2026-03-01, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jockesons
Han är skön AA. Skapat värde för miljarder på börsen. Undra hur länge han fick klia flinten i bastun för att komma på denna vinklingen. Jag skapar Värde för MILJARDER åt folket. Undrar om inte han är ganska så stressad denna helgen med alla nya vidios, eller kanske är det därför han är så lycklig, för att han får släppa lös framför kameran

Tröttsam video där han är otroligt självgod.

AI kommenterar:
Det är inget annat än ett ekonomiskt mirakel hur 500 telefonsamtal och lite YouTube-pedagogik kan trolla fram en miljard kronor i rent värde – en kalkyl som får finansdepartementet att framstå som ett gäng amatörer med kulram.

Att han dessutom, mellan två klunkar kaffe, lyckas rädda den svenska välfärden med hundratals miljoner i framtida skatteintäkter samtidigt som han avfärdar myndigheternas officiella prognoser som en "bluff", vittnar om en självtillit som är minst lika imponerande som hans matematiska akrobatik. Man får nästan hoppas att statskassan bjuder på nästa "skål", med tanke på att han på egen hand verkar ha löst finansieringen av framtidens äldreomsorg från sin egen webbkamera"

Jag har naturligtvis också bett AI hålla koll på AAs verksamhet med tanke på den nya lagen.

AI kommenterar:

*Aktieanalytikern väljer på lagens första dag att profilera sig som en pensionsupplysare snarare än en aktietipsare. Genom att betona att han hjälper folk med "pensionssystemet" (som ofta ses som mer allmänutbildande än specifika aktieaffärer) försöker han sannolikt flytta sin verksamhet längre bort från den tillståndspliktiga kärnan av investeringsrådgivning.

Han behåller dock de individuella, betalda samtalen [18:41], vilket i den nya lagens ögon fortfarande är en högriskverksamhet om samtalen leder till konkreta placeringsbeslut.

AA, nu ger jag en disclaimer. Detta är vad Gemini3 ger för svar när jag ber den kolla din verksamhet mot den nya lagen. Gemini3 är tuffa, de yrkar på fängelse för AA. Chatgpt är mer chill, de tycker din verksamhet är problematisk, men friar hellre än fäller. Du har ju redan friat dig själv så det är ju egentligen lugnt. Jag kommer dock fortsätta låta AI bevaka det hela, inte minst som ett personligt test av "hela den där AI-grejen" som du investerar så hårt i.
Citera
2026-03-01, 16:43
Medlem
RobertSmiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Veckoavstämningen börjar med att AA tar en lång klunk ur MUGGEN Givetvis ser han till att "Hexatronic" syns tydligt. AA är oerhört nöjd o stolt över muggen.

AA går in i v. 10 med Ek 1127K (INKL LÅNET) och lån 1561K (42/58). Han är +16% /+181K före uttag/insättningar och -2% /-19K efter uttag/insättningar.

AA har under veckan tagit ut 50K från företagsportföljen. Hittills i år har AA tagit ut 200K (100K från privata o 100K från företagsportföljen). Det kostar att ligga på topp

Buffert 180K + belåning.

Stora innehav:
Hexatronic: 1692K
AMD: 469K
Nvidia: 384K

*AA berättar att han o hans sambo har delad ekonomi. AAs ansvar är att se till att det finns pengar, sambons uppgift är att spendera dem. Med en hårt arbetande sambo så känns det ju inte helt ärligt av den arbetsskygge som ständigt köper nya grejer till sig själv Men visst han är bra på att fixa nya lån för att hålla fasaden uppe.

*AA kommenterar lånet till vattenskotern som han köpte aktier i Hexatronic för. Han är löjligt stolt över den manövern. Med de uttag som är gjorda anser han att det lånet nu är återbetalat från portföljerna. Detta sägs möjligen med en pik åt min rapportering. Jag anser inte det. Pengarna har ju gått till hushållsbudgeten. Lånet finns kvar. Dessutom är uttagen från olika portföljer.

* Hexatronic är nu bästa aktie i suredegsportföljen med -13% Sämst är Torun ,ed -69%.

*3 gånger under filmen tar AA upp att han dricker ur en mugg som han fått av Hexatronic. Kaffet smakar som allra bäst ur just den muggen.
Hmm, hur kan EK minska?
Han gick in i veckan 1140 och nu bara 1127K? AA gick plus under veckan. Han ligger nu 181K före uttag vilket +37K jmf med f.g. vecka.

Belåningen har ökat med 59K, 50K är uttag från bankomaten för att täcka lån och amorteringar. +9K i ränta.
Senast redigerad av RobertSmith 2026-03-01 kl. 16:45.
Citera
2026-03-01, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertSmith
Hmm, hur kan EK minska?
Han gick in i veckan 1140 och nu bara 1127K? AA gick plus under veckan. Han ligger nu 181K före uttag vilket +37K jmf med f.g. vecka.

