Här kommer min gissning hur veckan har gått för AA exkl. 5.3% i andra innehav.
Jag har tagit med att dollarn försvagats med 0.3% under veckan
Har gjort några ändringar när det gäller användning av hävstången.
AMD (18%) = 0.03%
NVIDIA (16%) = -6.65%
Hexan (61%) = 4.50% exkl. TJP o Buffert
Baserat på AA:s tre största innehav och en hävstång på 2.32 är min gissning att
EK har ökat med 43K (3.76% inkl. hävstång).
Nytt EK
(inkl. 150K i blacolån 19/11-25) 1183K.
Som vanligt är det mest spännande att se om skulden har ökat under veckan.
Lånetorsken AA är mer än nöjd med sina innehav och har troligen inte sålt något.
För att betala ränta på sin lån använder han bankomaten aka belåning, hittills i år har han ökat belåningen med 150K.
Månadsskifte så jag förväntar mig uttag från bankomaten på 25-50K plus 8K+ i ränta för belåningen.
Har sedan i november trackat antal betalande medlemmar på AA:s patreon
Max: 158 betalande 2025-12-01
Min: 144 betalande 2026-02-10
Just nu: 147 betalande, 10 320SEK/månad
Baserat på en faktor 2.35 för YT intäkter så uppskattar jag intäkterna totalt till ish 21.6ksek/månad efter arbetsgivaravgifter och skatt.
AA uppger att han lever sitt drömliv som arbetsfri miljonär och kostnaderna för detta är ca 40K-50K per månad. OBS! kostnaderna går till att betala räntor och amorteringar, differansen mellan utgifterna och intäkterna från hans hobbyverksamhet
(ej ett jobb) tas från belåningsutrymmet då AA inte är kreditvärdig att ta fler blancolån, inte ens från ockerbanker...
Edit: USA och Israel attackerar Iran.
Självklart inget som påverkar Lånetorskens innehav...
Ska bli spännande och följa S&P 500 futures under helgen
Just nu: Weekend Wall Street = -0.82%
Brukar inte lyssna på AA:s svammel i hans Kanal om Ekonomi & Politik, men kommer nog att göra det i helgen för att kolla hans sinnesstämning och om han säger något om börsöppningen på måndag.
Troligen inte något som påverkar 'normala' investerare, kan dock påverka om man som AA är fullbelånad...
Historiska jämförelser visar att indexfall på aktiemarknaden brukar bli relativt kortvariga om konflikten bedöms vara avgränsad och om företagens vinstutsikter inte revideras ned.
https://www.di.se/nyheter/israel-och-usa-har-attackerat-iran/