2026-03-02, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GammelSkracken
Ni skriver inte det rakt ut helt enkelt man kan läsa mellan raderna på er chrippakramare.

Du verkar ju ha bevis för att Jocke styr Julia.

Han styr Julia med pengar och dessutom är hon för svag mentalt för att klara av att stå upp för sig själv mot någon hon uppfattar som stark.

Nej, Jocke styr verkligen inte allt. Han bara önskar att han gör det. Det är därför han blandar sig i det han inte har något med att göra.

Sluta läsa mellan raderna för du är inte särskilt bra på det.

Citat:
In direkt blir det ju en sanning om dig om hur du hjälpt chrippa, men du kan låtsas inte först bara. Du sitter där med fingrarna i syltburken.

Ytterligare en gång - sluta läs mellan raderna då inte är särskilt bra på det.

Dessutom handlar inte tråden om att skriva skit om användare din förljugna kackerlacka.
Senast redigerad av AbsAbs 2026-03-02 kl. 12:36.
Citera
2026-03-02, 12:35
Avstängd
GammelSkrackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Han styr Julia med pengar och dessutom är hon för svag mentalt för att klara av att stå upp för sig själv mot någon hon uppfattar som stark.

Nej, Jocke styr verkligen inte allt. Han bara önskar att han gör det. Det är därför han blandar sig i det han inte har något med att göra.

Sluta läsa mellan raderna för du är inte särskilt bra på det.

Sluta förtala Julia istället du din hink är smuts som borde få sitta inne i finkan nåt år så det blir folk av henne.
Citera
2026-03-02, 12:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag vet att du ogillar förtal, varför envisas du med att sitta i denna tråd att konstant förtala Julia, du får ta det i hennes tråd istället.
Orkar inte att du tror att jag inte har nå fakta. Varför ska jag ta fram det när du massanmäler folk konstant här inne. Orkar inte bli bannad en månad igen tack vare dig.
Jag vet att du inte har några fakta gällande hur jag skulle ha stöttat Chrippa konkret irl - eftersom det inte finns något sådant att visa. Det är helt en fantasibubbla ni skapat i tråden.

Jag invänder mot ert förtal av Chrippa och Linnea med saker som Julia själv gjort offentligt gällande sin roll. Det är knappast förtal.
Julia har ingen egen tråd utan är en del av Chrippa-dramat när det gäller barnet, samt relationerna med Chrippa och Linnea.
Varför skriver du så mycket skit och förtal om Linnea här - för det du gör är att sprida lögner, fantasier och förtal - och inte i hennes egen tråd?
Varför drar du hela tiden in Julia och bedriver klappjakt på Linnea om du själv är av åsikten att tråden strikt ska handla om Chrippa?
Citera
2026-03-02, 12:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ni skriver inte det rakt ut helt enkelt man kan läsa mellan raderna på er chrippakramare.

Du verkar ju ha bevis för att Jocke styr Julia.
Det är ju din "brother in arms" som säger det.

Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Dottern har fått det mycket bättre sedan farsan gick ur bilden och Jocke började ställa lite krav på Julia.
Citera
2026-03-02, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är ju din "brother in arms" som säger det.
Att ställa lite krav är inte detsamma som att styra.
Citera
2026-03-02, 13:13
Avstängd
GammelSkrackens avatar
Citat:
Jag vet att du inte har några fakta gällande hur jag skulle ha stöttat Chrippa konkret irl - eftersom det inte finns något sådant att visa. Det är helt en fantasibubbla ni skapat i tråden.

Jag invänder mot ert förtal av Chrippa och Linnea med saker som Julia själv gjort offentligt gällande sin roll. Det är knappast förtal.
Julia har ingen egen tråd utan är en del av Chrippa-dramat när det gäller barnet, samt relationerna med Chrippa och Linnea.
Varför skriver du så mycket skit och förtal om Linnea här - för det du gör är att sprida lögner, fantasier och förtal - och inte i hennes egen tråd?
Varför drar du hela tiden in Julia och bedriver klappjakt på Linnea om du själv är av åsikten att tråden strikt ska handla om Chrippa?

