2026-03-02, 13:53
Avstängd
GammelSkrackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Julias dom överklagades ju inte så nästa instans bedömning går inte riktig att jämföra rakt av med förra instansens bedömning. Döms Linnea hårdare i HvR så hade sannolikt också Julia dömts hårdare - eftersom det är i princip samma bevisning som ligger till grund.

Hon drogs inte in för att hon var svartsjuk på Julia. Chrippa hade redan ratat Julia och valt Linnea innan det började. Det är nog snarare tvärtom då, att Julia hängt sig kvar i hopp om att få honom tillbaka.
Julias brottslighet är mer omfattande och pågick under en längre tid än Linneas det kanske du ska i åtanke.

Är det snart du kommer skriva att Jocke har betalt åklagaren att överklaga hinkens dom men inte Julias?

Hinken har ju varit besatt av berg-familjen sen hon var 15. Så nog fasiken har hinken varit svartsjuk på Julia sen chrippa o Julia varit tsm. Hinken är en farlig människa. Manipulativ. Måtte ungen komma ut med bruna ögon likt morsan brunöga.
Citera
2026-03-02, 14:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GammelSkracken
Är det snart du kommer skriva att Jocke har betalt åklagaren att överklaga hinkens dom men inte Julias?
Varför skulle jag skriva det? Det är du och din sida som kommer med galna foliehattsteorier - inte jag.

Citat:
Hinken har ju varit besatt av berg-familjen sen hon var 15. Så nog fasiken har hinken varit svartsjuk på Julia sen chrippa o Julia varit tsm. Hinken är en farlig människa. Manipulativ. Måtte ungen komma ut med bruna ögon likt morsan brunöga
Nej hon har inte varit besatt. Varför fortsätter du transportera lögner.
Finns det så lite verklighetsbaserad kritik att ta på?

Trevligt att du önskar ett litet barn ont . Det säger ju en del om din position i detta.
.
Citera
2026-03-02, 14:05
Avstängd
GammelSkrackens avatar
Citat:
Varför skulle jag skriva det? Det är du och din sida som kommer med galna foliehattsteorier - inte jag.

Nej hon har inte varit besatt. Varför fortsätter du transportera lögner.
Finns det så lite verklighetsbaserad kritik att ta på?

Trevligt att du önskar ett litet barn ont . Det säger ju en del om din position i detta.
.

Vad är det för fel med bruna ögon? du är sjuk.
Citera
2026-03-02, 14:22
Medlem
Citat:
Vad gör du när du ställer krav då?
Att ställa orimliga krav är att försöka styra och kontrollera. Nu svarade jag på lite krav.
Citera
2026-03-02, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Fram till bröllopet var flickan ungefär lika mycket hos båda eller efter vad de kom överens om.

Det var vid bröllopet Julia började förvägra dottern att ha umgänge och det var samtidigt som Jocke började lägga sig i.

Att ungen inte skulle träffa Hinkrn ja. Själv gick bra.
Citera
2026-03-02, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Att ungen inte skulle träffa Hinkrn ja. Själv gick bra.

Vad förändrade sig över en natt?

Svar - Julia.
Citera
2026-03-02, 14:24
Medlem
Citat:
Det är ju din "brother in arms" som säger det.

Att ställa lite krav och styra är inte samma sak.
Citera
2026-03-02, 14:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vad är det för fel med bruna ögon? du är sjuk.
Jupp, för din önskan handlade givetvis om att bruna ögon är vackert på ett barn.
Vi säger så.

Ska vi friska upp minnet på dig - så är skrev du.
Citat:

Hinken har ju varit besatt av berg-familjen sen hon var 15. Så nog fasiken har hinken varit svartsjuk på Julia sen chrippa o Julia varit tsm. Hinken är en farlig människa. Manipulativ. Måtte ungen komma ut med bruna ögon likt morsan brunöga.

Citat:
Ursprungligen postat av juttan
Att ställa orimliga krav är att försöka styra och kontrollera. Nu svarade jag på lite krav.
Krav är styrning, annars är det inte krav utan önskemål.
Citera
2026-03-02, 14:34
Avstängd
GammelSkrackens avatar
Citat:
Jupp, för din önskan handlade givetvis om att bruna ögon är vackert på ett barn.
Vi säger så.

Ska vi friska upp minnet på dig - så är skrev du.

Krav är styrning, annars är det inte krav utan önskemål.

Men du fattar ju inte min pik! Hinken vill ju bara ha barn med blåa ögon. Om du nu har missat det
Citera
2026-03-02, 14:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Men du fattar ju inte min pik! Hinken vill ju bara ha barn med blåa ögon. Om du nu har missat det
Jag har inte ens funderat på grunden i ditt ganska otäcka uttryck gällande ett litet barn - så avseende det har jag inte kunnat missförstå någonting.
Dessutom gör det ingen skillnad - det handlar om hur du uttryckte dig om ett ofött barn.
Citera
2026-03-02, 14:41
Avstängd
GammelSkrackens avatar
Citat:
Jag har inte ens funderat på grunden i ditt ganska otäcka uttryck gällande ett litet barn - så avseende det har jag inte kunnat missförstå någonting.
Dessutom gör det ingen skillnad - det handlar om hur du uttryckte dig om ett ofött barn.

Du som är så investerad i hinken måste ju veta att hon vill ha barn med blåa ögon. Men såklart, du vill ju inte tro att hinken är så enkelriktad i sin syn.
Citera
2026-03-02, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Vuxna människor behöver inte krav från andra.

Jo de runt omkring Christopher Linnea och Jacke skulle behöva ställa krav på dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in