Citat:
Han är skön AA. Skapat värde för miljarder på börsen. Undra hur länge han fick klia flinten i bastun för att komma på denna vinklingen. Jag skapar Värde för MILJARDER åt folket. Undrar om inte han är ganska så stressad denna helgen med alla nya vidios, eller kanske är det därför han är så lycklig, för att han får släppa lös framför kameran
Tröttsam video där han är otroligt självgod.
AI kommenterar:
Det är inget annat än ett ekonomiskt mirakel hur 500 telefonsamtal och lite YouTube-pedagogik kan trolla fram en miljard kronor i rent värde – en kalkyl som får finansdepartementet att framstå som ett gäng amatörer med kulram.
Att han dessutom, mellan två klunkar kaffe, lyckas rädda den svenska välfärden med hundratals miljoner i framtida skatteintäkter samtidigt som han avfärdar myndigheternas officiella prognoser som en "bluff", vittnar om en självtillit som är minst lika imponerande som hans matematiska akrobatik. Man får nästan hoppas att statskassan bjuder på nästa "skål", med tanke på att han på egen hand verkar ha löst finansieringen av framtidens äldreomsorg från sin egen webbkamera"
Jag har naturligtvis också bett AI hålla koll på AAs verksamhet med tanke på den nya lagen.
AI kommenterar:
*Aktieanalytikern väljer på lagens första dag att profilera sig som en pensionsupplysare snarare än en aktietipsare. Genom att betona att han hjälper folk med "pensionssystemet" (som ofta ses som mer allmänutbildande än specifika aktieaffärer) försöker han sannolikt flytta sin verksamhet längre bort från den tillståndspliktiga kärnan av investeringsrådgivning.
Han behåller dock de individuella, betalda samtalen [18:41], vilket i den nya lagens ögon fortfarande är en högriskverksamhet om samtalen leder till konkreta placeringsbeslut.
AA, nu ger jag en disclaimer. Detta är vad Gemini3 ger för svar när jag ber den kolla din verksamhet mot den nya lagen. Gemini3 är tuffa, de yrkar på fängelse för AA. Chatgpt är mer chill, de tycker din verksamhet är problematisk, men friar hellre än fäller. Du har ju redan friat dig själv så det är ju egentligen lugnt. Jag kommer dock fortsätta låta AI bevaka det hela, inte minst som ett personligt test av "hela den där AI-grejen" som du investerar så hårt i.
Givetvis ser han till att "Hexatronic" syns tydligt. AA är oerhört nöjd o stolt över muggen.