Belåningen har ökat med 59K, 50K är uttag från bankomaten för att täcka lån och amorteringar. +9K i ränta.

Jag gissar att uttag minskar ek även om det är från "bankomaten"? Han berättar i dagens film att han 1 jan hade 1146K och nu 1127K vilket motsvarar den minskning han haft på 19K hittills i hår av EK.

Jag har dock aldrig sysslat med aktiebelåning så jag går bara på vad den store mästaren säger
Citera
2026-03-01, 17:08
Medlem
RobertSmiths avatar
Citat:
Jag gissar att uttag minskar ek även om det är från "bankomaten"? Han berättar i dagens film att han 1 jan hade 1146K och nu 1127K vilket motsvarar den minskning han haft på 19K hittills i hår av EK.

Jag har dock aldrig sysslat med aktiebelåning så jag går bara på vad den store mästaren säger
Samma här aldrig sysslat med belåning på denna nivå. Men det är nog som du skriver
jag antog att hans tre största innehav gick 43K vilket stämmer med din rapportering.
Bankomat uttag + ränta = 59K
43-59 = -16K att jmf med 1127-1146= -19K

Så det stämmer!
Senast redigerad av RobertSmith 2026-03-01 kl. 17:18.
Citera
2026-03-01, 17:32
Medlem
Citat:
Veckoavstämningen börjar med att AA tar en lång klunk ur MUGGEN Givetvis ser han till att "Hexatronic" syns tydligt. AA är oerhört nöjd o stolt över muggen.

AA går in i v. 10 med Ek 1127K (INKL LÅNET) och lån 1561K (42/58). Han är +16% /+181K före uttag/insättningar och -2% /-19K efter uttag/insättningar.

AA har under veckan tagit ut 50K från företagsportföljen. Hittills i år har AA tagit ut 200K (100K från privata o 100K från företagsportföljen). Det kostar att ligga på topp

Buffert 180K + belåning.

Stora innehav:
Hexatronic: 1692K
AMD: 469K
Nvidia: 384K

*AA berättar att han o hans sambo har delad ekonomi. AAs ansvar är att se till att det finns pengar, sambons uppgift är att spendera dem. Med en hårt arbetande sambo så känns det ju inte helt ärligt av den arbetsskygge som ständigt köper nya grejer till sig själv Men visst han är bra på att fixa nya lån för att hålla fasaden uppe.

*AA kommenterar lånet till vattenskotern som han köpte aktier i Hexatronic för. Han är löjligt stolt över den manövern. Med de uttag som är gjorda anser han att det lånet nu är återbetalat från portföljerna. Detta sägs möjligen med en pik åt min rapportering. Jag anser inte det. Pengarna har ju gått till hushållsbudgeten. Lånet finns kvar. Dessutom är uttagen från olika portföljer.

* Hexatronic är nu bästa aktie i suredegsportföljen med -13% Sämst är Torun ,ed -69%.

*3 gånger under filmen tar AA upp att han dricker ur en mugg som han fått av Hexatronic. Kaffet smakar som allra bäst ur just den muggen.

Fortfarande icke-miljonär alltså. Surt.

Att dricka ur en mugg med Hex-logga på är i mina ögon ännu en bekräftelse på att det inte är handlar om aktieanalyser hos AA utan om YouTube-produktion. För hur kan en seriös analytiker visa glädje för ett företag om det inte handlar om marknadsföring?

Hade AA kunnat något om aktier på det sätt han säger sig kunna borde han hoppa runt mellan aktier och hela tiden hitta den relativa vinnaraktien. Vi i tråden vet att han inte har den förmågan men med MUGGEN i hand blir det övertydligt.
Citera
2026-03-01, 17:40
Medlem
RobertSmiths avatar
AA har haft en bra start på året jmf med 1 jan har EK bara minskat med 19K. Under denna tid har Lånetorsken tagit ut 200K, inte genom att sälja del av innehav utan enbart genom att öka belåningen. Belåningen har ökat med 213K sedan V1. Den aktuell hävstången på 2.39 närmar sig ATH för 2026 och det blir spännande och se hur veckan utvecklas.

V EK Lån Hävstång Acc. uttag Utv %
1 1 207 1 348 2.12 000 5%
2 1 158 1 384 2.20 000 1%
3 1 103 1 442 2.31 100 5%
4 1 027 1 442 2.40 100 -2%
5 1 063 1 475 2.39 125 4%
6 1 221 1 477 2.21 125 17%
7 1 234 1 503 2.22 150 21%
8 1 140 1 502 2.32 150 13%
9 1 127 1 561 2.39 200 16%
Citera
2026-03-01, 17:41
Medlem
Aktiesnillets avatar
Citat:

Uppskattar mycket din raka och sakliga rapportering från detta orakel.
Skulle även uppskatta om oraklet själv kunde kommentera utveckligen för stockpickingportföljen?
Tydligen gått ännu mycket sämre än jag trodde, och pinsamt tyst är det
Fast en prestation i sig är det ju, och hade man valt att kortat dessa aktier så hade man suttit med en smärre förmögenhet nu.
Senast redigerad av Aktiesnillet 2026-03-01 kl. 17:48.
Citera
2026-03-02, 08:55
Medlem
Citat:
Breaking news! AA har nu fått muggen från Hexatronic. Den är gedigen i metall med lock. AA är löjligt nöjd över den.

