2026-03-02, 13:12
Medlem
Dödsfall efter dödsfall inom Kriminalvården. Nu har en fånge på ett häkte i Nyköping hittats död.

"Den avlidne är en man i 40-årsåldern. Han var häktad misstänkt för bland annat grovt olaga hot och grovt vapenbrott", skriver Kriminalvårdsmagasinet.

De dör ju som flugor i svenska häkten. Detta är femte eller sjätte dödsfallet bara i år. Vad beror detta på? Är det inte dags att man agerar på något sätt? De häktade är ju trots allt att betraktas som oskyldiga.

https://www.kriminalvardsmagasinet.se/public/221891-dodsfall-pa-hakte-i-nykoping/
Citera
2026-03-02, 13:34
Medlem
Så synd...
Citera
2026-03-02, 15:17
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doonitz26
Så synd...

Det är alltid kul och skoj tills någon man bryr sig om hamnar i trubbel
Citera
2026-03-02, 16:08
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Självmord eller sjukdomsfall?
Citera
2026-03-02, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Självmord eller sjukdomsfall?

Självmord.
Citera
2026-03-02, 16:44
Medlem
Källa på det?

Citat:
Ursprungligen postat av Ljusetitunneln
Självmord.
Citera
2026-03-02, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nkhs
Källa på det?

När media skriver att det inte finns misstanke om brott, så betyder det självmord. Är det olycksfall eller sjukdomsfall så skriver de ut det. Media rapporterar inte direkt om suicid, det strider mot de pressetiska riktlinjerna.
Citera
2026-03-03, 04:26
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Det är alltid kul och skoj tills någon man bryr sig om hamnar i trubbel

Vanliga människor hamnar inte i trubbel för grovt olaga hot och grovt vapenbrott. Med största sannolikhet handlar det om en gängkriminell och därför har jag verkligen ingen sympati för slöddret. Våldsutövare förtjänar ingen sympati och det är bara bra när dom avslutar sitt liv på eget bevåg.
Senast redigerad av StoreSvarte 2026-03-03 kl. 04:28.
Citera
2026-03-03, 11:54
Moderator
blomvattnares avatar
Ort och datum tillagt i rubriken.

/Mod
Citera
2026-03-03, 16:09
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Vanliga människor hamnar inte i trubbel för grovt olaga hot och grovt vapenbrott. Med största sannolikhet handlar det om en gängkriminell och därför har jag verkligen ingen sympati för slöddret. Våldsutövare förtjänar ingen sympati och det är bara bra när dom avslutar sitt liv på eget bevåg.

Snick. Hade jag fötts med antisocialt beteende eller sådant så hade jag nog med suttit inne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in