2026-03-02, 12:36
Medlem
vemsfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Du ser ju hur det klagas på Hatet och att Bo-Göran tagit saker ur kontext trots ar det inte förändrar någonting.

Nu kan inte Rask komma dragandes med samma beskyllningar här.

Det fetade stämmer inte. Han byggde ett narrativ på en chatt där man valt ut delar som gav en nyanserad bild som inte visade sig vara förankrad med vad som faktiskt hänt. Men det kommer du aldrig erkänna, och så får det väl vara då.

Om man kortar ner delar där faktum inte ändras genom att ta med hela kontexten har man såklart ingen kritik av den arten att frukta.
Senast redigerad av vemsfel 2026-03-02 kl. 12:40.
Citera
2026-03-02, 12:48
Medlem
GreenBatterys avatar
Undrar hur det går med sexologutbildningen? Har han lyckats nå 40% eller har han (sin vana trogen) gett upp även detta? Har han även betalt för parterapeututbildningen?

”Jag ska gå denna utbildningen och ni ska få följa med i allt!”

Håll käften Baronjävel!

Allt Gott,! ❤️
Citera
2026-03-02, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Det fetade stämmer inte. Han byggde ett narrativ på en chatt där man valt ut delar som gav en nyanserad bild som inte visade sig vara förankrad med vad som faktiskt hänt. Men det kommer du aldrig erkänna, och så får det väl vara då.

Om man kortar ner delar där faktum inte ändras genom att ta med hela kontexten har man såklart ingen kritik av den arten att frukta.

Den dokumentären ger en väldigt ackurat bild över Jocke och hans personlighet som i över tio års tid använt sin makt till att manipulera och ljuga för omvärlden.

Ett mönster som upprepar sig.

Du kan väl gissa varför den blev anmäld så många gånger? Och varför den anmäldes tom innan den hade sänts?

Därför var det bra att dokumentären om Rask inte kortades ned så det inte finns utrymme för samma anklagelser för att någon inte förstår handlingen.
Senast redigerad av AbsAbs 2026-03-02 kl. 12:52.
Citera
2026-03-02, 13:10
Medlem
Paulabrauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partiet.Nyans
del 3 släpps på lördag osv

Finns som jag tidigare nämnde på bitchute.com
Citera
2026-03-02, 13:13
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Roligt att Rask i dokumentären säger till det äldre paret att han jobbar när de ifrågasätter varför ingen i familjen ställer upp och röjer mormors trädgård

Han hade all tid i världen som bara gick hemma. Coolt att skrämma upp ett gammalt par också. Men det är de enda han vågar ge sig på.
Citera
2026-03-02, 13:25
Medlem
Damien-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paulabraun
Finns som jag tidigare nämnde på bitchute.com

Jag tycker gott och väl man kan ge Medvikt de views som de förtjänar för sin dokumentär, de gjorde ett bra jobb. Jag tycker du kan åka till Trosa och låta Baronen pissa dig i nyllet efter att den perversa byfånen pressat upp trumpinnar i din röv. Ditt äckliga troll.
Citera
2026-03-02, 13:36
Medlem
dr-zekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Man får ha åsikter om vad man vill och framföra dem men när man ljuger om andra och gör sig oanträffbar för att stå till svars, vad tror du händer då?

Vad som händer då? Ingenting? Man kan inte tvinga någon till att "stå till svars". Då räcker det väl att man påtalar att personen som ljuger gör sig oanträffbar och vägrar erkänna att den ljugit? Då är det ju fine sen, då har man bemött personen, och dessutom "hängt ut" personen som någon som gör sig oanträffbar. Måste man göra mer därefter, menar du? Där skulle ju jag vara nöjd, släppa det och gå vidare i livet. Inte skulle jag börja söka upp personen, det är ju bara att släppa. Anser man att lögnerna är så grova och att de skadar en själv mycket så kan man anmäla för förtal, och that's it. Sedan låter man det bara vara. Är man normal så vill man ju dra sig ur konflikter och att anmäla för förtal är en tilltalande exit. Inte fortsätter man elda på och eskalerar konflikten genom att gå runt i personens hemort och intervjua folk? Då är man ju enbart ute efter att fortsätta bråka, då är man på gränsen till att vara en manisk stalker.

Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Ponera att någon börjar göra videos om dig där denne påstår att du är bankrånare och kvinnomisshandlare. Du kan inte nå personen via mail, hen svarar inte på telefonsamtal och du är blockad från att försvara dig i kommentarsfältet till videon. Vad återstår?

Det är väl bara att bemöta genom att själv gå ut med sanningen och säga att personen ljuger, och om man orkar dra det till polisen så kan man dessutom anmäla för förtal? Och därefter släpper man det och går och gör något vettigt istället - som att umgås med vänner, titta på en Netflix-film eller så. Inte skulle jag på olika sinnessjuka sätt börja "hämnas" mot personen.

Skulle lögnerna mot förmoden få några personliga konsekvenser, att nån helt plötsligt ringer eller annat som tror det är sant så meddelar man bara sanningen: att det inte är sant och att personen ljög.
Senast redigerad av dr-zeke 2026-03-02 kl. 13:43.
Citera
2026-03-02, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr-zeke
Vad som händer då? Ingenting? Man kan inte tvinga någon till att "stå till svars". Då räcker det väl att man påtalar att personen som ljuger gör sig oanträffbar och vägrar erkänna att den ljugit? Då är det ju fine sen, då har man bemött personen, och dessutom "hängt ut" personen som någon som gör sig oanträffbar. Måste man göra mer därefter, menar du? Där skulle ju jag vara nöjd, släppa det och gå vidare i livet. Inte skulle jag börja söka upp personen, det är ju bara att släppa. Anser man att lögnerna är så grova och att de skadar en själv mycket så kan man anmäla för förtal, och that's it. Sedan låter man det bara vara. Är man normal så vill man ju dra sig ur konflikter och att anmäla för förtal är en tilltalande exit. Inte fortsätter man elda på och eskalerar konflikten genom att gå runt i personens hemort och intervjua folk? Då är man ju enbart ute efter att fortsätta bråka, då är man på gränsen till att vara en manisk stalker.

Du ser ju hur det gick för Rask - sju fall av grovt förtal och två fall av olaga integritetsintrång.

Varför?

Jo pga att man inte får sitta och ljuga och hitta på saker om människor.

Ska man ljuga och förtala människor så har man inte rätten att avgöra om man ska hållas ansvarig eller ej. Och inte heller rätten att avgöra om någon till slut ska tillåtas komma på ett personligt besök för att utdela konsekvenser
Citera
2026-03-02, 13:52
Medlem
Damien-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Undrar hur det går med sexologutbildningen? Har han lyckats nå 40% eller har han (sin vana trogen) gett upp även detta? Har han även betalt för parterapeututbildningen?

”Jag ska gå denna utbildningen och ni ska få följa med i allt!”

Håll käften Baronjävel!

Allt Gott,! ❤️

Lite som när BajsBaronen skulle betala sin frus skulder. "Det kommer bli en fantastisk resa som ni följare ska få följa med på". MytomanBaronen.
Citera
2026-03-02, 14:00
Medlem
dr-zekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Du ser ju hur det gick för Rask - sju fall av grovt förtal och två fall av olaga integritetsintrång.

Varför?

Jo pga att man inte får sitta och ljuga och hitta på saker om människor.

Ska man ljuga och förtala människor så har man inte rätten att avgöra om man ska hållas ansvarig eller ej. Och inte heller rätten att avgöra om någon till slut ska tillåtas komma på ett personligt besök för att utdela konsekvenser

Nä, alltså, missförstå mig rätt - jag är generellt sett för att vanligt folk tar hand om jobbiga störiga människor som beter sig störande och bara förstör för alla i sin omgivning - utan att polis blandas in. Men man får ju göra ett val, antingen tar man det till polisen, eller så löser man det privat/personligt, men man kan ju inte göra både och? och framförallt inte om vartannat, man kan göra ett försök utan att blanda in polis eller andra instanser, och hjälper det inte och man känner att personer fortsätta göra ens liv surt, så då tar man det till polisen och där är det liksom dead end. Fortsätter personen göra ens egna liv surt för en, så vänder man sig till polisen igen.

