2026-03-02, 09:52
Medlem
dr-zekes avatar
Generellt sett tycker jag att Rasks YouTube-kanal är ganska tråkig underhållning, det är ju inte det jag sätter mig och lyssnar på när jag får lite tid över, om man säger så.

Däremot av det lilla jag hört, så verkar han vara ganska vettig och komma med bra poänger, men det är bara fel format för min smak - har svårt för att sitta och lyssna på någon som i princip bara pratar om sig själv hela tiden.

Jag kan också förstå att random människor kan uttrycka att de ogillar Rask på ett eller annat sätt och kritiserar honom, ungefär som jag gör i detta inlägg.

Däremot är det bortom mitt förstånd att någon kan ogilla honom så mycket och ta honom så allvarligt att man skapar en dokumentär om honom? Än mindre att man utvecklas till en sådan sinnessjuk Rask-hatare så att man på olika sätt aktivt försöker förstöra för honom? Hans liv, försörjning eller ekonomi? Alltså, det är ju bara hatare som typ AFA:iter som håller på så, med lilla skillnaden att istället för att bruka våld mot personer de ogillar så försöker de förstöra livet för dem de ogillar med andra medel.

Man får väl ha åsikter om andra människor, youtubers och annat, men låt det stanna där: Uttryck din åsikt, men gå inte till överdrift och börja söka upp personerna eller håll på och trakassera personerna du ogillar på olika sätt. Kan man inte bara släppa det, och acceptera att det alltid kommer finnas folk man ogillar utan att går över gränsen, ja då är man sinnessjuk och bör överväga att lägga in sig själv på mentalssjukhus.

Det finns massor av personer jag ogillar, skulle aldrig drömma om att engagera mig mer än att nån gång då och då bara uttrycka min åsikt om personen. Om jag skulle lägga tid på att göra mer än, som att aktivt börja försöka förstöra för personerna jag ogillar, så hade det inte varit normalt nånstans. Och det är jag fullt medveten om. Det konstiga är människor som inte verkar vara medvetna om det alls, som att de går runt och anser att de "har rätt" att på olika sätt förstöra för personer de ogillar. Jag antar att det är skillnad på normala människor och idioter som blir stalkers och dylikt.
Citera
2026-03-02, 10:26
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr-zeke
Däremot av det lilla jag hört, så verkar han vara ganska vettig och komma med bra poänger

Kan du ge några exempel på något vettigt och några bra poänger?
Jag tycker tvärtom. Hans modus operandi är att inte bemöta kritik utan istället försöka miskreditera de som kritiserar honom samt vrida och vända på kritiken som framförs mot honom.

Ett exempel är när Medviktarna kritiserade honom för att ha skickat nakenbilder bakom ryggen på Therese. Han var tyst och bemötte inte detta förrän någon grävde upp deras OF-bilder och han använde det som vapen.

De sa gång på gång "det klandervärda är INTE att du tagit nakenbilder på dig själv och skickat till någon, det klandervärda är att du gör det bakom ryggen på din fru". Men i Baronens huvud blev det "de kritiserar mig för att ha skickat nakenbilder men har OF!" vilket inte var kritiken.

Citat:
Däremot är det bortom mitt förstånd att någon kan ogilla honom så mycket och ta honom så allvarligt att man skapar en dokumentär om honom?

Grundpremissen för dokumentären är inte hat. Det är hur en offentlig person med ganska stor plattform vägrar förbättra sig utan fortsätter ljuga, förtala och bedra samtidigt som det drabbar andra människor. Speciellt de som inte har någon plattform.
Citera
2026-03-02, 10:28
Medlem
Paulabrauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virr82
Kan någon ladda upp dokumentären någonstans när den bara är för medlemmar?

Hittade den av en slump på bitchute sök på den brottsdömde förtalsbaronen
Citera
2026-03-02, 10:31
Medlem
Damien-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Han är helt jävla otrolig alltså. Man får glädjas åt att tom Chrippa nu bara ger 8k visningar på 12h

Baronen verkar skita i att visningar sjunker. Den perversa byfånen har sitt trygga "content", varför bemöta kritik, när det är så bekvämt att ge sig på någon som inte kan försvara sig?
Citera
2026-03-02, 10:56
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Paulabraun
Hittade den av en slump på bitchute sök på den brottsdömde förtalsbaronen

Eller varför inte bli medlem en månad och ge lite stöd för dokumentärskaparna? Är inte många kr det kostar..
Citera
2026-03-02, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Kul att Christer klagade på att Rask inte jobbar när frugan och ungen inte jobbar 😆

Skillnad på att inte arbeta pga fastställd sjukdom som hindrar en från att arbeta mot att bara vara sjuk i huvudet som Rask och aldrig ha arbetat.

Den här diskussionen får vi ta Rasks tråd. Tycker du inte det?

Därför flyttade jag den hit.
Citera
2026-03-02, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Det är klart man kan korta ner saker om det inte görs ur kontext, det var det dummaste jag hört att man såg sig nödgad att av det skälet ta med långa sekvenser. Vem fan orkar höra Rasken sitta och mala på, nej tack

Du ser ju hur det klagas på Hatet och att Bo-Göran tagit saker ur kontext trots ar det inte förändrar någonting.

Nu kan inte Rask komma dragandes med samma beskyllningar här.
Citera
2026-03-02, 11:27
Medlem
Paulabrauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allegera
Eller varför inte bli medlem en månad och ge lite stöd för dokumentärskaparna? Är inte många kr det kostar..

Nu har jag ju redan kollat klart dokumentären och kan säga att den var sämre än jag förväntat mig. Är glad att jag inte betalade för skiten. Du kan väl motivera varför övriga ska betala för att se skräpet.
Citera
2026-03-02, 11:43
Medlem
pickalulus avatar
Citat:

Däremot av det lilla jag hört, så verkar han vara ganska vettig och komma med bra poänger,

Nämn en enda.
Citera
2026-03-02, 11:52
Avslutad
Citat:

del 3 släpps på lördag osv
Citera
2026-03-02, 12:25
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Man får väl ha åsikter om andra människor, youtubers och annat, men låt det stanna där: Uttryck din åsikt, men gå inte till överdrift och börja söka upp personerna eller håll på och trakassera personerna du ogillar på olika sätt.

Man får ha åsikter om vad man vill och framföra dem men när man ljuger om andra och gör sig oanträffbar för att stå till svars, vad tror du händer då?

Ponera att någon börjar göra videos om dig där denne påstår att du är bankrånare och kvinnomisshandlare. Du kan inte nå personen via mail, hen svarar inte på telefonsamtal och du är blockad från att försvara dig i kommentarsfältet till videon. Vad återstår?
Citera
2026-03-02, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paulabraun
Nu har jag ju redan kollat klart dokumentären och kan säga att den var sämre än jag förväntat mig. Är glad att jag inte betalade för skiten. Du kan väl motivera varför övriga ska betala för att se skräpet.

Skaparna har lagt mycket tid. Är en välgjord dokumentär. Du gillar inte att den handlar om Micro. Däremot får vi följa Rasks modus operandi. Det är så här han arbetar. Skänk en peng till skaparna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in