställs med de som varit på 18+ sida (således inte sökt under 18 ) och blivit uppmanade att byta forum av dumpen. . Här blir vederbörande plötsligt 14 år och grymt kåt . Inga kukbilder eller liknande . Självklart är det såväl olämpligt som olagligt (om det vore ett riktigt barn) , men inte i paritet med dem som bara trålar på barnplattformar och skickar kuk- och runkbilder.
Citera
2026-03-02, 15:53
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Det finns gott om tafsare bland SD, men det är vuxna de tafsar och då gäller det inte?? Numer är judar helt okej, så antisemiter och äckel är besvikna på Jimmy. Men ett säkert vinnarkort då dessa är få i samhället. Samtyckeslagar gillar inte SD, så lite konservatism har de kvar.

Lite OT men dom har varit jävligt besvikna på "Jimmy-judeson" länge. (i övrigt så måste det ju vara som att gå in på självaste SÄPOs högkvarter och tro att man inte ska bli avlyssnad om man skulle få för sig att gå på ett party med SD... för länge länge sedan hamnade jag faktiskt på ett sånt av en ren tillfällighet... och jag kände mig faktiskt "smått obekväm" hela tiden - det var heller inga direkt muntra människor sas). Finner det lite märkligt att Åkesson som trots allt är en partiledare lovat att stödja Dumpen ekonomiskt men sen fick han ju "parallell konkurrens" av Leif GW och det ska bli väldigt intressant att se hur allt detta går inkl Saras fall (för hon tänker väl överklaga senaste domen?).

Nåväl. Till mer on topic. Padde måste ha sin ladd (och jag kan faktiskt förstå honom delvis). Showen måste fortsätta till vilket pris som helst. Skit samma om några barn till gäddor blir drabbade i och med uthängning - ändamålen helgar medlen.
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-03-02 kl. 16:09.
Citera
2026-03-02, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Lite OT men dom har varit jävligt besvikna på "Jimmy-judeson" länge. (i övrigt så måste det ju vara som att gå in på självaste SÄPOs högkvarter och tro att man inte ska bli avlyssnad om man skulle få för sig att gå på ett party med SD... för länge länge sedan hamnade jag faktiskt på ett sånt av en ren tillfällighet... jag kände mig smått obekväm hela tiden). Finner det lite märkligt att Åkesson som trots allt är en partiledare lovat att stödja Dumpen ekonomiskt men sen fick han ju "parallell konkurrens" av Leif GW och det ska bli väldigt intressant att se hur allt detta går inkl Saras fall (för hon tänker väl överklaga senaste domen?).

Nåväl. Till mer on topic. Padde måste ha sin ladd (och jag kan faktiskt förstå honom delvis). Showen måste fortsätta till vilket pris som helst. Skit samma om några barn till gäddor blir drabbade i och med uthängning - ändamålen helgar medlen.
(FB) Uthängd väcker enskilt åtal mot Dumpen (Fällande dom, 2026-02-06)
Här är överklaganden som kommit in till tingsrätten. Bägge parter har överklagat av olika anledningar men ändå samma av motsatta orsaker.
Citera
2026-03-02, 16:02
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
(FB) Uthängd väcker enskilt åtal mot Dumpen (Fällande dom, 2026-02-06)
Här är överklaganden som kommit in till tingsrätten. Bägge parter har överklagat av olika anledningar men ändå samma av motsatta orsaker.

Man tackar för länk å info!
Citera
2026-03-02, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hateuu
Intressant har inte ens hört historien

Tror han syftar på de tillfället då dumpen uppmanade en gädda att begå övergrepp på sin dotters kompis, smarta som dom var så publicerade dom även bild på dottern och kompisen. Riktigt genidrag med bara positiva konsekvenser....
Citera
2026-03-02, 18:46
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
En sak att kolla, en annan att gå vidare.
Just därför så är det väldigt allvarligt att gäddorna gör sig i ordning och ger sig iväg till mötesplatsen.
Dom kunde väl sitta hemma och "fantisera" istället.
Citera
2026-03-02, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Tror han syftar på de tillfället då dumpen uppmanade en gädda att begå övergrepp på sin dotters kompis, smarta som dom var så publicerade dom även bild på dottern och kompisen. Riktigt genidrag med bara positiva konsekvenser....

Konkretisera gärna genom att länka till vilka chattloggar det rör sig om. Ökar rejält tillförlitligheten gällande påståendet.
Citera
2026-03-02, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glinkerblat
Konkretisera gärna genom att länka till vilka chattloggar det rör sig om. Ökar rejält tillförlitligheten gällande påståendet.
https://www.etc.se/inrikes/dumpen-fiskare-uppmuntrade-till-sexkontakt-med-tonaaring

Citat:
Det grova misstaget är resultatet av stress och brister i att följa rutiner, enligt ansvarig utgivare Sara Nilsson.
Vet inte vilken men här har du iaf att Sara själv erkänner att detta skett.
Citera
2026-03-02, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glinkerblat

Jag tror att det va den fiskaren som senare hade en relation med en gädda. Iof skrev hon här att hon bara sov över hos honom för att de skulle skriva en bok tillsammans, trots att hon hade man och barn.
Citera
2026-03-02, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Det är ju fakta att Sara hanterat över 700 runkgubbar

Om de är så korkade att de blir upprunkade, får de skylla sig själva. Sanningen ÄR, att begäret är så stort, att de tar risken. Det är fakta.
Citera
2026-03-02, 21:12
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Just därför så är det väldigt allvarligt att gäddorna gör sig i ordning och ger sig iväg till mötesplatsen.
Dom kunde väl sitta hemma och "fantisera" istället.
Det bästa vore om de inte fantiserade, för fantasi kan och leder till verklighet. Dumpen agerar som de värsta försäljarna, som den värsta sol och vårare. Försäljare kan verkligen sälja konserverad gröt, som både lurar och planterar ett frö som gror väldigt fort.

Dumpen är djävulen själv i sina handlingar, enbart för att locka svaga lättpåverkade individer in i helvetet. Gud måste hata Dumpen då de skapar djävulska människor. Gud hatar syndare men förlåter ändå, d. v. s. tar bort deras synder vilket motsvarar att avpublicera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in