2026-03-02, 11:59
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkeofuturisten
Årtionden av amerikanska krig som kostat 30 gånger mer än månlandnigen och drivit miljoner flyktingar till Europa. Men den här gången kommer det gå bra!
Du är ju råkorkad, Syrien var inget "amerikanskt krig".
Citera
2026-03-02, 12:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av slimmbo2
Haha!
Säg det till de flera miljoner hemlösa Amerikaner som plöjer runt i USA.

Vilka jävla idioter ni är som tror att 2 miljarder inte är någonting. Kan garantera dig att den Amerikanska väljaren inte ser det så.
Zombieknarkarna står utanför usas ekonomi som tur är. Och plöjer vet jag inte direkt om de gör. Står mest och hänger på samma plats i nån sorts stretchingposition.
Citera
2026-03-02, 12:00
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
Förklar dig gärna, väldigt intresserad.
1. Zionisterna blir tvugna sluta slakta palestinier?
2. helvetet har inte redan brutit ut?
3.Storisraeldrömmen tar slut?
Du borde söka terapi för dina nojor om Israel.

Ett fall för återvandring?
Citera
2026-03-02, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
De enda verkligt tunga pjäserna i spelet,USA och Israel,säger att de jobbar inom en tidsram om fyra till fem veckor.
Det finns ingen som helst anledning att i skrivande stund tvivla på detta.
Slutmålet i nuvarande form synes vara att försvaga mullornas maktbas i Iran i sådan omfattning att en lyckosam folkresning kan säkras efter att detta har slutförts.
Det synes således handla om en permanent bortsopning av de fundament som mullornas diktatur bygger på..och sådant tar naturligtvis lite tid.
Diktaturens förgrundsfigurer,Republikanska Gardet och övrig militär kapacitet i Iran skall hinna förvandlas till tillräckligt mycket grus först,därpå uppmaning till folkresning och det permanenta avslutandet av diktaturteokratin.

Fyra till fem veckor således i skrivande stund.Detta betyder att det inte finns något realt i absolut närtid att hetsa upp sig över i militärtekniska termer.

USA och Israel ämnar bomba skiten ut Irans mullor och de fundament de har byggt sin diktatur på.
Det tar lite tid..fyra-fem veckor enligt beräkningar från de som styr spelet.

jag köper din hypotes ,,hur planen är ..men tyvärr lyckas den inte alltid
Tyskarna försökte med Operation Barbarossa " Blitzsieg " lätt grej detta med Undermänniskorna " Lebensraum "
Gick inte sket sig
Jänkarna provade i Nordkorea Nee..eejj Kina kastade in " Obegränsat " med infanterister GICK INTE
Kuba Nej
Vietnam NEJ
.. Så det är inte alls säkert att det går denna gången --- Iran är 90 miljoner de har så klart haff tid på sig att tänka igenom detta .Grävt ner resurser
Min gissning är att de avsiktligt förhalar med ett långt utnötningsförfarande
De fina grejorna " The good stuff " inte ute ur förråden utan väntar ett tag Specialoperation a la Piutin
Han vinner i Ukraina på detta

Han Vladimir ser så klart till att jänkarnas hårdvara behövs i Iran ..Så Iran får ju inte slut på drönare eller raketer med mera det ser andra till. Raketer mot olja upplägget. Kina tex

Visst det kan lyckas det har det gjort Irak ..men Iran är Dubbelt så många människor
Drar det ut på Tiden får Trump sin inhemska Opposition att klara ..

Grundtips --- TACO Trump Always Chickens Out

Förvånande om Trump ens lever till Midsommar 3 har redan försökt skjuta honom Och det har varit amatörer som försökt. Nu har han själv öppnat Pandoras ask genom att ge sig på andra länders ledare .. Nu kommer världens bästa mördare att klura på hur man ger tillbaks.
Det borde vara lättare än i en diktatur .. Förutse var han kommer att vara vid viss tidpunkt.
Citera
2026-03-02, 12:04
Medlem
https://www.centcom.mil/MEDIA/PRESS-RELEASES/Press-Release-View/Article/4418568/three-us-f-15s-involved-in-friendly-fire-incident-in-kuwait-pilots-safe/
Citat:
March 1, three U.S. F-15E Strike Eagles flying in support of Operation Epic Fury went down over Kuwait due to an apparent friendly fire incident.
During active combat—that included attacks from Iranian aircraft, ballistic missiles, and drones —
the U.S. Air Force fighter jets were mistakenly shot down by Kuwaiti air defenses.

