2026-03-02, 13:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Du får lära dig att ange riktiga källor.
Jag gick till The Washington post men hittar inte ditt påstående där.

Länka nu till rätt sida.

Källan är tydligen en ryss med rysk flagga på X vars tråd själva har svårt att ge direktlänkar till artikeln ”annat än att skriva ”Washington Post - trust me habibi.”

Jag uppskattar mindre ljugande och påhittade uppgifter och mer konkreta uppgifter och moderatorer som håller det på den nivån.
Citera
2026-03-02, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Och då tar vi det igen.

Länk till källan?

Om du inte ens har den intellektuella förmågan att googla: european gas prices
Skriv inte till mig.
Citera
2026-03-02, 13:19
Medlem
Do1oress avatar
Hur pinsamt är det inte för USA att se sina allierade i regionen träffas gång på gång, utan att kunna skydda dem bättre? Illa.
Citat:
Saudi official to Al Jazeera:

America has abandoned us, and focused its defense systems on protecting Israel, leaving the Gulf states that host its military bases at the mercy of Iranian missiles and drones.

https://x.com/muntazireimam84/status/2028367475415675380
Citera
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Rent geografiskt köper vi i Sverige nordsjöolja, Kina köper mycket från just Iran samt arabiska gulfen. men som sagt, det är inte så marknaden fungerar i praktiken. Rysk olja ligger i en helt oberoende tabell, som de som inte vet får googla upp själva...

Oavsett, om oljan tryter från persiska viken så driver det upp oljepriset oavsett var det kommer ifrån.
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Källan är tydligen en ryss med rysk flagga på X vars tråd själva har svårt att ge direktlänkar till artikeln ”annat än att skriva ”Washington Post - trust me habibi.”

Jag uppskattar mindre ljugande och påhittade uppgifter och mer konkreta uppgifter och moderatorer som håller det på den nivån.
Instämmer till att det vore bra om vi hade mindre propaganda här och mer fakta.
Citera
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pommel
Du och övriga judehatare ska enbart sitta ner i båten
Hur blir man "judehatare", när man är har studerat gruppen via antroplogiska studier, är fakta hat numera? Du tror alltså inte på vetenskap då vet vi. Jaha du är en såkallad wokeperson men då försår vi din bristande logik. Alla som du inte håller med är plötsligt hatare. Har du läst den boken ännu som träffar mitt i pick dig?

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTSqvCl-Lk-Q7_47vplcTLdwTSxs1i7rp7QQQ&s
Citera
2026-03-02, 13:20
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Om du inte ens har den intellektuella förmågan att googla: european gas prices
Skriv inte till mig.
Var har du länken till den sida med dina påståenden?
Citera
2026-03-02, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Robotarna som sköt ner dessa plan avfyrades från Kuwaitisk territorium så det är knappast iran. Det var många vittnen som såg detta.

Har aldrig nämnt Iran.

Var nästan först ut här när rapporten kom och då visste man inte hur och varför. Sedan blev en Kuwait-utrikesminster intervjuad och berättade om friendly fire. Finns även video med en av piloterna med fallskärm på marken
Citera
2026-03-02, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Hur blir man "judehatare", när man är har studerat gruppen via antroplogiska studier, är fakta hat numera? Du tror alltså inte på vetenskap då vet vi. Jaha du är en såkallad wokeperson men då försår vi din bristande logik. Alla som du inte håller med är plötsligt hatare. Har du läst den boken ännu som träffar mitt i pick dig?

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTSqvCl-Lk-Q7_47vplcTLdwTSxs1i7rp7QQQ&s

Föreslår att du går ut skolan först lille vän
Citera
2026-03-02, 13:22
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Inte meningsfullt och inte när det gäller robotförsvar.

Det pratades om att uppgradera alla F15 på 2010-talet men det lades i malpåse när man istället valde att bygga nya F15EX men jag tror inte dessa hunnit komma i bruk i stor skala än.

https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_F-15EX_Eagle_II
Ok då drar vi slutsatsen av ditt påstående om att flygplanen var gamla och inte uppdaterade och det var därför som amerikanskt luftvärn sköt ner tre amerikanska flygplan redan andra dagen av OPERATION EPIC FURY.

Då innebär det alltså att amerikanerna är helt jävla efterblivna eftersom de skickar upp dessa flygplan samtidigt som de har igång sina egna luftvärnssystem för att skjuta ner dom.

Amerikansk överlägsenhet börjar bli ett ganska mossigt narrativ, flopp efter flopp måste ursäktas med förklaring efter förklaring, den ena förklaringen dummare än den andra.
Citera
2026-03-02, 13:23
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Varför skjuter Usas allierade ner amerikanska flygplan, ingår det i krigsplanerna för Trump? Har CIA sagt att det är ett medvetet beslut? För miljardplanen är så billiga att bygga och usa har ingen statsskuld alls. Det finns ingen risk för inflation som drabbar amerikanska skattebetalare, som lurades tro att Trump inte skulle starta krig för israelsräkning!

The aircraft goes boom!
https://www.aljazeera.com/#flips-6390260623112
Senast redigerad av Unlucky-Monkey 2026-03-02 kl. 13:26.
Citera
2026-03-02, 13:23
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Kuwait har alltså skjutit ned 3 plan från USA...av misstag säga det... kan det finnas en och annan Iranlojalist där bland trupperna?

Såna här misstag händer alltid i krig. Ryssland har tex skjutit ner ett antal passagerarplan genom åren för att de trott att det rört sig om militära plan. Det är inte kul med krig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in