Det är ju ni som drar in Julia konstant!
Hinkens tråd är inte så aktiv å sen lever hinken med kräftstjärten. Hinken ska ha skit.
Nä förlåt, du är ju expert inom förtal men det gick bra för hinken o chrippas anmälan om förtal mot Anjo
Citera
2026-03-02, 13:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det är ju ni som drar in Julia konstant!
Hinkens tråd är inte så aktiv å sen lever hinken med kräftstjärten. Hinken ska ha skit.
Nä förlåt, du är ju expert inom förtal men det gick bra för hinken o chrippas anmälan om förtal mot Anjo
Nej jag drar inte in Julia konstant. Jag bemöter era lögner och ert skitsnack om Chrippa och Linnea.
Bra att du förstår att kopplingen till Chrippa och dramat runt honom samt Julias eget agerande gör Julia relevant i tråden.
Citera
2026-03-02, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxnytt
Det går bara runt runt för dig va?
Du vet mycket väl att Chrippa valt bort att inte hälsa på sin dotter, inte heller kontakta henne.

Linneas önskan har uppfyllts, hon skrev ju att hon skulle se till att Christofer förlorade vårdnaden ✔️.

Hon skulle även se till att han hamnade i fängelse ✔️.

Men vad hon inte räknat med är att även hon kan få ett fängelsestraff. Vilket jag hoppas, för hon har levt på Christofer's pengar.
Citera
2026-03-02, 13:34
Avstängd
GammelSkrackens avatar
Citat:
Nej jag drar inte in Julia konstant. Jag bemöter era lögner och ert skitsnack om Chrippa och Linnea.
Bra att du förstår att kopplingen till Chrippa och dramat runt honom samt Julias eget agerande gör Julia relevant i tråden.

Du bemöter inte ett skit. Du är medberoende till chrippen o hinken.
Hoppas hinken får ett högre straff än Julia. Då skall det firas. Tänk att man är så himla svartsjuk på Julia så man vill så gärna bli indragen i chrippas skit å få ett fängelsestraff på köpet
Citera
2026-03-02, 13:35
Avstängd
GammelSkrackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem
Linneas önskan har uppfyllts, hon skrev ju att hon skulle se till att Christofer förlorade vårdnaden ✔️.

Hon skulle även se till att han hamnade i fängelse ✔️.

Men vad hon inte räknat med är att även hon kan få ett fängelsestraff. Vilket jag hoppas, för hon har levt på Christofer's pengar.

Snart svarar nån dig om att Julia har levt längre på chrippas pengar än vad hinken har gjort
Citera
2026-03-02, 13:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du bemöter inte ett skit. Du är medberoende till chrippen o hinken.
Hoppas hinken får ett högre straff än Julia. Då skall det firas. Tänk att man är så himla svartsjuk på Julia så man vill så gärna bli indragen i chrippas skit å få ett fängelsestraff på köpet
Julias dom överklagades ju inte så nästa instans bedömning går inte riktig att jämföra rakt av med förra instansens bedömning. Döms Linnea hårdare i HvR så hade sannolikt också Julia dömts hårdare - eftersom det är i princip samma bevisning som ligger till grund.

Hon drogs inte in för att hon var svartsjuk på Julia. Chrippa hade redan ratat Julia och valt Linnea innan det började. Det är nog snarare tvärtom då, att Julia hängt sig kvar i hopp om att få honom tillbaka.
Julias brottslighet är mer omfattande och pågick under en längre tid än Linneas det kanske du ska i åtanke.
Citera
2026-03-02, 13:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juttan
Att ställa lite krav är inte detsamma som att styra.
Vad gör du när du ställer krav då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in