För övrigt finner inte AA ord över hur fantastiskt Nvidias rapport var. Han hånar aktiemarknaden som inte belönar den med en kursuppgång. Ryktet om att företag kan effektivisera sin verksamhet med hjälp av AI har nu även nått bastun. AA tror inte det finns någon hejd på AI.

AA vill gärna köpa fler aktier i både AMD o Nvidia. Tyvärr har han inga pengar då han behöver vara rädd om sitt belåningsutrymme

Mäktigt! Stor framgång för AA, nu fattar alla vilken tung spelare han är!

Snappade upp detta på Nya Börssnack, din rapportering välter Internet som Aftonbladet brukade säga!
Citera
2026-03-02, 12:26
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Mäktigt! Stor framgång för AA, nu fattar alla vilken tung spelare han är!

Snappade upp detta på Nya Börssnack, din rapportering välter Internet som Aftonbladet brukade säga!

Ja och Hexatronic går som tåget! 28 kr nu så den ska bara upp 15% så är AA +-0 där om man inte räknar med alla pengar han betalat i ränta för lånen han köpt stora delar av aktierna för.
Citera
2026-03-02, 15:17
Medlem
Dundersnubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Ja och Hexatronic går som tåget! 28 kr nu så den ska bara upp 15% så är AA +-0 där om man inte räknar med alla pengar han betalat i ränta för lånen han köpt stora delar av aktierna för.

Börsgudens chef visar vägen
Citera
2026-03-02, 15:44
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersnubben
Börsgudens chef visar vägen

Ja, men de okunniga yrkesverksamma analytikerna på bankerna och i analyshusen har satt riktkurserna i spannet 28-32 kr, det är bara AA och hans handgångne man har i tråden som har kollat noga på caset och vet 100% säkert att kursen ska upp 100% lite drygt till midsommar som infaller om mindre än fyra månader.

I slutet av 2024 (december) inledde Kepler Cheuvreux bevakning av Hexatronic med en köprekommendation och en riktkurs på 47 SEK. Analysen betonade att bolaget har potential för en comeback och strukturellt växande efterfrågan, trots en svag inledning på året.

Aktiellt
+2
Nyckelpunkter från 2024:
Riktkurs: 47 SEK (Kepler Cheuvreux, 18 dec 2024).
Rekommendation: Köp.
Marknadssituation: En mjuk marknad för Fiber-to-the-Home (FTTH) förväntades under första halvåret, med hopp om gradvis återhämtning under andra halvåret 2024."

Det var 36 kr då och några 47 kr såg vi aldrig röken av.

Dedär riktkurserna är i regel helt tagna ur luften.
Citera
2026-03-02, 17:18
Medlem
AA har såklart gjort en ny medlemsfilm om Hexatronic. Den börjar såklart med att han tar en lång o djup slurk kaffe ur MUGGEN AA konstaterar för 78e gången på 3 dagar att det är en fantastisk mugg av mycket hög kvalité.

AA är mycket nöjd med Hexatronics nya förvärv. Oklart vad han grundar det på. Han verkar i vanlig ordning inte gjort någon närmare analys. Han litar blint på sitt älskade Hexatronic.

Han är extremt stolt över att Hexa är +70% sedan botten. Att han ligger rejält back på de han köpte för 42kr och rekommenderade medlemmarna att köpa på 32kr nämner han såklart inte.

AA menar att de två förvärv Hexatronic gjort den senaste tiden är bra för då försvinner den krisstämpel som aktiemarknaden haft på bolaget. Företag i kris kan nämligen inte göra förvärv enligt AA. Så nu kan inte marknaden längre värdera Hexatronic som ett krisbolag utan en ordentligt uppvärdering kommer.

Säg en finfluencer som gör bättre analyser än AA

AA tror inte att det finns några idioter kvar därute som tycker att Hexatronic inte är ett bra o undervärderat bolag idag.

90% av filmen som är ca 22 min använder AA till att hylla sig själv över hur smart, klok o duktig investerare han själv är. Det finns ingen hejd på hur bra AA tycker att AA är. Inte konstigt, AA är ju börsgudens chef

Filmen är extremt tröttsamt, men vad kan man vänta sig för 99kr /månad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in