Det brukar dock räcka med att alla bara känner till idioten och vad hen håller på med, så kan alla bara ignorera honom sedan. Det är ytterst sällan att det är så illa att det behöver gå så långt att någon konfronterar personen. Om en person på Youtube ljuger lite, och det finns en flashback-tråd om youtubern på nätet med snart 80.000 inlägg om youtubern där merparten påstår att det är nån idiot som sitter och ljuger på youtube, om den personen då skulle ljuga om mig? Varför skulle jag bry mig? Varför skulle jag ens känna att det är lönt att bemöta? Vad skulle det ge mig? Såklart beroende på vad lögnen i så fall skulle bestå av, men det skulle behöva vara något riktigt riktigt grovt i så fall - utan att alla direkt skulle inse att det är lögn - om jag skulle känna någon mening alls med att ens lägga mig i.
Senast redigerad av dr-zeke 2026-03-02 kl. 14:05.
Citera
2026-03-02, 14:04
Medlem
Citat:
Nä, alltså, missförstå mig rätt - jag är generellt sett för att vanligt folk tar hand om jobbiga störiga människor som beter sig störande och bara förstör för alla i sin omgivning - utan att polis blandas in. Men man får ju göra ett val, antingen tar man det till polisen, eller så löser man det privat/personligt, men man kan ju inte göra både och? Brukar räcka med att alla bara känner till idioten och vad hen håller på med, så kan alla bara ignorera honom sedan. Det är ytterst sällan att det är så illa att det behöver gå så långt att någon konfronterar personen. Om en person på Youtube ljuger lite, och det finns en flashback-tråd om youtubern på nätet med snart 80.000 inlägg om youtubern där merparten påstår att det är nån idiot som sitter och ljuger på youtube, om den personen då skulle ljuga omm mig? Varför skulle jag bry mig? Varför skulle jag ens känna att det är lönt att bemöta? Vad skulle det ge mig? Såklart beroende på vad lögnen i så fall skulle bestå av, men det skulle behöva vara något riktigt riktigt grovt i så fall - utan att alla direkt skulle inse att det är lögn - om jag skulle känna någon mening alls med att ens lägga mig i.

Spridningen ställer till med verklig skada i människors liv.

Det går inte heller att räkna med att de som ser hans videor tar del av det som skrivs här.
Citera
2026-03-02, 14:09
Medlem
Krakatoas avatar
[quote=dr-zeke|94434075]
Vad som händer då? Ingenting? Man kan inte tvinga någon till att "stå till svars". Då räcker det väl att man påtalar att personen som ljuger gör sig oanträffbar och vägrar erkänna att den ljugit? Då är det ju fine sen, då har man bemött personen, och dessutom "hängt ut" personen som någon som gör sig oanträffbar.
[quote]
Hur ska du göra det om du inte har samma räckvidd och plattform?

Citat:
Måste man göra mer därefter, menar du? Där skulle ju jag vara nöjd, släppa det och gå vidare i livet. Inte skulle jag börja söka upp personen, det är ju bara att släppa.
Det får stå för dig. Jag hade inte accepterat att någon pumpat ut video efter video med lögner och förtal om mig och jag kan inte ens be den personen sluta göra det.

Citat:
Det är väl bara att bemöta genom att själv gå ut med sanningen och säga att personen ljuger, och om man orkar dra det till polisen så kan man dessutom anmäla för förtal?
Hur ska du väl bara bemöta dem? Om du t.ex. inte har en egen YT-kanal? Skriva en insändare i lokaltidningen?

Citat:
Skulle lögnerna mot förmoden få några personliga konsekvenser, att nån helt plötsligt ringer eller annat som tror det är sant så meddelar man bara sanningen: att det inte är sant och att personen ljög.

Vaför skulle det ligga på mig när jag är oskyldig? Eller så kan man gå hem till den som spred lögnerna och säga "du, jag är trött på att många av dina 160k följare ringer mig stup i kvarten pga dina lögner, kan du be dem sluta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in