Hahaha
Senast redigerad av ladicius 2026-03-02 kl. 12:13.
Citera
2026-03-02, 12:05
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Pengar har väldigt liten betydelse i krig, i synnerhet för världens största ekonomi.
Du menar landet som i skrivande stund har en oansenlig statsskuld på $38,875,127,801,918?

Okej, detta med krigsekonomi verkar du minst lika duktig som Mossad-aktivisten David1982 på. Ni ska kanske fundera på att slå era påsar ihop. Bli flashbacks intellektulla dvärg-par.
Citera
2026-03-02, 12:05
Avstängd
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Ligger USA och Israel på i sina attacker,så tror jag inte att mycket kommer att återstå av någon som helst iransk militär kapacitet redan i början på nästa vecka.

Man kan ju hoppas så att de tar slut någongång och folket blir fria.

Jag tror tyvärr bara detta gör iran folket till större hatare av israel och usa.

Just nu så verkar israel bara attackera sjukhus, och civila byggnader. Det trpr jag inte uppskattas av folket i iran även de som hatar regimen… förstår inte varför man ger sig på sjukhus o civila platser helt sjukt!

Hade vart bättre att gå in med en markinvasion och plockar ut regimen en och en istället.. iranska folket hade nog knappast gjort motstånd och istället gett fri väg till alla regeringsplatser
Citera
2026-03-02, 12:07
Medlem
Ajogens avatar
'Several' US warplanes have crashed over Kuwait, local authorities say

Multiple US military aircraft have crashed over Kuwait, local authorities said, marking the Pentagon's first known air assets downed in the US and Israel's latest war with Iran.

Nu har vi chansen att kränga gripen!
Citera
2026-03-02, 12:08
Medlem
Biggedys avatar
Hur fan lyckas Kuwait skjuta ner amerikanska flygplan

Friendly fire.. Med såna polare behöver man inga fiender.. om det nu stämmer..
Citera
2026-03-02, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Ja det är ju i alla fall lite intressant det här eftersom du inte ens har frågat mig vilken sida jag står på utan öser anklagelser över mig som om det inte fanns en morgondag. Jag har dessutom gett dig 3-4 chanser nu - eftersom du har attackerat mig - inte jag som "desperat tigger" om dig och dina efterblivna svar.

Men det var också allt jag orkar. Trakassera gärna någon annan nu. Clown.

Sidan du står på syns i varje stavfel och logisk vurpa du gjort i tråden 😅 det behövs inga frågor för att se konturerna av ett beställningsjobb. Skönt att du äntligen ger upp; då kan vi som faktiskt är intresserade av Iran fortsätta utan ditt bakgrundsbrus.
Citera
2026-03-02, 12:10
Medlem
Men älskling
Irans ekonomi kommer gå före....så vad tror du?

USA och Israel har gått om tid att utplåna så mkt som möjligt.... de ska ingenstans gumman

48 timmar.... 22 dagar till MINST....

Tror du mullorna kommer klara detta??

Iranierna kommer slita de i stycken nu när IRGC blir utplånat

Citat:
Du menar landet som i skrivande stund har en oansenlig statsskuld på $38,875,127,801,918?

Okej, detta med krigsekonomi verkar du minst lika duktig som Mossad-aktivisten David1982 på. Ni ska kanske fundera på att slå era påsar ihop. Bli flashbacks intellektulla dvärg-par.
Citera
2026-03-02, 12:11
Avslutad
Citat:

Ha ha, vilket oväntat inlägg 🙄

Vad har usas statsskuld med någonting att göra tror du? Den amerikanska pruduktionsapparaten kan inte producera något längre p.g.a. statens balansräkning? Du är så bisarrt korkad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in